Lastnik Pink TV: Dobičke gradim na vaši zaostalosti

Svet 07. Dec. 202111:47 > 11:55
Delite:
Željko Mitrović
Foto: Goran Srdanov/NOVA.RS

Lastnik srbske TV Pink se je na Twitterju zapletel v ostro debato, saj so mu uporabniki tega družbenega omrežja očitali manipulacijo pri poročanju o sobotnih protestih. Kljub posnetkom, ki so prikazovali množico protestnikov na srbskih ulicah, je televizija Pink z izbiro kadrov in gostov v studiu skušala prikazati, da je bilo protestnikov veliko manj. Na Twitterju pa je Mitrović gledalce označil za neumne.

Protesti so v več kot štiridesetih srbskih mestih minuli konec tedna odprli debato tudi o (ne)pristranskosti poročanja vodilnih srbskih medijev. Kljub temu da se je sobotnih protestov udeležilo več deset tisoč ljudi, je denimo Pink TV skušal prikazati, da je protestnikov veliko manj.

Spomnimo, da so protestniki na srbskih ulicah in cestah nasprotovali spremembam zakona o ekspropriaciji in zakona o referendumu. Spremembe protestniki namreč razumejo v luči prilagajanja dobičkom, ki si jih politični krog srbskega predsednika Aleksandra Vučića obeta od odkritja nahajališča jadarita na zahodu države.

Dvajset protestnikov?

Kot je poročala Nova, za gledalce Pink TV tako ni bilo razvidno, da so protesti v Srbiji zares množični. V posebni oddaji, ki je spremljala protestno dogajanje, so število zbranih protestnikov komentirali izbrani gostje pod vodstvom urednika in lastnika časnika Informer Dragana J. Vučićevića. Po njegovih besedah je “zmedo” na beograjskih ulicah povzročilo okoli dvajset ljudi.

Gostje v studiu so ob posnetku z začetka protesta ugotavljali, da je shod neuspešen. Gledalci Pink TV pa niso vedeli, da je bila posneta protestna lokacija le ena od mnogih.

“Dvajset ljudi je blokiralo Beograd, dvajset ljudi nadleguje tisoče državljanov, ki morajo na pot peš, ker so morali zapustiti svoje avtomobile,” je komentiral eden od gostov. “To je klasični teror. To je želja prikazati, da smo brez vodstva, da je anarhija, da je vse dovoljeno,” so slišali gledalci televizije.

Prah dvignili Mitrovićevi tviti

Lastnik in direktor Pink TV Željko Mitrović je tudi na Twitterju skušal prikazati, da na protestu ni bilo več kot nekaj sto ljudi. Začel se je prepirati z več uporabniki Twitterja in med tvitanjem je tudi razkril, kaj si misli o gledalcih televizije, ki jo vodi.

Na očitke, da je vojni dobičkar in podložnik vsake srbske vlade, je Mitrović odgovoril: “Seveda sem dobičkar, ki svoje dobičke gradi na vaši zaostalosti. Če ne bi bili tako neumni, ne bi nikoli imel rekordnih dobičkov,” je zapisal.

Tvit Mirtović
Foto : TWITTER

“Utemeljitelj turbofolk kulture”

Televizijski program Pink TV je nastal leta 1994, radijski kanal pa leto pred tem. Poročanje medija, ki danes velja za glavno komercialno televizijsko postajo v Srbiji, je vse od devetdesetih let prejšnjega stoletja izrazito provladno. Kot je pred nekaj leti za Radio Slobodna Evropa pojasnila profesorica na Fakulteti za politične vede v Beogradu Snježana Milivojević, je Pink TV vse od svojega nastanka povezan z vlado. Ob nastanku naj bi sodeloval s stranko JUL, ki jo je vodila žena takratnega predsednika Srbije Slobodana Miloševića Mirjana Marković.

“Pink je bil ustanovljen z idejo, da bo vlada všečna in da se bo njen vpliv razširil na mlajšo populacijo. Njegova naloga je bila ustvariti kulturno okolje, ki ga je takratna oblast potrebovala,” je opisala Milivojević. V časih vojne je Pink TV po njenih besedah širil optimizem in ustvarjal iluzijo, da je življenje v Srbiji normalno.

“Pink je bil utemeljitelj tretjerazredne kulture, ki jo poznamo pod besedno zvezo turbofolk kultura in je še danes duša te televizije. Ker je pridobil ogromno popularnost, se je s Pinkom po padcu Miloševića bolj ali manj spogledovala vsaka vlada, a le ta vlada se v Pinkovem studiu počuti kot doma,” je dejala Milivojević.

Danes ima Pink TV tudi močen informativni program, njegovo ciljno občinstvo pa se večinoma prekriva z volilnim telesom Vučića.

Komentari

Vaš komentar