Vlada čaka na študijo o novi državni letalski družbi: koliko bi nas stala?

Slovenija 24. Maj 202315:47 4 komentarji
Letalstvo - naslovna
Žiga Živulović jr./Bobo

Medresorska delovna skupina se je seznanila s študijo o smotrnosti ustanovitve novega nacionalnega letalskega prevoznika, ta pa naj bi kmalu bila tudi na vladni mizi. Študija je po neuradnih podatkih pokazala, da bi nova državna letalska družba sprva ustvarjala izgubo, stala pa bi vsaj sto milijonov evrov.

Potem ko se je s študijo o smotrnosti ustanovitve novega nacionalnega letalskega prevoznika seznanila medresorska delovna skupina, naj bi jo v kratkem obravnavala še vlada. Po neuradnih podatkih medijev je študija pokazala, da bi nov prevoznik državo stal najmanj sto milijonov evrov in bi na začetku ustvarjal izgubo.

Študijo o smotrnosti ustanovitve novega letalskega prevoznika je že ob začetku mandata napovedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Izdelala jo je družba Grant Thornton, njen soavtor je tudi ekonomist Jože P. Damijan.

Po neuradnih informacijah medijev je pokazala, da je gospodarstvo s propadom nacionalnega letalskega prevoznika izgubilo 250 milijonov evrov, turizem pa 150 milijonov evrov. Sama ustanovitev naj bi z vsemi pripadajočimi stroški stala sto milijonov evrov.

Slovenija bo subvencionirala posamezne lete.
Foto: Žiga Živulović jr./BOBO

Da tak prevoznik na tako majhnem trgu kratkoročno ne more poslovati z dobičkom, je za Televizijo Slovenija ocenil tudi nekdanji predsednik uprave Adrie Airways Peter Grašek. Med drugim je opozoril, da so v bližini Slovenije štiri letališča z veliko ponudbo letov.

Ena od možnosti je ustanovitev prevoznika s strani zasebnega vlagatelja

Če se bo država odločila za ustanovitev, jo najverjetneje čakajo dolgotrajni postopki, saj bo potrebovala tudi soglasje Evropske komisije. Kot je za STA danes dejal minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, je o podrobnostih časovnice težko govoriti, vendar pa lahko pridobivanje takšnih soglasij in dokumentacije traja tudi več kot leto dni.

Ena od možnosti bi bila lahko tudi ustanovitev prevoznika s strani zasebnega vlagatelja, kar bi skrajšalo administrativne postopke.

Dolgotrajnost takšnih postopkov dokazuje tudi postopek ustanavljanja novega nacionalnega letalskega prevoznika na Malti, ki bi nadomestil družbo Air Malta. Ta je namreč v velikih finančnih težavah, država pa se pri ustanavljanju novega prevoznika po pisanju letalskih portalov sooča predvsem z dvomi Evropske komisije, ali ne bo šlo le za drugače imenovano kopijo obstoječega prevoznika.

V Sloveniji poskuša vlada letalsko povezljivost države sicer izboljšati tudi s podeljevanjem subvencij letalskim prevoznikom za začetek obratovanja novih prog za prevoz potnikov na slovenska letališča, a sta na prvi razpis prispeli le dve prijavi. Da je to slabše od pričakovanj, je za STA priznal tudi Han. Letos sta sicer predvideni objavi še dveh razpisov.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje