Ko ste prehlajeni, pred spanjem uporabite te trike

Magazin 11. Jan 202317:30
spanje
Foto: Profimedia

Ko ste prehlajeni, telo potrebuje več počitka. A kako ga zagotoviti, če je tako težko spati z glavobolom in zamašenim nosom?

Če vas je ujel prehlad, dobro veste, da se je ponoči precej težko naspati. Ali vas prebudi glavobol, težave z dihanjem, nadležen kašelj … Potem se komaj privlečete skozi dan, spijete preveč kave in zvečer ponovno ne morete zaspati.

Izkopljite se iz začaranega kroga z nasveti, s katerimi se boste končno naspali:

Odpravite glavno napako: ne pijte veliko kofeina

Ko je za vami že druga ali tretja neprespana noč, je mikavno spiti kar nekaj skodelic kave, da lahko delate stvari, ki jih običajno naredite brez večjega napora. Vendar s tem preprečite telesu in umu, da bi postala zaspana, ko je ura za spanje, in zelo verjetno se boste še dolgo v noč premetavali in obračali. Spijte kakšno skodelico kave v dopoldanskem času, popoldne pa se poskušajte kofeinu popolnoma izogniti. Ne pozabite, da kofein vsebujejo tudi nekatere gazirane pijače in sladkarije.

Pred spanjem se izpostavite pari

Ker imate zamašen nos in so dihalne poti ovirane, imate ponoči še večje težave s spanjem. Zato tik pred spanjem v loncu segrejte vodo in nad paro (bodite previdni!) naredite nekaj vdihov. To bo odprlo dihalne poti in precej lažje boste zaspali. Lahko stopite pod vročo prho, vendar ne za dolgo, saj bo topla voda izsušila in razdražila kožo.

Ko se uležete, podložite vzglavnik

Ponoči, ko ste v vodoravnem položaju, se sluz še lažje nabira v dihalnih poteh in se ne izloča kot čez dan. Zato začnete kašljati ali smrkati in ste prisiljeni vstati iz postelje. Dvignjena blazina bo pomagala pri izločanju sluzi, zato boste lažje dihali in se precej bolje naspali, kar boste opazili zjutraj. Splača se poskusiti, četudi boste tako le zaspali in se pozneje premaknili na nižjo blazino.

Uredite spalnico

Med prehladom posebej poskrbite, da bo prostor, v katerem spite, dobro pripravljen. Zatemnite ga, pred tem pa dobro prezračite. Redno menjajte posteljnino in odstranite vse elektronske naprave, ki motijo spanec. Temperatura je lahko za stopinjo nižja, saj boste tako bolje spali, kot če bi vam bilo vroče. Če kašljate in smrkate, spalnico večkrat očistite.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.