FOTO: Kako bodo videti letalske kabine prihodnosti

Magazin 21. Mar 202217:30
Lufthansa Technik
Lufthansa Technik AG, Diehl Aerospace GmbH/CNN

Od koncepta letala, ki prikazuje podvodne prizore, do optičnega bralnika hrane na osnovi umetne inteligence, ki meri prehranjevalne navade potnikov – ožji izbor za Crystal Cabin Awards 2022 izpostavlja privlačne ideje, ki bi lahko bile prihodnost letalstva.

Koncepti, ki so uvrščeni v ožji izbor za Crystal Cabin Awards 2022, so razdeljeni v osem kategorij, od inovativnih zasnov kabin, ki prinašajo nove načine za izboljšanje izkušnje potnikov, do konceptov, osredotočenih na okolje, ki bi lahko letalski industriji pomagali delovati bolj trajnostno.

Angus Baigent, vodja trženja in odnosov z javnostmi za Hamburg Aviation – agencijo, ki organizira podelitev nagrad Crystal Cabin Awards in zastopa letalsko industrijo v tem nemškem mestu – je za CNN Travel povedal, da sodniki iščejo koncepte, ki so ne samo vizualno osupljivi, ampak ponujajo nekaj drugačnega za letalske družbe in potnike.

MMILLENNIUMM
MMILLENNIUMM/CNN

Futuristične letalske kabine

Zasnove kabin nove generacije v letošnjem izboru vključujejo dvonadstropni koncept AirSleeper inženirskega oblikovalskega podjetja MMILLENNIUMM.

Večnivojski koncepti letalske kabine – ki so bili značilnost lanskega ožjega izbora Crystal Cabin – želijo izkoristiti obstoječi prostor v kabini letala.

Izvršni direktor MMILLENNIUMM Indi Rajasingham je dejal, da je tudi to cilj AirSleeperja – sedež bi potnikom na obeh nivojih ponujal možnost ležanja na ravni postelji, pa tudi prostor za delo ali poležavanje.

MMILLENNIUMM
MMILLENNIUMM/CNN

AirSleeper so začeli načrtovati leta 2010. “Veseli smo, da se prihodnost, ki smo jo napovedali in uvedli pred desetletjem, začenja dogajati, saj so ti koncepti vse bolj priznani,” je Rajasingham povedal za CNN Travel.

Še ena inovativna kabina v letošnjem ožjem izboru je koncept Explorer podjetja Lufthansa Technik, podružnice nemške nacionalne letalske družbe. Explorer je zasebno letalo z notranjim projektorskim sistemom, ki omogoča, da so strop kabine in nekatere stene prekriti z neverjetnimi projekcijami, na primer s podvodnimi prizori.

AirSleeper in Explorer sta še vedno v fazi načrtovanja, medtem ko so drugi nominiranci za letošnjo nagrado, kot je nenagibni sedež Airlounge poslovnega razreda Collins Aerospace, že v izdelavi. Airlounge, zamisel oblikovalske agencije PriestmanGoode, nastaja v sodelovanju s finsko letalsko družbo Finnair in oblikovalsko agencijo Tangerine, njen cilj pa je ustvariti zasebni prostor, podoben kokonu za potnike.

Collins Aerospace
Collins Aerospace, Finnair, PriestmanGoode, Tangerine/CNN

Še eden od nominirancev, The Booth, podjetja Virgin Atlantic – ki ga je oblikovala letalska družba s sedežem v Združenem kraljestvu v sodelovanju z agencijo Factorydesign, proizvaja pa ga podjetje za notranjo opremo kabin AIM Altitude – je premiero doživel konec lanskega leta. Sedaj je nameščen na enem od letal A350 podjetja Virgin Atlantic v višjem razredu. Kabina je kavč za dve osebi v slogu bivalnega prostora, obdan z zasloni na dotik in mizo.

Virgin Atlantic
Virgin Atlantic, Factorydesign, AIM Altitude/CNN

Ožji izbor ne vključuje samo uveljavljenih imen v letalstvu – ena od kategorij nagrad Crystal Cabin je namreč posebej osredotočena na prispevke z univerz. Nominirani v tej kategoriji za leto 2022 sta tako tudi vrtljiva zasnova letalskega sedeža študenta univerze Reutlingen Jiayija Yuja, imenovana Shift Cabin Interior, in načrt Kena Kirtlanda za električno letalsko storitev na kratkih razdaljah, imenovano Portal.

Jiayi Yu
Jiayi Yu, Reutingen University/CNN

Baigent iz Hamburg Aviation je povedal, da je zanimivo videti, kakšen je študentski pristop k načrtovanju kabine letala.

Zapuščina pandemije

Trajna zapuščina pandemije se odraža tudi pri nekaterih nominirancih, na primer pri švicarskem sedežu Switch iz Style and Design, ki predstavlja premium ekonomično kabino z manj potniki, razporejenimi po sedežih, ki so podobni naslanjačem.

Nominiranci v kategoriji Čista kabina – nova kategorija iz leta 2021, ki se je obdržala tudi letos – vključujejo napravo AirShield podjetja Pexco Aerospace, izdelano v sodelovanju z oblikovalskim podjetjem Teague. Zasnovana je za izboljšanje pretoka zraka v letalu in ustvarja nevidni “ščit” okoli potnikov.

Teague je nominiran tudi za zasnovo kabine Elevate, ki vizualizira premium kabino, napolnjeno z “lebdečimi” sedeži. Kabinsko pohištvo Elevate ni pritrjeno na tla, ampak povezano s stransko steno in hodnikom. Teague, ki je bil nominiran za ta dizajn v sodelovanju z letalskim proizvajalcem NORDAM, meni, da bi njegov koncept Elevate lahko povečal prostor za potnike letala.

Teague
Teague, NORDAM/CNN

Drugi nominiranci se osredotočajo na to, da bi kabina letala postala bolj trajnostna, pri čemer je proizvajalec letalskih sedežnih blazin Metzo v sodelovanju s proizvodnim podjetjem The Vita Group nominiran za svoj predlagani sistem recikliranja starih letalskih blazin.

Biometrična tehnologija in tehnologija umetne inteligence sta vključeni tudi v nekatere modele, ki so uvrščeni v ožji izbor. Airspace Food Scanner, ki temelji na umetni inteligenci Airbus Operations, je zasnovan tako, da zajema podatke o porabi hrane potnikov na letalu, kar letalskim prevoznikom omogoča, da ustrezno poskrbijo za ponudbo.

Tehnološko podjetje Gentex Corporation predlaga biometrični sistem za skeniranje šarenice, ki temelji na kameri, ki bi jo lahko implementirali v naslonjalo letalskega sedeža, ACM Aircraft Cabin Modification’s MYZONE pa vgrajuje tehnologijo za odpravljanje hrupa v vzglavnike letalskih sedežev.

Pogled v prihodnost

Baigent je dejal, da ožji izbor prikazuje “bližnjo prihodnost” notranjega oblikovanja letal in “daljno prihodnost”, ponudba konceptov pa nakazuje na nenehno spreminjajočo se letalsko pokrajino, je dodal.

“Ko gledate 20 ali 30 let v preteklost do leta 2022, je bila to zelo drugačna izkušnja, kot je zdaj, vendar menim, da lahko z nekaterimi od teh modelov resnično vidite smer, v katero gredo stvari,” je dejal Baigent.

Finalisti Crystal Cabina bodo predvidoma objavljeni konec maja, zmagovalci, ki jih bo izbrala žirija 28 letalskih strokovnjakov, pa bodo razglašeni junija na Aircraft Interiors Expu v Hamburgu v Nemčiji.

Avtorica: Francesca Street/CNN

MORDA VAS ZANIMA ŠE