Najbolj varne ceste v Evropi imajo na Švedskem

Črna kronika 02. Avg 202117:32 > 03. Avg 2021 17:01 0 komentarjev
Promet
PROFIMEDIA

Pretekli teden so slovenske ceste terjale dve smrtni žrtvi. To pomeni, da se je število smrtnih primerov v letošnjem letu tako povzpelo na 64, kar je več kot v istem obdobju lani. Evropski parlament pa je objavil poročilo za obdobje zadnjih desetih let, iz katerega izhaja, da so najbolj varne ceste še vedno na Švedskem, najvišja stopnja smrtnosti pa je zaznana v Romuniji.

Kot so sporočili iz Generalne policijske uprave, sta se v preteklem tednu na slovenskih cestah zgodili dve smrtni prometni nesreči. Letos so slovenske ceste tako terjale že 64 smrtnih žrtev, v istem obdobju lanskega leta pa 50. Kot izhaja iz statističnega poročila Evropskega parlamenta, se Evropska unija (EU) ponaša z zelo dobro cestnoprometno varnostjo. Kot pojasnjujejo, se je med letoma 2010 in 2020 število smrtnih žrtev na evropskih cestah zmanjšalo za 36 odstotkov. Lani so evropske ceste terjale 4 tisoč smrti.

Najbolj varne so še vedno ceste na Švedskem, kjer je bilo potrjenih 18 smrtnih žrtev na milijon prebivalcev, najvišja stopnja smrtnosti pa je bila v Romuniji, kjer je v prometnih nesrečah umrlo 85 ljudi na milijon prebivalcev. Povprečje EU je bilo 42 smrtnih žrtev na milijon prebivalcev, svetovno povprečje pa znaša več kot 180.

76 odstotkov smrtnih ponesrečencev moških

“12 odstotkov oseb, ki so na evropskih cestah izgubile življenje, je bilo mladih med 18 in 24 let, kar je zelo veliko, če upoštevamo, da v to skupino spada samo 8 odstotkov celotne evropske populacije. To pomeni, da imajo mladi bistveno večjo verjetnost, da bodo žrtev prometne nesreče s smrtnim izidom. Je pa od leta 2010 število smrtnih žrtev v tej starostni skupini upadlo za 43 odstotkov,” pojasnjujejo v poročilu.

Delež smrtnih žrtev med starejšimi od 65 let je z 22 odstotkov v letu 2010 zrasel na 28 odstotkov v letu 2018. Približno dva odstotka smrtnih žrtev je otrok, mlajših od 15 let. 76 odstotkov smrtnih žrtev v prometnih nesrečah na območju EU je bilo moških, kar se ne spreminja bistveno od leta 2010 in je podobno v vseh državah EU, poudarjajo.

Kot še navaja poročilo, so evropski poslanci v juliju v odboru za varstvo potrošnikov potrdili predpise o zavarovanju motornih vozil, ki bolje urejajo finančno kompenzacijo za žrtve po vsej EU. Nove predpise mora potrditi še Parlament na plenarnem zasedanju, nato bodo imele države dve leti, da jih uvedejo.

“V prihajajočih mesecih bodo evropski poslanci glasovali tudi o resoluciji o okviru politike EU za varnost v cestnem prometu, v kateri predlagajo ključne korake, ki so potrebni za doseganje cilja nič smrti na evropskih cestah do leta 2050. Med njimi so varne omejitve hitrosti, na primer: 30 kilometrov na uro v naseljih, ničelna toleranca do alkoholiziranosti med vožnjo in več varnostnih funkcij v infrastrukturi in vozilih,” dodajajo.

Aprila 2019 so evropski poslanci ravno tako izglasovali nove predpise, ki kot obvezno opremo v vozilih predvidevajo 30 naprednih varnostnih pripomočkov. Med njimi so pametna pomoč pri nadzoru hitrosti, opozorila zaradi nepozornosti in motenj voznika ter avtomatski sistemi za zaviranje v sili. “Glede na to, da človeška napaka botruje kar 95 odstotkom vseh prometnih nesreč, bi lahko obvezno vgrajevanje naprednih varnostnih sistemov v nova vozila do leta 2038 pomagalo rešiti kar 25 tisoč življenj ter preprečiti 140 tisoč hudih poškodb,” še izhaja iz poročila.

Grafika
Evropska unija

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!