V katerih primerih so lahko visoke pete (glede na stopalo) boljša izbira

Magazin 28. Mar 202214:45
visoke petke
Foto: Profimedia

Izbira pravih čevljev lahko pomaga, da se počutimo bolje in preprečimo poškodbe, kot so žulji, kurja očesa in celo bolečine v hrbtu. Da se prepričate o najboljši izbiri, je vredno upoštevati nasvete strokovnjakov, ki so mnenja, da nas večina nosi napačne čevlje. Po mnenju ortopedov imajo ljudje pogosto napačno prepričanje, da so ravni čevlji najboljši za zdravje stopal, vendar ni vedno tako.

Izbira obutve lahko znatno vpliva ne samo na naše trenutno počutje, temveč tudi na zdravje, saj lahko določen tip čevlja resno poškoduje naša stopala. Pri izbiri obutve, še zlasti visokih petk, bodite torej glede na obliko svojega stopala pozorni na naslednje:

Fleksibilno stopalo z nizkim lokom

Izraz ”fleksibilen” pomeni, da medtem ko je med stanjem (nošenjem teže) stopalo ravno, se lok ponovno vrne, ko ne stojimo. Konstrukcijsko podporni čevlji, kot so tisti z zapenjanjem, so lahko udobnejši od sandal ali čevljev z minimalno podporo za ta tip stopala. Strokovnjaki ugotavljajo, da je lahko najboljša izbira 5 centimetrov visoka peta, in ne povsem raven čevelj. Rahla peta lahko namreč zmanjša količino sploščenosti loka med normalnim stanjem, hojo ali aktivnostjo.

Neprilagodljiv visok lok
Visoki loki so stanje, ki vključuje prekomerno ukrivljenost stopalnega loka – nasprotje ravnih stopal. Nošenje čevljev z oblazinjenim podplatom je še zlasti pomembno za ljudi, ki imajo visok lok. Izberite čevlje, ki so dobro oblazinjeni in podpirajo, z dovolj prostora v notranjosti prstov, saj tako stopalo potrebuje več prostora v čevlju.

Ortopedi predlagajo tudi uporabo široke tehnike zavezovanja, ki vključuje preskakovanje vsakega drugega očesca, da se zmanjša pritisk na vrh stopala. To bo zagotovilo, da ne boste imeli bolečine ali otrplosti stopala zaradi pritiska vezalk.

visoke petke, sandali,
Profimedia

Nestabilna stopala, nagnjena k zvinom gležnja
Nestabilen gleženj običajno sledi hudi poškodbi zvina, ki povzroči otekanje, modrice in težave pri hoji. Čevlji z visoko peto dodatno obremenjujejo gleženj in se jim je treba izogibati. Za stabilizacijo gležnja se odločite za škornje z zapenjanjem in majhno peto ali brez pete.

Večerni čevlji

In ko gre za večerne priložnosti, strokovnjaki pravijo, da je čevelj, ki drži nogo, bistvenega pomena. Potrebna je določena oblika pritrditve, ki bo zmanjšala tveganje za padec.

Ortopedi poudarjajo tudi pomembnost vprašanja, ali je v čevlju dovolj prostora za nogo. Če so prsti na nogah stisnjeni dlje časa, se lahko razvijejo boleča kurja očesa ali mehurji.

visoke pete
Profimedia

Stopala, nagnjena k razpokanim petam

V tem primeru strokovnjaki svarijo pred zadaj odprtimi čevlji. Omogočajo namreč, da se pete bolj premikajo proti podplatu obutve, povečujejo trenje in pritisk, kar povzroča nabiranje kalusa. To prispeva k zmanjšani hidrataciji in kalus lahko povzroči razpoke na koži. Poskušajte, kadarkoli je to mogoče, nositi obutev, ki zadrži stopala zadaj. Če imate v načrtu daljšo hojo ali boste dlje stali, bo to preprečilo trenje pete.

Deformirani prsti
Strokovnjaki pojasnjujejo tudi, da so deformirani prsti včasih lahko posledica neustrezne obutve. Če želite to preprečiti, izberite čevlje s široko konico. Izogibajte se nošenju tesnih oz. ozkih čevljev z visoko peto, kadar je to mogoče, saj ti ne dovolijo, da bi prsti ležali ravno, in tako lahko le še poslabšajo simptome. Če se vseeno ne morete odpovedati petkam, naj te ne bodo višje od dveh centimetrov. Nošenje čevljev z visokimi petami poveča pritisk na prste in povzroči njihovo upogibanje. Čevlji z vezalkami so v tem primeru idealni, saj so prostornejši in nastavljivi.

visoke petke
Profimedia
Komentari

Vaš komentar