Pri tovornem transportu se vse bolj računa na vodik kot vir pogonske energije

Magazin 09. Jan 202315:15
Plinovod za transport vodika. Fotografija je simbolična
Profimedia

Pojavlja se kot najboljša rešitev na področju tovornega transporta.

Elektrika trenutno velja za najverjetnejšo gorivo prihodnosti v sektorju osebnega transporta. Vendar pa to na drugi strani ne velja, ko je govora o lahkih dostavnikih. Električni pogonski sklopi so tam zaradi še precej bolj omejenega dosega kot pri osebnih avtomobilih precej nezanimivi oziroma pogojno uporabni. So pa zato na voljo tudi druge rešitve.

Ena najbolj zanimivih je zagotovo vodik oziroma gorivne celice, ki se napajajo s pomočjo vodika. To so pri koncernu Stellantis začeli ugotavljati nedavno, ko so ob električno gnanih lahkih dostavnikih, med katere spadata Citroën Jumpy in Opel Vivaro, predstavili še različici, opremljeni s pogonom na gorivne celice. Zanje so tedaj poskrbeli pri francoskem podjetju Symbio.

Mlado podjetje, ustanovljeno šele pred nekaj leti, je v lasti znamk Michelin in Faurecia, zdaj pa se za vstop v lastniško strukturo zanimajo tudi pri Stellantisu. Vodstvo koncerna, ki deluje pod okriljem generalnega direktorja Carlosa Tavaresa, namreč ugotavlja, da bi vodik lahko igral pomembno vlogo pri transformaciji tovornega prometa.

Stellantis namreč namerava že v letu 2024 v Evropi predstaviti novo družino večjih dostavnikov, kot je Citroën Jumper, leto dni zatem pa naj bi takšno rešitev predstavili tudi v ZDA. Hkrati naj bi razmišljali o novih rešitvah, povezanih s težkim tovornim prometom.

Združevanju naj bi bili na drugi strani naklonjeni tudi v podjetju Symbio, zaradi česar je združitev pravzaprav le še vprašanje časa. Ali pa še to ne. Če bo vse potekalo brez težav, bi Stellantis v lastniško strukturo lahko vstopil že v prvem četrtletju prihodnjega leta.

Citroen jumpy Citroen jumpy
Stellantis

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.