H&M pod plazom kritik: “Oglas seksualizira majhne šolarke”

Svet 22. Jan 202412:48 1 komentar
oglas h&m
Foto: DrPamSpurr/Twitter

Švedski tekstilni gigant H&M se je po objavi oglasa z dvema šolarkama znašel pod plazom kritik, da oglas z neprimernim sloganom seksualizira deklice. Podjetje se je opravičilo in umaknilo oglas.

Tekstilni gigant H&M je bil prisiljen umakniti oglas za oblačila v stilu šolskih uniform. Ob fotografiji deklet, ki sta oblečeni v tako imenovano obleko pinafore, so zapisali slogan: “Naj se obračajo glave.” Pinafore je obleka brez rokavov, namenjena nošenju čez top ali bluzo. V preteklosti so tak stil oblačila najpogosteje nosili otroci.

Oglas je naletel na neodobravanje javnosti, aktivisti opozarjajo, da seksualizira otroke. Feministka Melinda Tankard Reist je H&M vprašala: “Kakšen je namen tega sponzoriranega oglasa? Šolarke si na splošno ne želijo, da bi se za njimi obračale glave. Veliko število deklic, s katerimi sodelujem v šolah, si želi, da se jih pusti na miru, da se lahko učijo in zabavajo.”

Psihologinja Pam Spurr je na družbenem omrežju X zapisala: “Vaš ogabni oglas spodbuja pedofile, da je sla po deklicah sprejemljiva.” Pozvala je k bojkotu H&M in dodala, da gre za sramotno izkoriščanje deklic.

Da je oglas neprimeren, so opozorili tudi številni drugi uporabniki družbenih omrežij. H&M je kmalu odstranil oglas. “Globoko se opravičujemo,” so zapisali in dodali, da bodo preučili, kako predstaviti kampanje.

To pa ni prvi umik neprimerne oglaševalske kampanje. Decembra je organ, ki je v Združenem kraljestvu pristojen za nadzor nad oglaševanjem, prepovedal kampanjo kozmetičnega podjetja Rimmel. V oglasu za ličila se je pojavila zvezdnica resničnostne oddaje Love Island Lana Jenkins, ob tem pa so dodali zapis: “Pripravite se, da boste ob vrnitvi v šolo zablesteli.” Nadzorni organ je ocenil, da kampanja obravnava negotovost mlajših deklet in pri njih utrjuje prepričanje, da brez ličil v šoli ne bodo uspešna, je spomnil Daily Mail.

Pri nas pa je nedavno razburil oglas za toplotno črpalko s sloganom, da je toplotna črpalka zaradi svojih značilnosti “kot popolna snaha”. Na podjetje se je zgrnil plaz očitkov o seksističnem podtonu oglaševalske kampanje. Murskosoboško podjetje Tratnjek pa je dejalo, da svojo potezo obžaluje.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje