Slovenec, ki je avtor glasbe v eni najbolj priljubljenih Netflixovih serij

Magazin 21. Okt 202314:25 0 komentarjev
Anže Rozman, filmska glasba, glasbenik, skladatelj
Foto: Claire Lejeune/FACEBOOK/zajem zaslona

Anže Rozman sodi v sam vrh svetovne filmske glasbe. Dela v studiu dvakratnega oskarjevca, letos pa je med nominiranci za nagrado emmy. Njegovo glasbo je mogoče slišati v trenutno eni najbolj priljubljenih serij na Netflixu in v nekaterih dokumentarcih BBC. Sam je izumil več kot sto glasbil, na katera igra in jih uporablja pri posnetkih.

Dokumentarna serija o življenju britanske nogometne žive legende Davida Beckhama je trenutno ena največkrat pretočenih vsebin na Netflixu.

Glasba v seriji, ki spremlja zgodbe in celotni seriji dodaja čustveni naboj, pa je delo slovenskega pisca filmske glasbe Anžeta Rozmana, ki živi in dela v studiih Bleeding Fingers, skladatelja in producenta filmske glasbe Hansa Zimmerja, dobitnika oskarjev za glasbo v filmih Levji kralj in Peščeni planet.

Anže Rozman je o tem, da bi postal ustvarjalec filmske glasbe, sanjal že kot otrok. “Že od svojega 8. ali 9. leta sem vedel, da to želim postati,” je dejal. Odločitev je postala še trdnejša, ko je študiral na ljubljanski glasbeni akademiji, od koder ga je pot vodila na podiplomski študij filmske in televizijske glasbe ter glasbe za videoigre na univerzo Berklee v Valencii v Španiji. Tam je eden od njegovih projektov pritegnil pozornost Hansa Zimmerja, ki ga je leta 2018 povabil k sodelovanju v Bleeding Fingers Music.

Pri projektu je začel sodelovati, ko so Netflixovi ustvarjalci iskali novega skladatelja za serijo. Obrnili so se na britanskega glasbenega ustvarjalca Russlla Emanuela, soustanovitelja studia Bleeding Fingers Music. Ta je projekt zaupal Rozmanu, ki se ga je lotil s Camilom Forerjem, Kolumbijcem, s katerim je sodeloval v studiu.

Neobaročna glasba in nogomet gresta skupaj

“Bili smo pod velikim časovnim pritiskom,” je za N1 povedal Anže Rozman. Dodal je, da mu je bilo v veliko pomoč to, da je režiser serije Fisher Stevens natančno vedel, kaj hoče.

“Zgodbo in emocije je imel začrtane, kar je za ustvarjanje glasbe bistveno,” je dejal Anže Rozman. Glasba, ki jo je s Camilom in sodelavci ustvaril, je neobaročna, vendar ne preveč pompozna. Morda kdo meni, da tovrstna glasba in nogomet ne gresta najbolje skupaj, da ni tako, pa pritrjujejo odlične kritike. Zaradi teh so ustvarjalci glasbe od Netflixa v zahvalo dobili steklenico penine dom perignon in uokvirjeno nogometno žogo, je povedal Anže.

Nad glasbo so navdušeni tudi gledalci serije, kaže zapis uporabnika družbenega omrežja Reddit: “Ponovno gledam serijo, ker me je zmrazilo po hrbtu. Glasba se popolnoma ujema z vsakim trenutkom … kako je orkester sledil zgodbi, kako se je glasba z vsakim trenutkom dvigovala in padala in kako so prizori prešli iz intervjuja v posnetek in te pustili brez sape … Hvala za lepo zgodbo, ki ste jo pripovedovali z glasbo.”

“Zgodba in čustva so podlaga za moje ustvarjanje,” je odgovoril Anže na vprašanje, od kod dobiva navdih. Sam meni, da je beseda “navdih” malce pretenciozna.

Anžetov pristop k filmski glasbi temelji na naravi in organskih procesih, piše na njegovi spletni strani. Tako morda ni presenetljivo, da so med vidnejšimi projekti, v katerih je doslej sodeloval, dokumentarci BBC Vesolje in planeti, Sedem svetov, en planet, Zaledeneli planet II in Prazgodovinski planet. Izumil je tudi več kot sto inštrumentov, na katere igra in jih uporablja v posnetkih. Med njimi so FatRex z repliko tiranozavrove glave in raptor violina iz fosilizirane kosti in okamnelega lesa.

Nominacija za Emmy, Anže Rozman, Prehistoric Planet, filmska glasba, dokumentarec
Foto Zajem zaslona/EMMYS COM

Nominacija za emmyja za glasbo z “dinozavrskimi” inštrumenti

Kakovost njegovega ustvarjanja potrjuje tudi letošnja nominacija za nagrado emmy, ki jo podeljuje ameriška Akademija za televizijsko znanost in umetnost.

Nominacijo si je prislužil za glasbo v dokumentarni seriji BBC Prazgodovinski planet o življenju dinozavrov. Zgodbe prazgodovinskih prebivalcev Zemlje predvajajo na platformi Apple TV, pripoveduje pa jih sloviti britanski ustvarjalec dokumentarnih filmov David Attenborough. Za glasbo, ki jo je ustvaril skupaj s Hansom Zimmerjem in Karo Talve (svojim dekletom), so ustvarili posebne inštrumente.

Eden od teh je recimo raptor violina, izdelana iz fosilizirane kosti in okamnelega lesa, ali pa FatRex, ki je dobil ime po tiranozavru (lat. Tyrannosaurus rex). Gre za uokvirjen boben premera 35,5 centimetra (14 inčev), z vratom za violončelo, strunami tudi na hrbtni strani ter repliko tiranozavrove lobanje, nameščeno na kobilici. Kako zveni, lahko slišite v spodnjem posnetku.

“Če te strasti nimaš, ti ne bo uspelo”

“Fino je biti nominiran,” je odgovoril Anže Rozman na vprašanje, kje so meje in ali morda kdaj v prihodnosti pričakuje tudi nominacijo za oskarja.

“Ni pomembno, ali bo oskar ali ne. Ni pomembno, ali bo emmy ali ne. Rad pišem glasbo.”

Ali gre za nekakšno zasvojenost? “Ne, ne bi rekel, da sem zasvojen. Moj poklic ni poklic v pravem pomenu te besede. Je način življenja. Ne znam si predstavljati življenja brez tega. To je tako kot odhod v naravo, kot obisk Slovenije.”

Priznanja, kot je nominacija za emmy, zagotovo pričajo o vrhunskem delu ekipe, s katero soustvarja. Ali je težko uspeti v tem svetu?

“Priti na vrh ni lahko,” je dejal Rozman in dodal, da lahko vidi vzporednice z Davidom Beckhamom. “Zadnjih deset let pišem glasbo šest do sedem dni na teden. Pred kratkim sem po dolgem času imel tri proste dni. To ni poklic, to je življenje,” je še enkrat povedal. “Na Instagramu me sledilci včasih sprašujejo, kako uspeti. Enega od njih sem vprašal, ali vsak dan piše glasbo. In je rekel, da je ne … Če te strasti nimaš, ti ne bo uspelo.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!