Zakaj se ne pripnemo še v avtobusu? “Zato, ker Janez zna, kar se Janezek nauči”

Slovenija 25. Feb 202412:11 6 komentarjev
varnostni pas na avtobusu
Foto: PROFIMEDIA

V avtomobilu in letalu se pripnemo brez oklevanja. Morali bi se tudi v avtobusu, pa se ne. S tem je tveganje v primeru prometne nesreče bistveno večje, prav tako je za neuporabo varnostnega pasu v avtobusu predvidena denarna kazen.

Zakon o cestnem prometu je jasen: pripeti morajo biti vsi, ki se vozijo s kakršnim koli motornim vozilom, v katerem so varnostni pasovi.

Zakon določa dve izjemi: varnostnega pasu ni treba uporabljati tistim, ki imajo zdravniško potrdilo, ter tistim, ki se vozijo na zadnjih sedežih policijskih vozil in vozil vojaške policije, da ne moti izvajanja njihovih nalog, je pojasnil instruktor varne vožnje AMZS Danijel Granda.

Ali povedano drugače: pripenjati bi se morali tudi v avtobusih, a se ne. Kazen za neuporabo varnostnega pasu – tako v avtomobilih kot v avtobusih – znaša 120 evrov.

V mestnih avtobusih, ki lahko vozijo največ 50 kilometrov na uro, varnostnih pasov niti ni, na medkrajevnih pa so. Zakaj se torej na avtobusih ne pripenjamo?

policija ustavila neprimeren avtobus z otroci
Foto: PU Ljubljana

“Kar se Janezek nauči, to Janez zna,” je odgovoril Granda. V prvih avtobusih namreč varnostnih pasov ni bilo, zdaj pa imajo starejši avtobusi dvotočkovne pasove (takšni so tudi v letalu), sodobnejši pa tritočkovne (takšni so tudi v avtomobilih). Granda nadaljuje, da se nam v avtobusih zdi vse varno.

“Tudi meni se je zgodilo, da sem šel na izlet s turistično agencijo, na avtobusu pa se je pripela le moja družina. Moti pa me predvsem, da se na pomen pripenjanja na avtobusu sploh ne opozarja,” dodaja.

Vozika k temu sicer ne zavezuje noben zakon, a obenem se razume, da smo vsi odrasli in da se zavdamo, da nam zakon nalaga uporabo varnostnega pasu tudi v avtobusu.

Če se ne pripnemo, je tveganje v primeru prometne nesreče bistveno večje. “Pri najhujših prometnih nesrečah vedno znova ugotavljamo, da bi bile lahko posledice bistveno blažje, če bi osebe v vozilih dosledno uporabljale varnostne pasove. Vožnja z avtobusom ni nobena izjema,” so pojasnili na Policiji.

Varnostni pas zmanjša tveganje kar za polovico

In dodali, da uporaba varnostnega pasu na avtobusu ne zaščiti le nas, ampak tudi druge potnike, da jih v primeru nesreče ne poškodujemo še s svojim telesom.

“Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrt kar za polovico, skoraj za toliko se zmanjša tveganje hudih poškodb in skoraj za četrtino je manjše tveganje nastanka lažjih poškodb tako pri voznikih kot tudi potnikih v vozilih,” še pravijo na Policiji.

V preteklosti so tudi v primeru prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi avtobusi, videli potnike, ki so se huje poškodovali ali pa zaradi neuporabe varnostnega pasu celo umrli.

Kaj pa, ko so na avtobusi otroci?

Če so odrasli sami dolžni poskrbeti za ustrezno pripenjanje, pa bi pri šolarjih za to moral poskrbeti spremljevalec. Vsako skupino, večjo od petih otrok, mora namreč spremljati učitelj ali varnostnik. Izjema je prevoz otrok v in iz šole.

Nadzor cestnega prometa: varnostni pas
Profimedia

Pri mlajših otrocih sicer inštruktor varne vožnje opaža vestnost pri pripenjanju na avtobusih. “Pogosto na pripenjanje opozarjajo tudi vozniki šolskih avtobusih. Vendar pa velikokrat vidim, da se otroci na sedež usedejo kar s šolsko torbo na hrbtu in se pripnejo čez njo. To ni pravilno. Navaditi jih je treba, da najprej snamejo torbo in se šele nato pripnejo,” še pravi Granda.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje