Cenzura manekenk na spletu – zdaj žensko spodnje perilo predstavljajo moški

Magazin 11. Mar 202309:14 0 komentarjev
Weibo
Posnetek zaslona Wibo/CNN

Kitajska. Maneken, oblečen v drzen kos svilenega perila, med neposrednim prenosom na Douyinu – eni najbolj priljubljenih kitajskih platform za deljenje videoposnetkov, hodi v ritmu glasbe in s prsti kaže obliko srca.

Njegov manekenski nastop je najnovejši primer podjetniške inovativnosti, včasih potrebne za izogibanje strogi kitajski spletni cenzuri, ki lahko ujame navidezno neškodljive dejavnosti – v tem primeru spletne prodajalce ženskega spodnjega perila.

Na Kitajskem velja eden najstrožjih cenzurnih režimov na svetu. Ta poleg politično občutljivih informacij onemogoča tudi fotografije ženskih teles, ki se zdijo rahlo sugestivne.

Več podjetij, ki spodnje perilo prodajajo prek neposrednega prenosa, je moralo januarja prekiniti prenose, ker je v njih nastopala manekenka. Soočila so se z internetno cenzuro.

Zato namesto njih zdaj najamejo manekene.

Na enem od prodajnih kanalov je videti moškega, oblečenega v žensko črno spodnje perilo. Zraven njega je slika izložbene lutke v podobnem perilu s platforme Taobao Live podjetja Alibaba.

Na drugi fotografiji je moški model v rožnati spalni srajci s svileno haljo, na glavi pa ima trak z mačjimi ušesi.

V enem od posnetkov v živo, ki jih je objavilo več državnih medijev, je lastnik spletnega podjetja dejal, da je preprosto skušal ostati na varni strani.

“To ni izraz sarkazma. Vsi zelo resno upoštevajo pravila,” je dejal moški, ki se je predstavil kot gospod Šu.

Pojav moških modelov za žensko spodnje perilo je na Kitajskem na spletu sprožil različne odzive – veselje, nejevoljo in nenaklonjenost.

“Kaj pa naj storim, če želim promovirati in predstaviti žensko spodnje perilo v spletnem dogodku v živo? Zelo preprosto – poišči moškega, ki ga bo nosil,” se glasi eden od komentarjev na kitajskem spletnem mestu Weibo.

Prodaja izdelkov med prenosom v živo je na celinski Kitajski večmilijardna panoga. Velik zagon je dobila v treh letih strogih covidnih zapiralnih ukrepov, ki so prizadeli številna tradicionalna podjetja.

Duoyin
Posnetek zaslona Duoyin/CNN

Po podatkih Akademije kitajskega sveta za spodbujanje mednarodne trgovine, ki je povezana s pekinškim ministrstvom za trgovino, je število spletnih kupcev med neposrednimi prenosi od junija lani na celinski Kitajski preseglo 460 milijonov.

Poročilo iz leta 2021 podjetja iResearch iz Pekinga, specializiranega za merjenje rasti spletnega občinstva, napoveduje, da bo sektor spletne prodaje med prenosi v živo letos vreden kar 720 milijard dolarjev.

Moški modeli niso edina rešitev.

Na Douyinu, kitajski domači različici storitve TikTok, so se manekenke cenzuri izognile tako, da so spodnje perilo oblekle čez majico.

Drugi so izdelke razstavili na lutkah.

Douyin
Posnetek zaslona Douyin/CNN

Leta 2015 je Kitajska uvedla ukrepe proti televizijskim oddajam, ki razkrivajo dekolteje igralk, zaradi česar so morali v nekaterih najbolj priljubljenih kostumiranih dramah približati obraze igralcev, da ne bi imeli težav z javnimi organi, pristojnimi za oddajanje.

Tudi moški vplivneži, ki promovirajo izdelke, namenjene ženskam, na Kitajskem niso novost.

Eden najuspešnejših vplivnežev na področju spletnih nakupovanj v živo je Austin Li Džjači, ki je zaslovel kot “kralj šmink”, ko jih je leta 2018 v samo petih minutah prodal 15.000.

Kot eden največjih kitajskih internetnih zvezdnikov Li prodaja tudi kozmetiko, izdelke za nego kože in modna oblačila, pri čemer izdelke, ki jih prodaja, pogosto nanaša na svoj obraz.

Tudi zunaj Kitajske sta bili platformi, kot sta Facebook in Instagram, deležni kritik zaradi omejevanja deljenja slik z delno goloto, zlasti žensk.

Meta, matično podjetje Facebooka in Instagrama, omejuje deljenje slik prsi, čeprav v podjetju pravijo, da nameravajo dovoliti fotografije, ki se delijo v zdravstvene namene. Vendar je celo Metin nadzorni odbor pozval podjetje, naj svojo politiko naredi bolj jasno in vključujočo za oba spola.

YouTube pravi, da prepoveduje “prikazovanje oblečenih ali golih genitalij, prsi ali zadnjice, ki so namenjeni spolnemu zadovoljevanju”, lahko pa tudi starostno omeji druge fotografije ali videoposnetke, ki vključujejo goloto.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!