Več učenja o osamosvojitvi? Ministrstvo: učni načrt sledi potrebam učencev

Slovenija 21. Apr 202317:35 0 komentarjev
Državni zbor, poslanci
Matija Sušnik/DZ

Na zahtevo NSi so poslanci razpravljali o predlogu priporočil vladi za krepitev vrednot slovenske osamosvojitve. Razpravljali so tudi o združitvi Muzeja slovenske osamosvojitve z Muzejem novejše zgodovine. V NSi predlagajo, da bi osamosvojitvi v šolskem kurikulumu namenili več pozornosti. V koaliciji pa odgovarjajo, da s postavljanjem spomenikov ne bomo spodbujali narodne identitete pri mladih.

Državni zbor je na današnji seji na zahtevo NSi razpravljal o predlogu priporočil vladi za krepitev vrednot slovenske osamosvojitve. Beseda je tudi danes tekla o združitvi Muzeja slovenske osamosvojitve in Muzeja novejše zgodovine, ki jo v koaliciji zagovarjajo, v opoziciji pa vlado pozivajo, naj znova vzpostavi samostojen muzej, namenjen osamosvojitvi.

Kot je v imenu predlagateljev izpostavila poslanka Iva Dimic, v NSi trenutek osamosvojitve razumejo kot ključno dejanje v slovenski zgodovini, ki si zasluži posebno mesto. “Kako izraziti hvaležnost, spoštovanje in pieteto vsem, ki so dali življenje za samostojno Slovenijo? Kje in na kakšen način shranjevati in predstavljati zgodovinske vire iz obdobja osamosvojitve,” se je vprašala Dimic. Po njenem mnenju je najbolj primerno mesto za to zagotovo muzej, ki je bil posvečen izključno slovenski osamosvojitvi.

A po njenih besedah muzej sam po sebi ne bo dovolj, zato želijo spodbuditi širše poznavanje osamosvojitvenega obdobja in pozitiven odnos do osamosvojitve. Pri tem ima pomembno vlogo izobraževalni sistem, zato si želijo, da bi otroci v osnovnih in srednjih šolah od osamosvojitvenih vsebin odnesli več. Zato stroki pri prenovi učnih načrtov predlagajo razmislek, kako to doseči, je še pojasnila Dimic.

Urška Klakočar Zupančič
Matija Sušnik/DZ

Ministrica: Samostojni muzej ustanovljen brez resne strokovne analize

Ministrica za kulturo Asta Vrečko je odgovorila, da imamo v Sloveniji številne muzeje in druge institucije, ki obdobje osamosvajanja kontinuirano raziskujejo in predstavljajo javnosti. Samostojni muzej pa je bil po njenih besedah ustanovljen brez resne strokovne analize, dolgoročne vizije in mimo opozoril strokovne javnosti. “Ponesrečena ustanovitev Muzeja slovenske osamosvojitve kaže na pomanjkanje razumevanja vloge muzejev v sodobni družbi, saj gre za poskus poseganja politike v avtonomno in strokovno delo muzejev,” je še poudarila.

Predstavila je tudi stališče ministrstva za vzgojo in izobraževanje, ki poudarja, da je za prenovo učnih načrtov pristojen Zavod RS za šolstvo. Z zadnjo prenovo pa je zgodovini Slovenije namenjen poseben tematski sklop tako v osnovni šoli kot gimnaziji. Ugotovitve analize učnega načrta so pokazale, da ta v veliki meri sledi potrebam učencev v sodobnem času, je dejala Vrečko.

Koalicija: S postavljanjem spomenikov pri mladih ne spodbujamo pripadnosti narodu

Podobnega mnenja so v koalicijskih poslanskih skupinah. Tudi poslanec Svobode Martin Premk je poudaril, da je bila ustanovitev Muzeja slovenske osamosvojitve “v resnici nestrokoven politično-ideološki projekt prejšnje vlade”, saj v Sloveniji že imamo muzejsko mrežo, ki se ukvarja z obdobjem sodobne slovenske zgodovine. Se pa strinja, da je znanje otrok o slovenski zgodovini zelo pomanjkljivo. A to so po njegovih besedah vprašanja za zavod za šolstvo, za zgodovinsko in pedagoško stroko, zagotovo pa ne za politiko.

“Ponovno zahajamo v ideološke vode in delimo ljudi, raje se ozrimo v prihodnost,” pa je današnjo razpravo ocenil poslanec SD Damijan Zrim. Tudi on je poudaril, da je prejšnja vlada muzej ustanovila brez razprave, vključitve strokovne javnost in primernih prostorov. Dodal je še, da omenjeni muzej ni bil ukinjen, pač pa združen z Muzejem novejše zgodovine, s čimer je vlada organizacijsko, kadrovsko in finančno okrepila javno službo, kar zagotavlja transparentno in kakovostno strokovno delo.

državni zbor
Matija Sušnik/DZ

Ustanovitev muzeja osamosvojitve je bila po mnenju poslanca Levice Mateja T. Vatovca predvsem prikaz, “kako se ne sme vzpostavljati državnih institucij v tej državi”. Poudaril je še, da domoljubja ne bodo spodbudili s posegi v šolske kurikulume. “Pripadnosti in nekakšne narodne identitete in zavesti pri mladih ne bomo spodbujali s postavljanjem nekakšnih spomenikov. Muzej, kot je bil postavljen v času prejšnje vlade, je bil spomenik točno določenim osebam, po svoje je šlo za nekakšno potvarjanje zgodovine,” je prepričan.

Opozicija: Kdaj bo vlada tudi osamosvojitev označila za stvar stroke?

V opozicijski SDS po drugi strani “z začudenjem spremljajo, kako podcenjujoče in lahkotno vlada ukinja Muzej slovenske osamosvojitve, ki obeležuje spomin na nastanek lastne države”, je dejal poslanec SDS Anton Šturbej. Poudaril je še, da je slovenska osamosvojitev “tista temeljna vrednota naroda, s katero se lahko identificiramo vsi Slovenci, ne glede na ideologijo, in si zasluži, da jo tudi tako obvarujemo”. Vlado zato pozivajo, naj ponovno vzpostavi samostojen muzej, namenjen izključno slovenski osamosvojitvi.

jožef horvat
Matija Sušnik/DZ

Po mnenju Jožefa Horvata (NSi) pa je današnja razprava odgovor na “resnično brutalno provokacijo vlade z odločitvijo o ukinitvi Muzeja slovenske osamosvojitve”. Po njegovih besedah danes govorijo o kulturi spominjanja. “Kakšna je to kultura spominjanja, ki z ukinitvijo Muzeja slovenske osamosvojitve deli narod,” se je vprašal. “Vtis je, da je samo še vprašanje časa, kdaj bo nekdo s strani vlade povedal, da je bila tudi slovenska osamosvojitev stvar stroke,” je še poudaril Horvat.

V NSi so sicer predlagali sprejem priporočila vladi za krepitev vrednot slovenske osamosvojitve, a jih je zavrnil že matični odbor za kulturo, zato DZ danes o njem ne bo odločal.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!