Prihaja velika sprememba na letalih? Airbus preučuje posebne sedeže

Potovanja 13. Feb 202505:01 9 komentarjev
dvonivojski sedeži v letalu, koncept
Koncept dvonivojskih sedežev v letalu (Foto: CHAISE LOUNGE/CNN)

Letalski proizvajalec preučuje možnosti, da bi v letalih uvedli sedeže v dveh nivojih. Bi to res prineslo udobnejša potovanja?

Morda se potnikom na letalih obetajo boljši časi, kar se tiče udobnosti poleta. Ena izmed idej, ki jih preučuje letalski proizvajalec Airbus, so sedeži na dveh nivojih.

Koncept ni nov, razvilo pa ga je start-up podjetje Chaise Longue, ki je sporočilo, da skupaj z Airbusom “raziskuje začetne koncepte”, poroča CNN.

To sodelovanje z velikim proizvajalcem letal je pomemben korak na poti dizajna letalskih sedežev od študentskega projekta do potencialne realnosti v zraku.

Oblikovalec in izvršni direktor Chaise Longue Alejandro Núñez Vicente je za CNN Travel povedal, da je hvaležen, da Airbus vidi “pravi potencial dvonivojskih sedežev.”

Predstavnik podjetja Airbus pa je potrdil sodelovanje s start-upom, vendar “glede na naravo začetnega razvojnega obdobja” ni želel komentirati tega sodelovanja.

Nič več prtljažnikov nad glavami, več prostora in večji nagibi sedežev

Ključna sprememba pri morebitni uvedbi dvonivojskih sedežev bi bila odstranitev prostorov za prtljago nad glavami potnikov.

S tem bi v potniški kabini pridobili dovolj prostora za dva nivoja sedežev, med katerima bi lahko izbirali potniki.

In čeprav se spodnji nivo na slikah morda zdi manj privlačen, bi potniki tam imeli možnost, da iztegnejo noge in uživajo več prostora.

Zgornji nivo pa je zasnovan tako, da poleg več prostora za noge omogoča tudi “večji nagiba sedeža” v primerjavi z običajnim sedežem v ekonomski razredi, pravi Núñez Vicente.

Núñez Vicente je sprva razvil obliko za kabine v ekonomski razred, predlani pa je predstavil različico za poslovni in prvi razred.

CNN Travel je testiral prve prototipe obeh konceptov in ugotovil, da spodnji nivo “zagotovo ponuja potencial za klavstrofobijo”, a bi povečanje prostora za noge lahko odpravilo potencialni občutek utesnjenosti pri nekaterih potnikih.

Núñez Vicente še ni mogel natančneje povedati, kako bodo sedeži v resnici videti. Domnevati je mogoče, da bo izvorna različica nekoliko spremenjena, vendar trenutno ni na voljo nobenih slik ali podrobnosti o novih zasnovah.

Vendar pa Núñez Vicente pravi, da cilj Chaise Longue ostaja enak: “optimizirati prostor” v kabini za potnike in letalske družbe.

dvonivojski sedeži v letalu, koncept
Foto: CHAISE LOUNGE/CNN

“Negativni odzivi ne bodo ustavili razvoja”

Dvonivojski sedeži, ki jih je oblikoval Núñez Vicente, so že večkrat postali viralni na družbenih omrežjih.

Nekateri uporabniki so se ob njihovih fotografijah šalili, da bo v zgornjem nivoju občasno bolj smrdelo zaradi načina prehajanja plinov, drugi so trdili, da je zasnova cinizem, katerega namen je zgolj stlačiti še več potnikov v kabino.

Núñez Vicente poudarja, da ne poskuša povsem odpraviti običajnih sedežev v letalih. Novi koncept pa je po njegovih besedah le “dodaten bonus”, ki bi lahko letalskim družbam prinesel nov vir prihodka ali nov način zaslužka, je dejal na lanski razstavi Expo, specializirani za notranjost letal 2024.

“Vsak koncept dobiva dobre in slabe ocene,” je še povedal Núñez Vicente in dodal, da negativna mnenja razvoja ne bodo ustavila. “Prednosti dvonivojskih sedežev so veliko večje kot slabosti, ki jih omenjajo na družbenih omrežjih,” je še dejal.

Prav tako je dejal, da je podjetje še vedno odprto za sodelovanje tudi z drugimi letalskimi podjetji. Priznal pa je, da je trenutno malo verjetno, da bomo dvonivojske sedeže kmalu videli v letalih. “S podporo Airbusa pa je to realen in dosegljiv cilj, ki bo bistveno izboljšal potovanje za potnike,” je še dejal za CNN.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje