Ikea: zakaj nekaterih izdelkov, ki so v Avstriji in Italiji, ni v Ljubljani?

Gospodarstvo 03. Jan 202214:10 > 15:18 6 komentarjev
Ikea
Borut Živulović/BOBO

V ljubljanski Ikei kupci včasih ne najdejo izdelkov, ki jih prodajajo trgovine v sosednjih državah. V podjetju odgovarjajo, da v Ikejinih trgovinah od začetka pandemije opažajo povečano zanimanje za izdelke, prav tako pa se spopadajo z motnjami v verigi dobave na ravni celotne industrije.

Švedski pohištveni velikan je več let napovedoval svoj prihod v Slovenijo, a se je gradnja nakupovalnega centra zaradi zapletov z zemljišči večkrat zamaknila. Februarja lani, v času zaostrenih covidnih razmer, je nato Ikea v ljubljanskem nakupovalnem središču le odprla svojo trgovino v Sloveniji. Pred tem so kupci iz Slovenije izdelke švedskega velikana kupovali v Zagrebu, Gradcu in Celovcu ter čez mejo v Italiji.

Nekateri kupci tožijo, da v ljubljanski poslovalnici že dlje časa ne dobijo želenih izdelkov, zato se morajo po njih še vedno odpraviti čez mejo. Kot so našteli, med drugim že več mesecev čakajo na zalogo predpražnikov TINDBÄK, garderobno omaro PAX in ročno prho BROGRUND, če naštejemo le nekatere. Na spletni strani trgovca piše, da teh izdelkov nimajo na zalogi, prav tako jih zaradi nizke ravni zalog ali drugih omejitev ni mogoče naročiti.

Spoprijemajo se z motnjami v dobavni verigi

Na vprašanje, zakaj torej nekaterih izdelkov že več mesecev ni v ljubljanski trgovini, so nam v Ikei odgovorili, da od začetka pandemije opažajo povečano zanimanje za izboljševanje življenja doma in večje povpraševanje po izdelkih podjetja Ikea. “Obenem se soočamo z motnjami v verigi dobave na ravni celotne industrije,” so pojasnili in dodali, da si neprestano prizadevajo izboljšati razpoložljivost izdelkov, da bi lahko svojim strankam zagotovili zadovoljno izkušnjo.

V Ikei pravijo, da se glede na ovire v verigi dostave trenutno na vseh njihovih trgih osredotočajo na čim boljšo dostopnost izdelkov. “Prednost dajemo svojim najbolj prodajanim izdelkom in skrbimo za to, da so sezonski produkti na voljo tako v trgovini kot na spletni strani,” še dodajajo.

Ikea
Borut Živulović/BOBO

Obenem pa raziskujejo tudi možnost, da okrepijo ponudbo iz regionalnih virov. “Skupaj z regionalnimi partnerji skušamo zmanjšati učinke globalnih dobavnih motenj in zagotovili dostopnost surovih materialov, minimalizirati motnje proizvodnje in zagotoviti logistične kapacitete,” pravijo.

Slovenci imajo radi svetle barve, ne pa preprog in zaves

Nekateri kupci se pritožujejo, da ponudba izdelkov v ljubljanski trgovini ni enaka kot v trgovinah čez mejo. V slovenski izpostavi multinacionalke na to odgovarjajo, da se lahko ponudba med posameznimi trgovinami razlikuje glede na lokalne potrebe strank.

“Zaloga izdelkov v ljubljanski trgovini je odraz značilnosti slovenskih domov in lokalnih pohištvenih potreb. Na primer: pred prihodom na slovenski trg smo ugotovili, da imajo Slovenci rajši svetle barve in moderen slog pohištva. Svetloba in zdravo življenje doma sta slovenskim kupcem posebej pomembna, zato ponudba v Ljubljani daje poudarek pametnim rešitvam na področju svetil in ponudbi, ki skrbi za trajnostni življenjski slog. Ker je v Sloveniji veliko mansardnih stanovanj, smo opazili tudi večjo potrebo po pametnih rešitvah za shranjevanje. Po drugi strani, na primer, preproge in zavese niso tako priljubljene kot na drugih trgih na območju jugovzhodne Evrope, kar pomeni, da je ta del ponudbe v ljubljanski trgovini bolj omejen,” pojasnjujejo v Ikei.

Kot pravijo v Ljubljani, sta povečano zanimanje in motnje v dobavni verigi med pandemijo vplivala na zalogo izdelkov v večini njihovih trgovin po svetu. Najboljši način za preveritev zadnjih informacij o stanju zaloge je obisk strani posamičnega produkta. “Če je izdelek izven zaloge, priporočamo klik na gumb ‘Obvesti me, ko bo izdelek ponovno v zalogi’. Ob prijavi na obvestila bomo za kupca spremljali stanje zaloge in ga obvestili takoj, ko bo izdelek znova na voljo. Posodobitve zalog spremljamo vsakih nekaj minut in se trudimo narediti vse, da so naše stranke obveščene v hipu, ko se stanje razpoložljivosti spremeni ali izboljša,” še pravijo v Ikei.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje