Znano je, koliko je stal novoletni polet s falconom. Bi bilo ceneje z avtom?

Slovenija 20. Jan 202318:3116 komentarjev
Klakočar Dunaj
Foto: Parlamentsdirektion/Johannes Zinner

Ob novoletnem obisku predsednice državnega zbora Urške Klakočar Zupančič na Dunaju so se številni spraševali o smotrnosti letenja v to mesto. Pot s falconom je namreč veliko bolj obremenilna za okolje, saj je pot z letalom ogljično najbolj intenziven način potovanja. Drugi pa so se spraševali tudi, ali je tako kratka pot z letalom stroškovno upravičena? Ne bi bilo cenejše, da bi se Klakočar Zupančič na Dunaj odpravila z avtom? Kabinet predsednice smo že v začetku leta zaprosili za podatke o tem, koliko je stala pot s falconom, in podatke smo zdaj prejeli.

Zaradi novoletnega obiska Dunaja in tamkajšnjega tradicionalnega koncerta filharmonikov se je predsednica državnega zbora Urška Klakočar Zupančič soočala s kritikami. V avstrijsko prestolnico je namreč odletela s falconom. Številne je zanimalo, ali ne bi bilo cenovno ugodneje v glavno mesto sosednje države odpotovati z avtom, drugi pa so opozorili na zelo visok ogljični odtis tako kratke poti.

Kabinet predsednice državnega zbora smo že v začetku meseca zaprosili za podatke, koliko je stala pot na Dunaj s falconom, zdaj pa smo jih tudi prejeli. Po njihovih izračunih je bila pot s falconom v primerjavi s potjo z avti cenejša za okoli 150 evrov.

Stroški udeležbe Klakočar Zupančič in generalne sekretarke državnega zbora Uršule Zore Tavčar na novoletnem koncertu in delovnem kosilu s predsednikom avstrijskega parlamenta Wolfgangom Sobotko so “okvirno” znašali 7.352,36 evra.

V ta znesek je vključen polet s falconom (6.926 evrov), stroški oskrbe potnikov na Fraportu, predvideni stroški dnevnic za vse udeležence, zavarovanje za tujino ter predviden strošek prevoza na in z letališča v Ljubljani, vključno z dodatkom za delo na praznik za voznika (36 evrov). Za prevoz na Dunaju je poskrbel gostitelj Sobotka.

Kot smo že poročali, je bilo na letalu sedem oseb. Letalo je na dunajskem letališču Schwechat pristalo v nedeljo ob 9. uri in 41 minut, na brniško letališče pa se je vrnilo ob 17. uri in 28 minut.

Preberite še: Predsednica državnega zbora na Dunaj s falconom: Naj vsi potujemo s kočijami?

Če bi šli z avtom, bi morali plačati še nočitev

Če bi se Klakočar Zupančič z ekipo na Dunaj odpravila z avtomobilom, bi se na pot odpravili 31. decembra ob 15. uri, v Ljubljano pa bi se vrnili 1. januarja okoli 20. ure. Predsednica, generalna sekretarka in celotno spremstvo bi prespali na Dunaju.

Prenočili bi v hotelu po izbiri gostitelja, v tem primeru v Hotelu Imperial. Gre za hotel s petimi zvezdicami v središču Dunaja. Najcenejša soba, ki jo ponujajo na svoji spletni strani, stane 300 evrov na noč, na silvestrovo pa bi bila ta cena po nekaterih ocenah celo še trikrat višja.

Hotel Imperial na Dunaju
Profimedia

Gostitelj bi v tem primeru kril stroške ene nočitve za predsednico državnega zbora in za generalno sekretarko, vsi ostali člani delegacije pa bi morali prenočiti v istem hotelu na stroške delodajalca. “Na tem mestu poudarjamo, da gre za nočitev na silvestrovo na Dunaju in za delo na prazničen dan,” so zapisali v kabinetu predsednice.

Tako bi stroški celotne poti okvirno znašali 7.503,68 evra. V izračun so vključeni predvideni stroški prevoza za vozilo državnega zbora in vozila varnosti, predvideni stroški nočitev, predvideni stroški dnevnic za vse udeležence in dodatka za delo na soboto in praznični dan za voznika državnega zbora ter zavarovanje za tujino.

V izračunih niso upoštevani stroški morebitnih nadur in urna postavka za nedelje oziroma praznične dni za protokol ter varnost. Zaradi varovanja v kabinetu v preračunih niso navedli natančnega števila varnostnikov in avtomobilov.

Obisk 11. in 12. januarja bistveno cenejši

Klakočar Zupančič je za tem v Avstrijo odpotovala še enkrat. Med 11. in 12. januarjem se je sestala s predstavnico slovenske narodne skupnosti na avstrijskem Štajerskem, s Sobotko je imela neformalno srečanje, nato pa je sodelovala še na odprtju prenovljenega poslopja avstrijskega parlamenta.

Preberite še: Klakočar Zupančič spet na Dunaj: enodnevni obisk spremenili v dvodnevnega

Urška Klakočar Župančič v Avstriji
Parlamentsdirektion/David Bohmann | Predsednica Državnega zbora Urška Klakočar Zupančič na odprtju prenovljene zgradbe parlamenta Republike Avstrije.

Stroški te poti so okvirno znašali 2.370,26 evra. V to so vključeni predvideni stroški prevoza za vozilo državnega zbora in vozila varnosti, predvideni stroški dnevnic za vse udeležence in zavarovane za tujino. Vključeni so tudi predvideni stroški nočitev, pri čemer je gostitelj zagotovil nočitve v Grand hotelu Wien in kril stroške za Klakočar Zupančič ter dve osebi. Ostali člani delegacije so morali po pojasnilih kabineta prenočiti v istem hotelu na stroške delodajalca. Klakočar Zupančič so spremljali Zore Tavčar, sekretarka z oddelka za mednarodno dejavnost, protokol in prevajanje ter podsekretarka protokola ter varnost.

V kabinetu Klakočar Zupančič še pojasnjujejo, da se stroška morebitne poti z avtomobilom na silvestrovo in izvedene poti 11. januarja razlikujeta zaradi razlike v cenah na Dunaju na silvestrovo.

Visok ogljični odtis za kratko pot

Direktorica fundacije za trajnostni razvoj Umanotera Gaja Brecelj je v začetku leta za N1 poudarila, da “je pot z letalom ogljično najbolj intenziven način potovanja, in če želimo doseči podnebno nevtralno družbo, moramo korenito znižati naš ogljični odtis”.

Kakšen je ogljični odtis leta na Dunaj? S pomočjo različnih orodij za izračun ogljičnega odtisa smo prišli do številke približno 0,5 tone CO2 na enega potnika za povratni let. Pot do Dunaja in nazaj z enim avtomobilom, letnikom 2017, ki povprečno porabi 7 litrov neosvinčenega bencina na 100 kilometrov, bi denimo povzročila 0,1 tone CO2 odtisa. Vožnja v primeru praznih cest skupno traja dobrih 7 ur v obe smeri.

Predsednica državnega zbora je na vprašanje o visokem ogljičnem odtisu odgovorila: “Jaz se strinjam, da je to izjemno pomembno vprašanje, ki ga je treba nasloviti. Danes pa nihče izmed nas ne more več potovati brez ogljičnega odtisa, razen če se bomo odločili, da bomo vsi potovali s kočijami. In še v tem primeru bi imeli minimalni ogljični odtis.”

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar