Spoznajte trike trgovcev, zaradi katerih zapravimo več

Magazin 25. Nov 202119:00 0 komentarjev
triki trgovcev
Profimedia

Strokovnjaki marketinškega medija Sortlist so razkrili pet pogostih prodajnih potez, zaradi katerih "pademo" na trike prodajalcev in zaradi tega zapravimo več, kot smo sprva načrtovali. Če jih poznamo, se jim lahko tudi izognemo.

V trgovino se odpravimo z natančnim nakupovalnim seznamom in določenim proračunom, vendar nam (vsaj občasno) vseeno uspe porabiti več denarja, kot smo nameravali, ne glede na to, kako previdni smo bili. Če se vam to dogaja pogosto, vedite, da niste osamljen primer. Po mnenju strokovnjakov se moramo za to zahvaliti nekaterim zelo prefinjenim prodajnim taktikam.

Strokovnjaki marketinškega medija Sortlist so namreč razkrili pet pogostih prodajnih potez, zaradi katerih pademo na trike prodajalcev, in tudi to, kako se jim izogniti.

nakupovanje, trgovina
Profimedia

Občutek pomanjkanja

Ustvarjanje občutka nujnosti je nekaj, kar potrošnikom zadnje čase ni tuje. Občutek se ustvarja z različnimi akcijami v stilu: “pohitite, dokler je na voljo”. Te izraze pogosto opazimo tako v fizičnih kot spletnih trgovinah, namenjeni pa so spodbujanju kupcev, da nevede izberejo nenačrtovane izdelke, ker verjamejo, da je priložnost omejena.

Preračunana postavitev izdelkov

Ste se kdaj vprašali, zakaj so izdelki razporejeni v trgovinah na točno določen način? Zgornje police so na splošno določene za manj znane blagovne znamke, srednje police (pogosto imenovane zlate police) pa so prepuščene zelo reklamiranim priljubljenim blagovnim znamkam. Nižje police so za neznane izdelke, tam so tudi igrače za najmlajše. Vse je postavljeno tako, da je naš pogled usmerjan na točno določene izdelke.

Velikost nakupovalnega vozička

Ko nakupujemo z nakupovalnim vozičkom in ne s košaro, bomo zelo verjetno porabili več denarja – pravzaprav v povprečju 40 odstotkov več, kot smo pričakovali. Če v trgovini ni košar, je to izrecno zato, ker želijo, da zapravimo več.

Ne samo to, ampak tudi osnovna živila, kot so mleko, kruh in maslo, so običajno daleč stran od vhoda v trgovino. Ta trik se uporablja zato, da se potrošnik sprehodi med policami in mimogrede pobere dodatne izdelke ter tako napolni svoj voziček.

nakupovanje, trgovina
Profimedia

Gruenov učinek

Victor Gruen je oblikovalec, ki je ustvaril prvo popolnoma zaprto nakupovalno središče na svetu. Gruenov učinek je trenutek, ko potrošnik vstopi v nakupovalno središče in je obkrožen z namerno zmedeno postavitvijo. To je zamišljeno tako, da bo potrošnik izgubil zavedanje o svojih prvotnih namerah in bo bolj dovzeten za impulzne nakupe.

Lažna znižanja cen

Ko opazite nove oznake s cenami in znižanja, se zavedajte, da so to lahko izdelki z vabo, da pritegnejo pozornost, še zlasti na spletu. Pogosto trgovci pred znižanjem cene dvignejo, da jih potem v akcijah “znižajo” nazaj na osnovno ceno. Trgovci so zelo previdni, kakšne izraze uporabljajo in nenehno poskušajo pripraviti sveže in bolj izpopolnjene prodajne tehnike, s katerimi ne le spodbujajo prodajo, ampak obenem delujejo tudi zaupanja vredni in zanesljivi.

nakupovanje
Profimedia

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!