Mercedes: je to res konec za hibride pri znamki z zvezdo?

Magazin 11. Sep 202114:04 0 komentarjev
Mercedes
Daimler

Pri Mercedes-Benzu so med vrsticami povedali, da bodo ''ugasnili'' razvoj novih priključnih hibridov (PHEV).

Še ne prav veliko časa pred tem je bila tehnologija priključnih hibridov (Plug in hybrid vehices ali PHEV) na piedestalu kot tisti vmesni člen, ki bo pomagal povezati električna vozila (BEV) in klasičen pogon z motorji z notranjim zgorevanjem. Tako kot ima številne prednosti (doseg, zmogljivost, neodvisnost od omrežja …), ima tudi pomanjkljivosti. Mednje lahko štejemo predvsem zapletenost sistema in kombinacijo dveh pogonskih sklopov (elektro in termični motor), težo in ceno.

Daimler

Seveda je jasno, da bodo priključni hibridi postopoma, z napredkom dosega in izboljšanjem polnilne infrastrukture, počasi izumrli sami. Toda zdaj je ta nekoč sila obetavna tehnologija očitno že blizu konca.

Najprej so svoje dodali okoljevarstveniki, ki so glasno kritizirali uporabo modelov PHEV, saj naj bi porabili več goriva in v ozračje izpuščali bistveno več CO2 od deklariranih vrednosti proizvajalcev. Kar je res predvsem takrat, ko (in če) lastnik ne polni baterije, da bi dosegel polno zmogljivost in ekološko uporabnost. Seveda pa gre pri tem predvsem za subvencije, ki jih nekatere države namenjajo za spodbudo nakupov tovrstnih vozil (pri nas ne več).

Do konca desetletja le še modeli BEV 

Svoje je dodala tudi komisija EU, ki predlaga popolno prepoved prodaje vozil s termičnimi motorji oz. motorji na notranje zgorevanje po letu 2035. No, kaj bo takrat obveljalo, še ni povsem jasno, načrti pa obstajajo. Zdaj so pri Mercedesu ugotovili, da se preprosto ne morejo ”boriti” na več frontah, če želijo do leta 2025 predstaviti na trgu vsaj en model BEV v vsaki seriji.

Daimler

In da bi počasi dosegli popolno elektrifikacijo palete do konca desetletja, so morali nekje potegniti črto. Tako so določili, da novih modelov PHEV oziroma nove tehnologije PHEV ne bodo več razvijali.

Seveda pa bodo zadnjo, četrto generacijo sistema, ki ga tržijo pod imenom EQ Power (hibridi z bencinskimi in dizelskimi motorji z električnim dosegom do 100 km), ponujali še naprej, kot poroča Auto Motor und Sport. In si skrivaj pustili priprta vrata, saj so poudarili tudi, da bo tako tam, kjer trg to od njih pričakuje.

Daimler

Kako je lahko tehnologija PHEV obetavna in vsestranska, pokaže tudi zadnji model, ki so ga predstavili na salonu IAA. Gre za najbolj zmogljiv model v paleti, mercedes-AMG GT 63 S Performance, ki ponuja 620 kW (843 KM) sistemske moči iz dveh izvorov moči – e-stroja in 8-valjnika s 4 litri prostornine. V manj kot treh sekundah pospeši do 100 km/h, povprečna poraba pa kljub temu znaša 8,6 litra.

Daimler

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!