
Parkiranje v naši prestolnici je za voznike že dolgo pravi izziv. Število vozil se namreč povečuje, parkirnih mest pa ni dovolj. V zadnjem obdobju pa je v centru mesta "misija nemogoče" postalo tudi iskanje prostih abonentskih mest.
Februarja lani smo poročali o nočni mori za voznike, ki so parkirali na parkiriščih v okolici ljubljanske glavne železniške in avtobusne postaje.
Zaradi gradnje Emonike in Potniškega centra Ljubljana so namreč upravljalci parkirišč začeli odpovedovati pogodbe za abonente in zaprli štiri velika parkirišča.
"Odkar so ukinili parkirišče na Vilharjevi, parkirnih mest za abonente ni nikjer več," pripoveduje zaposlena, ki v enem od ljubljanskih podjetij skrbi, da imajo delavci kam parkirati svojega jeklenega konjička. Kamorkoli pokliče, ji povedo, da je vse zasedeno, čakalna doba pa dolga. "To je misija nemogoče," pravi.

Kako dolge so čakalne dobe, na Mestni občini Ljubljana ne vedo, zelo zgovoren pa je podatek o številu prosilcev za posamezno parkirišče oziroma parkirno hišo.
V vrsti za prosto abonentsko parkirno mesto na parkirišču Gosarjeva ulica je ob pripravi članka čakalo 187 ljudi, na parkirišču Metelkova ulica 215, za mesto na parkiriščih Tivoli I. in Tivoli II. pa kar 506 oziroma 314.
Cena? Od 45 do 130 evrov
Cena najema za abonente se giblje med 45 in dobrimi 130 evri. To velja za parkirišča, ki jih upravlja občina oziroma Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice.
Štiri parkirišča ponujajo tudi Slovenske železnice, kjer se cena mesečnega najema se razlikuje glede na lokacijo. V povprečju se giblje med 65 in 75 evri.
Po besedah občine in Slovenskih železnic prosilcem za parkirno mesto ni treba izpolnjevati "nobenih posebnih pogojev", razen za parkirišča, kjer se po odloku zahteva stalno bivališče znotraj določenega območja. To velja za parkirno hišo Kongresni trg, parkirno hišo Kozolec, parkirno hišo Rog, parkirno hišo Ilirija in parkirišče Komanova.
"Novih uporabnikov ne sprejemamo"
Čeprav na občini pravijo, da v zadnjih letih niso zaznali, da bi se čakalne dobe podaljšale, na Slovenskih železnicah pravijo nasprotno.
Razlog vidijo v gradnji nove železniške postaje in ukinitvi nekdanjih parkirišč na Vilharjevi cesti. "Ta ukinitev je dodatno obremenila obstoječe kapacitete, kar je povzročilo večje povpraševanje po abonentskih mestih."
Največje povpraševanje beležijo za na parkirišče ob Masarykovi cesti, kjer je čakalna vrsta že dve leti nespremenjena. "Tudi ostala parkirišča, kjer ponujamo možnost abonentskega najema, so trenutno polno zasedena, zato ne sprejemamo novih uporabnikov. Omogočamo jim uvrstitev na čakalni seznam."



Občina: Rešitev je v spremembi potovalnih navad
Na ljubljanski občini so pojasnili, da se bodo v prihodnjih letih v okviru načrta izvajanja parkirne politike med drugim ukvarjali s parkirnimi kapacitetami in z vprašanjem zasedanja ljubljanskih cest, ulic in javnih površin s parkiranimi avtomobili ter iskali ustrezne rešitve.
Bistveni ukrepi parkirne politike Ljubljane pa so po besedah občine usmerjeni v spremembo potovalnih navad in uvajanje bolj trajnostnih oblik potovanja.
Torej več kolesarjenja, hoje, uporabe javnega potniškega prometa in kolektivnega prevoza.
To pomeni, da bolj kot širitvi parkirnih mest stremijo k ureditvi peš površin, izboljšanju kolesarske infrastrukture, širitvi mreže sistema souporabe koles, izboljšavi javnega potniškega prometa, izgradnji parkirišč po sistemu P+R, spodbujanje souporabe električnih vozil in sopotništva.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje