Bo res tudi kultno superšportno ime v avtomobilizmu dobilo hibridni pogon?

Navdih 28. Mar 202312:00
Lamborghini Aventador
Lamborghini

Zdaj je jasno - tudi novi Lamborghinijev Aventador bo, hočeš nočeš, sprejel hibridno tehnologijo. Na samosvoj in vznemirljiv način.

Pri znamki iz Sant’Agate se intenzivno pripravljajo na 60-obletnico znamke, ki jo bodo praznovali s predstavitvijo naslednika legendarnega Aventadorja. Lamborghini, ki svoj DNK tesno povezuje z 12-valjniki, se kljub okoljskim grožnjam iz Bruslja (še) ne namerava odreči temu kultnemu pogonskemu konceptu. Toda v novem modelu bo vseeno kup električne pogonske tehnologije in novi Aventador bo lahko voznik vozil tudi samo s pomočjo električne energije. Novi model bo namreč priključni hibrid, kjer bo električni pogon namenjen prvenstveno povečanju zmogljivosti.

Lamborghini Aventador
Lamborghini

Novi Aventador s štirimi motorji

Za nov model s kodno oznako LB744 pri znamki navajajo kar 746 kW (1015 KM) sistemske moči. Pogonski sistem pa sestavljajo novo razviti V12 (z visokim kompresijskim razmerjem 12, 6 : 1) s prostornino 6,5 litra, ki je nameščen sredinsko zadaj, prečno postavljen dvosklopčni menjalnik za njim, v katerem ohišju je e-motor s 110 kW, oba pa poganjata zadnjo os. Dodatna dva e-motorja (vsak s 110 kW) ženeta sprednjo os, vsak po eno kolo, s čimer je LB744 seveda tudi štirikolesno gnan, le da brez običajne kardanske gredi. Motor v menjalniku je seveda tudi zaganjač in dinamo, prek katerega dovaja elektriko v sredinsko nameščeno baterijo s 3,8 kWh.

Lamborghini Aventador
Lamborghini

Kaj pomeni 30-odstotni prihranek pri porabi?

Pri Lamborghiniju pravijo, da hibridni sistem omogoča 30-odstotni prihranek pri gorivu, predvsem pa pri izpustu CO2 (seveda pa bo mogoče novega Aventadorja voziti tudi samo s pomočjo e-motorjev, pri čemer sta v funkciji le sprednja dva, zadnji pa le v primeru, ko je oprijema premalo; sicer pa zadnji služi tudi kot vzvratna prestava, ki je v osemstopenjskem dvosklopčnem menjalniku ni). Kako dolgo je mogoče voziti brezemisijsko pri Lamborghiniju, ne navajajo, več kot nekaj kilometrov zagotovo ne. Ampak dovolj za po mestnem jedru in za tiho speljevanje iz domače garaže. Je pa mogoče baterijo napolniti s 7 kW polnilnikom v pol ure, med vožnjo pa v zgolj šestih minutah.

Lamborghini Aventador 780 Ultima
Lamborghini

Novi Aventador, ki bi se po pisanju dobro obveščenih spletnih medijev lahko imenoval Revuelto, bo torej na cesti še letos. Drugo leto sledi še čisto novi Huracan (verjetno prav tako s hibridno tehnologijo), prvi električno gnani model pa bo italijanski proizvajalec kultnih športnikov predstavil predvidoma šele leta 2027.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.