Je Fordov športni terenec Volkswagnov klon?

Navdih 07. Apr 202310:15
Ford Explorer
Ford

Ford je držal obljubo in evropskemu trgu predstavil model, ki prihaja v konkurenčen in iskan segment kompaktnih športnih terencev. Imenuje se Explorer in nima nič skupnega z XL-formatom trenutnega modela.

Sodelovanje med obema avtomobilskima velikanoma je dobilo novo, sicer napovedano poglavje. Da bi pri Fordu skrajšali in poenostavili razvoj novega baterijsko-električnega modela za evropski trg, so že pred časom sklenili dogovor s Volkswagnom o uporabi njihove MEB-platforme za nov model. In zdaj je tu. Explorer bo na trgu sicer zgodaj jeseni letos, približno v tem času pa naj bi iz prodajne palete umaknili trenutni model Explorer, ki je na našem trgu šele dobro leto. Gre seveda za velikega, dobrih pet metrov dolgega športnega terenca s priključnohibridnim pogonom (kjer motor z notranjim zgorevanjem predstavlja trilitrski V6).

Ford Explorer
Ford

Explorer zdaj zgolj električni

In novinec ne bi mogel biti bolj drugačen – razen seveda nekaterih oblikovnih podrobnosti in potez, s katerimi vendarle spominja na ”original”, kot na primer C-stebriček in nekatere poteze zadka. Sicer pa gre za 4,45 metra dolg kompakten SUV, ki le tehnično sloni na MEB-platformi. Oblikovno, delno tudi tehnično, dimenzijsko in tudi v notranjosti se povsem razlikuje od modelov, s katerimi si deli pogonski sklop (VW ID.4 in Škoda Enyaq).

Pri Fordu sicer še niso razkrili vseh podrobnosti, toda najbolje obveščeni viri pravijo, da bo na voljo v treh izvedbah moči (125 kW/170 KM, 210 kW/286 KM) in 250 kW/340 KM), pri čemer bo le najmočnejši ponujal štirikolesni pogon. Tudi o zmogljivosti baterij še nič, razen dosega, ki bi naj presegal 500 km. Kar pomeni le, da je baterija s 77 kWh gotovo zraven, verjetno tudi šibkejša s 52 kWh. Polnjenje naj bi zahtevalo 25 minut (od 10 do 80 odstotkov napolnjenosti); če lahko sodimo po MEB-platformi, je zraven tudi AC polnjenje z močjo 11 kW.

Ford Explorer
Ford

Osrednji zaslon meri kar 14,6 palca

Ford ponuja tudi povsem samosvojo notranjost z AGR-sedeži (tudi z masažo), pred voznikom je manjši 5,3-palčni zaslon za osnovne vozne podatke, zraven je 14,6-palčni osrednji zaslon in Sync sistem, ki je pomičen po višini, mogoče pa ga je obračati za do 30 stopinj. Za njim je še zaklenjen predal z dvema litroma prostornine. Med sedežema je ravno tako velik predal s 17 litri (kamor je mogoče pospraviti tudi 15-palčni prenosni računalnik), kabino je mogoče osvetljevati z ambientalno osvetlitvijo (10 barv), prtljažnik pa meri 450 litrov.

Tudi pri varnostnih in asistenčnih sistemih je Ford naredil še korak naprej, saj bo ponudil prenovljen nabor sistemov, kjer bo med drugim tudi asistent za pomoč pri samodejnem prehitevanju, Explorer bo zmogel preprečiti trk s prihajajočim kolesarjem, parkiral bo povsem samodejno, s pritiskom na ustrezen gumb …

Ford Explorer
Ford

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.