Nakupovalna mrzlica: boste jutri obžalovali črni petek?

Slovenija 26. Nov 202121:00 > 22:31 2 komentarja

Črni petek tudi pri Slovencih sproža nakupovalno mrzlico. Po pojasnilih Tonija Puglja, direktorja trgovskega središča Aleja v Šiški, danes pričakujejo do 40 odstotkov večji obisk kot običajno ob koncih tedna. Na splošno se večina na dan velikih popustov v trgovine odpravi po tehnično blago, medtem ko pri tekstilu in obutvi prednjačijo spletni nakupi.

Črni petek, ki se je k nam preselil iz ZDA, se odvija prvi petek po zahvalnem dnevu. Ta dan za trgovce pomeni tudi začetek obdobja božičnega nakupovanja. Sprva zgolj tehnične trgovine, ki so jim pozneje sledile še druge, na ta dan ponujajo občutne popuste, ki jih potrošniki z veseljem izkoristijo in počakajo.

Čeprav v Sloveniji nismo vajeni dolgih vrst in gneče pred še zaprtimi trgovinami, se nakupovalni mrzlici ne moremo upreti. Po podatkih statističnega urada se novembra dvignejo prihodki od prodaje. Tudi v času epidemije, ko zaradi obveznosti izpolnjevanja pogoja PCT (preboleli, cepljeni, testirani) veljajo strožji ukrepi. V enem od ljubljanskih nakupovalnih centrov smo preverili, koliko in za kaj zapravljamo Slovenci na praznik potrošništva.

Spletni nakupi konkurenca nakupovalnim središčem

Toni Pugelj, direktor trgovskega središča Aleja v Ljubljani, pravi, da so z obiskom nakupovalnega centra zadovoljni, glede na razmere, ki trenutno veljajo. Po njegovih besedah pričakujejo 40 odstotkov večji obisk kot običajno. “Ljudje nas radi obiščejo na ta dan, saj si kupijo stvari po zelo ugodnih cenah,” pojasnjuje.

Obiskovalci trgovin, tako kot v ZDA, v prvi vrsti kupujejo tehnično blago, a se je, tako Pugelj, v zadnjih letih povečalo tudi nakupovanje tekstila in obutve, primerne za zimo. Pugelj ob tem dodaja, da jim v določeni meri pri tem blagu konkurenco vsekakor predstavljajo tudi spletni nakupi. “A na koncu je fizična trgovina tista, ki še vedno prevladuje, saj lahko kupec dobi nasvet od prodajalca,” poudarja.

Ob tem velja omeniti, da so nekatere trgovine kupce k nakupovanju spodbujale že z uverturnimi popusti med tednom. Direktor Aleje Pugelj pravi, da so na račun teh popustov zaznali za približno 10 odstotkov več obiska kot po navadi. “Vendar so današnji popusti večji in se gibljejo od 30 odstotkov in več,” še izpostavlja.

Dopoldne večje gneče še ni bilo

Ob današnjem dopoldanskem obisku Aleje je bilo zaznati nekaj več obiskovalcev, a se jih v popoldanskem času pričakuje več, saj se večina po nakupih odpravi po koncu dnevnih obveznosti. Prodajalka v trgovini z obutvijo Vanja pravi, da v njihovi prodajalni ne opažajo povečanega prometa kot čez mesec.

Kot morebiten razlog za to pa navaja ukrepe za zajezitev širjenja koronavirusa. In če v trgovini strank ne mrgoli, Vanja dodaja, da se je močno povečal promet v njihovih spletnih trgovinah. “Večji naval spletnih naročil smo zabeležili čez noč, ko so se začeli popusti,” pojasnjuje.

Če se promet ni povečal pri tekstilu in obutvi, pa teh skrbi nimajo ponudniki tehničnega blaga. V eni od tehničnih trgovin pojasnjujejo, da danes pričakujejo kar štirikrat večji obisk. Na splošno sicer velja, da se ljudje na črni petek odpravijo po tehnično blago.

Na razprodaje se pripravite

Čeprav so nekatere ponudbe v okviru razprodaj res ugodne, pa niso vse tako neverjetne, kot se zdi na prvi pogled, opozarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije. Potrošnikom svetujejo, da se na razprodaje dobro pripravijo. “Naj vas v petek ne zagrabi nakupovalna mrzlica, pomembno je, da se na spletne razprodaje dobro pripravite,” svetujejo.

Dodajajo še, da kupite to, kar potrebujete, toliko, kot potrebujete in predvsem naj vas nakupi ne pahnejo v rdeče številke. Predlagajo, da si določite proračun, koliko lahko zapravite, če se impulzivnim nakupom ne morete upreti.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje