Kdaj bo zgrajen drugi tir med Ljubljano in Kranjem?

Gospodarstvo 09. Dec 202308:43 2 komentarja
zasneženi tiri
Profimedia

Predlog državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana-Kranj, za katerega je bilo predvideno, da bo jeseni že v javni razgrnitvi, je trenutno še vedno v pripravi. Cilj Direkcije RS za infrastrukturo je, da bo predlog načrta do konca leta posredovan ministrstvu za naravne vire in prostor.

Kot so pojasnili na direkciji, se po pridobljenih dodatnih dopolnilnih smernicah nosilcev urejanja prostora trenutno zaključuje izdelava strokovnih podlag, vzporedno pa tudi izdelava okoljskega poročila in predloga državnega prostorskega načrta. Ob tem so zagotovili, da je v rešitve vključena tudi optimizirana trasa železniške proge na območju Labor.

Nadgradnja gorenjske železniške proge je namreč v prvi polovici letošnjega leta močno razburila prebivalce Orehka na območju Kranja, saj da bi bila različica trase skozi njihovo naselje zanje uničujoča, podreti bi bilo treba tudi več hiš.

V začetku junija je nato strokovna ekipa Direkcije RS za infrastrukturo za najboljšo varianto drugega tira jugovzhodno od Kranja izbrala varianto skozi Labore, in ne variante skozi Orehek. Za različico skozi Labore predvidoma ne bo potrebnih nobenih rušitev. Železniška proga naj bi šla namreč naravnost s kranjske železniške postaje v predor pod Ljubljansko cesto.

Kot so tedaj napovedali na direkciji, bodo izbrano varianto skozi Labore vključili v predlog državnega prostorskega načrta in ga posredovali ministrstvu za naravne vire in prostor, kjer je oblikovana projektna skupina, ki to gradivo potrdi, nato pa se začne javna razgrnitev. “Prepričan sem da bo ta skupina sledila predlogom strokovnjakov in bo v javni razgrnitvi ta predlog,” je junija izpostavil vodja sektorja za investicije v železnice na Direkciji RS za infrastrukturo Dejan Jurkovič.

Tedaj je bilo predvideno, da bo javna razgrnitev že jeseni in da bo v začetku prihodnjega leta državni prostorski načrt sprejet, potem bi stekli izdelava projektne dokumentacije, odkupi zemljišč ter nato izvedba. Do konca leta 2030 naj bi bil drugi tir na tem odseku zgrajen.

Vendar trenutno še ni znano, kdaj bo predlog državnega prostorskega načrta dejansko šel v javno obravnavo. Kot so pojasnili na direkciji, postopek priprave načrta poteka skladno z zakonom o urejanju prostora. Pripravljalec je ministrstvo za naravne vire in prostor, ki je pristojno za to, da predlog državnega prostorskega načrta in okoljskega poročila da v javno obravnavo.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje