Na Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) že več kot leto dni napovedujejo, da bo vožnjo z mestnim avtobusom mogoče plačati tudi z bančno oziroma kreditno kartico. Ta novost naj bi v praksi zaživela še v mesecu novembru, je za N1 potrdil namestnik direktorja LPP Rok Vihar. Bo mogoče na ljubljanske zelence vstopiti tudi pri drugih vratih?
Na Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) se že več kot leto dni pripravljajo na veliko spremembo, ki bo marsikomu, predvsem pa turistom, poenostavila vožnjo z mestnimi avtobusi.
Še ta mesec bo namreč mogoče vožnjo z mestnim avtobusom plačati (tudi) z bančno kartico, je za N1 dejal namestnik direktorja LPP Rok Vihar. Točnega datuma, ko bo zaživel nov sistem, zaradi usklajevanj z ljubljansko občino še ni mogel napovedati.
Glede na pretekla pojasnila na LPP bodo lahko potniki vožnjo plačali s karticami Visa in Mastercard. Slaba stran plačila z bančno kartico pa je, da ta ne bo omogočala prestopa. Ob plačilu vožnje s kartico Urbana potniki lahko v času 90 minut od prve validacije neomejeno prestopajo med avtobusnimi linijami.
Bo mogoče na avtobus vstopiti tudi pri drugih vratih?
Že prejšnji teden smo na LPP naslovili tudi vprašanje, ali zaradi velike gneče na avtobusih razmišljajo tudi o možnosti, da bi bil vstop na mestne avtobuse možen na drugih vratih. Ideji na LPP niso naklonjeni. “To bi bilo smiselno, če bi bilo 90 odstotkov voženj opravljenih s terminskimi vozovnicami, saj vstop na drugih vratih zagotovo vodi v nižjo plačilno disciplino.”
Obenem ugotavljajo, da vstop potnikov skozi druga vrata ne bi opazno povišal povprečne potovalne hitrosti. “Tudi v večini drugih evropskih držav, ki imajo primerljiv sistem javnega potniškega prometa, se praviloma izvaja vstop v avtobuse le pri prvih vratih, kar pa ne velja za metroje in železniški promet,” so še dodali.
Prenovo sistema plačevanja na mestnih avtobusih so na LPP prvič napovedali že lanskega septembra, ko začeli testirati nove čitalce za validacijo. Sprva so ocenili, da bo nov sistem plačevanja zaživel v prvi polovici letošnjega leta, a se je prenova nekoliko zavlekla. Sledile so razprave v ljubljanskem mestnem svetu, po potrditvi načrtovanih sprememb pa tudi nova aplikacija Urbana, ki se jo namesti na mobilne telefone in omogoča plačilo vožnje prek aplikacije bluetooth.
Za menjavo naprav na avtobusih so se na LPP odločili po 14 letih. Pred tem so bili na avtobusih od leta 2009 zeleno-sivi validatorji, ki so takrat po besedah LPP “predstavljali vrhunec tehnologije”. Menjava je takrat sovpadala z uvedbo enotne mestne kartice Urbana. Pred letom 2009 smo vožnje z avtobusom plačevali z žetoni, gotovino, mesečne vozovnice pa so bile na plastificiranih kartončkih.
Od leta 2009 do danes je bilo izdanih več kot 1.300.000 fizičnih kartic Urbana, opravljenih je bilo več kot 480.000.000 validacij, uporabniki pa so staro aplikacijo Urbana prenesli 280.000-krat.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje