Atraktiven Porschejev hibrid za nekonvencionalne

Magazin 24. Nov 202213:15
Porsche 911 Dakar
Foto: Porsche

Dolgo se je šušljalo o čem podobnem - zdaj je Porsche pokazal model 911 Dakar. Ja, terenske gene so vgradili v kultnega športnika!

Če ste med tistimi srečniki, ki bi kupili Porschejev model 911, pa v poplavi verzij in izvedenk niste našli svojega, potem je morda zdaj znamka iz Zuffenhausna le naredila pravšnji model s preprostim imenom – 911 Dakar. Če ste se zagreli, pozor, v ZDA predstavljeni model je omejen na 2.500 primerkov, kar glede na naval zbirateljev pomeni, da ste morda že prepozni. Ne glede na zasoljeno ceno, ki v Nemčiji znaša 222 tisočakov.

Kot poklon zmagi na Dakarju pred skoraj 40 leti

Porsche 911 Dakar
Porsche

Pri Porscheju se radi s solzami v očeh spominjajo nenadejane zmage na kultnem reliju Dakar leta 1984 (takrat še Pariz-Dakar), ko so ugnali vso svetovno terensko elito z (močno) predelano devetstoenajstico z inovativnim štirikolesnim pogonom, model 953 (tega je potem zamenjal model 959). Lahek, močan in na visoko podvozje nasajen 911 je zmagal, vsi trije v dirki pa so prišli do cilja. Novi Dakar je tako poklon čisto posebni zmagi, ki se je še vedno spominjajo.

Za vpadljivega novinca so inženirji vzeli tehnično osnovo modela 911 Carrera 4 GTS, ki so mu posebej obdelali štirikolesni pogon in podvozje, tako da je sposobno predelati tudi kaj več od makadama. Dno avtomobila je zdaj 50 mm višje od serijskega, voznik pa se lahko odloči, da ga dvigne za dodatnih 30 mm s posebnim sistemom, tako da je potem 911 Dakar z odmikom od tal že blizu športnim terencem. Nova sta še zadnji fiksni spojler in sprednji pokrov prtljažnika iz lahkega CFK materiala. Sicer pa so za vstopni in izstopni kot tudi nekoliko spremenili sprednji in zadnji spojlerski odbijač in dno ter pragove dodatno zaščitili z aluminijem. Za zabavo na terenu so na platišča nataknili tudi posebne Pirellijeve terenske pnevmatike Scorpion Sport Plus v 20-palčni izvedbi in z 9-milimetrskim globokim profilom. Zato pa so morali izreze blatnikov razširiti in zavarovati s plastičnimi obrabami.

Porsche 911 Dakar
Porsche

Tudi strešni šotor

Za pogon skrbi trilitrski biturbo šestvaljnik s 480 KM (353 kW), ki ta model požene do stotice v 3,4 sekunde. Za več oprijema sta na voljo dva dodatna vozna programa za zabavo po brezpotju, ki usmerita nekaj več navora na zadnjo os. Tu je še štartni program za makadamsko podlago, ki dovoli za 20 odstotkov več zdrsa.  Porsche sicer za ustrezno zasoljeno ceno ponuja še dizajnerski paket z originalnimi barvami takrat zmagovalnega Rothmansovega dirkalnika, za tiste pa, ki bi vzeli zabavo še bolj resno, je na voljo še dirkaški paket z varnostno kletko, dirkaškimi sedeži in šestočkovnimi pasovi. In seveda strešni prtljažnik z nujnimi pripomočki za vožnjo po brezpotju. Vključno s strešnim šotorom.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.