Vračilo sredstev za odpadla potovanja minilo brez večjih zapletov

Gospodarstvo 24. Jul 202118:44
Delite:
covid-19, koronavirus, israel
Foto: Amir Cohen/REUTERS

Potovalne agencije so potrošnikom v veliki meri vrnile sredstva za dopuste, ki so odpadli v prvem valu epidemije. Večinoma so potrošniki prevzeli in uporabili vrednotnice, a tudi glede izplačil zveza potrošnikov ne zaznava večjih težav. Dopustovanje tudi letos ostaja nepredvidljivo. Potrošnikom svetujejo, naj izberejo ponudbe, ki omogočajo brezplačno prestavitev ali odpoved.

Večina potrošnikov, ki lansko leto zaradi prvega vala epidemije koronavirusa ni odšla na dopust, je prejela vplačana sredstva. Izbirali so lahko med povrnitvijo stroškov in vrednotnico. Večinoma so se potrošniki sicer odločili za vrednotnice, ki pa so jih tudi že koristili, pojasnjujejo v nekaterih agencijah. Tistim, ki se niso odločili zanje, so morale potovalne agencije in organizatorji potovanj do konca letošnjega maja vrniti sredstva.

Vrednotnice je sprejelo okoli 80 odstotkov potrošnikov, ki so potovanje rezervirali pri turistični agenciji Palma. V veliki večini so te že izkoristili lansko leto. Preostalim potrošnikom so denar izplačali v dogovorjenem roku. “Poslovanje smo že v lanskem letu uspeli stabilizirati, ni bi lahko, vendar smo se uspešno spoprijeli z vsemi izzivi,” so zapisali.

Tudi Zveza potrošnikov Slovenije večjega števila zapletov glede vračanja sredstev ne zaznava. V nekaterih primerih so agencije z vračilom zamujale, vendar so na koncu potrošnikom vrnile plačane zneske. Drugod pa so agencije pri vračanju sredstev zadržale znesek zavarovanja ali prijavnine.

Do sedaj na zvezi potrošnikov ne opažajo števila pritožb s težavami pri unovčevanja vrednotnic zaradi stečaja agencij. V primeru stečaja agencije potrošnikom svetujejo prijavo terjatve v stečajnem postopku in vložitev zahtevka za plačilo iz naslova jamstva v primeru likvidnostnih težav.

potovanje z letalom med epidemijo
Foto : Profimedia

Brezobrestni kredit za kritje obveznosti prejelo 39 potovalnih agencij

Potovalnim agencijam je pri kritju obveznosti do potrošnikov, ki so zavrnili vrednotnice, pomagal Slovenski podjetniški sklad. Pripravili so razpis za pridobitev brezobrestnih kreditov, nanj pa so se lahko prijavila podjetja s terjatvami, v višini do 100.000 evrov.

Na razpisu so prejeli 41 vlog. Kredit so odobrili 39 podjetjem, dve sta od vloge odstopili. Skupno so odobrili kredite v višini 2,15 milijona evrov, povprečna vrednost kredita pa je 55.000 evrov. Brezobrestne kredite bodo morala podjetja odplačati v sedmih letih.

Aprila so sicer napovedali tudi razpis za kredite, višje od 100.000 evrov. A ta razpis zaenkrat še ni bil objavljen.

Po prvem valu epidemije koronavirusa so imele turistične agencije možnost, da potnikom ponudijo vrednotnice. Če so potrošniki to zavrnili, pa so jim morale agencije v roku enega leta po zaključku epidemije vrniti sredstva.

Za potovanja, ki so odpovedana po koncu prvega vala epidemije – 31. maju 2020, se uporablja določbe zakona o varstvu potrošnikov. Ta določa, da mora organizator potovanja, ki zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ne more izpolniti pogodbe o paketnem potovanju in potovanje odpove, potrošniku vrniti vsa plačila najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe, je pojasnila Zveza potrošnikov Slovenije.

potovanje med koronavirusom
Foto : Profimedia

Dopustovanje zaradi koronavirusa ostaja nepredvidljiva

Izvedba potovanj zaradi epidemije novega koronavirusa tudi letos ostaja nepredvidljiva. Zato zveza potrošnikov tudi letos potnikom svetuje, naj si, kjer je to mogoče, izberejo ponudbe, ki omogočajo brezplačno prestavitev ali odpoved turističnega aranžmaja ali pogodbe o posamezni potovalni storitvi, kot sta na primer nastanitev ali prevoz.

Prav tako potrošnike opozarjajo, naj ob sklenitvi zavarovanja preverijo, katere konkretne situacije, povezane s koronavirusom, zavarovanje krije. Zveza potrošnikov je v marčevski primerjavi ugotovila, da se ponudbe zavarovalnic med seboj kar precej razlikujejo.

V primeru dvoma potrošnikom predlagajo, da se za pojasnila obrnejo neposredno na zavarovalnico in ji pisno postavijo konkretna vprašanja, saj bodo le na tak način lahko dokazovali morebitne obljube in dogovore. V praksi se namreč vse prepogosto srečujejo s primeri, ko potrošniki zaradi pomanjkanja pisne komunikacije težko uveljavljajo svoje pravice.

Ob pregledu ponudbe na posameznih spletnih straneh turističnih agencij je zveza potrošnikov ugotovila, da večinoma ni mogoče najti konkretnih informacij o morebitnih omejitvah na potovalnih destinacijah. V postopku rezervacije potrošniki večinoma ne izvedo, kako lahko koronavirus vpliva na izvedbo potovanja in kakšne pravice imajo.

Glede na ugotovitve zveze turistične potrošniki nosijo stroške preventivnih testov na okužbo, ki so pogoj za vstop na izbrano destinacijo. Sprememba pogojev za vstop v državo navadno ni razlog, zaradi katerega bi potrošniki lahko odpovedali potovanje. “Dolžnost organizatorja potovanja je le, da potrošnika pravočasno obvesti o vseh pogojih za vstop v državo ali izstop iz nje,” ugotavlja zveza potrošnikov. Prav tako agencije ne krijejo stroškov bivanja v karanteni, potniku pa praviloma tudi ne vrnejo denarja zaradi neizvedenega programa v času, ko je bil v karanteni.

Če programa ni mogoče izvesti, turistične agencije večinoma same odpovedo potovanje in potniku povrnejo stroške. Ko pa sprememba ni bistvena, pa mora organizator izvesti ustrezno zamenjavo ali v neizvedenem delu potovanja potniku povrniti neizkoriščeni del vplačane vsote.

Komentari

Vaš komentar