Čez Pelješki most se bo prva zapeljala Rimčeva nevera

Svet 17. Jul 202208:49 > 09:08
Pelješki most
PROFIMEDIA

Čez nekaj dni bodo na Hrvaškem odprli Pelješki most. Po njem bo okoli 22. ure zvečer prvi zapeljal avto nevera, ki ga izdeluje podjetje Rimac.

Konec meseca bo stekel promet po novem Pelješkem mostu. Prvi avtomobil, ki bo 26. julija zapeljal po mostu, bo avto nevera, eden najbolj zmogljivih med avtomobili s pogonom na elektriko, ki ga izdeluje podjetje Rimac. Z druge strani pa bo most s svojim avtomobilom prečkal trikratni evropski prvak Niko Pulić. Oba avtomobila se bosta peljala skozi ognjemet.

Nevera velja za najhitrejši električni avtomobil na svetu in stane 2,4 milijona evrov.

Rimac nevera Rimac nevera
Rimac Automobili
Rimac nevera Rimac nevera
Rimac Automobili
Rimac nevera Rimac nevera
Rimac Automobili
Rimac nevera Rimac nevera
Rimac Automobili
Rimac nevera Rimac nevera
Rimac Automobili
Rimac nevera Rimac nevera
Rimac Automobili
Rimac nevera Rimac nevera
Rimac Automobili

Sprva je bilo predvideno, da bi most čez dan odprli za pešce, vendar zaradi pirotehnike, ki bo na mostu, to ne bo mogoče. Nato bo most na motorjih prečkalo 40 pripadnikov 1. in 4. gardijske brigade. Slovesnost pa bo po pisanju Jutarnjega lista trajala do trenutka, ko se bo ob himni začel ognjemet, pod mostom pa bodo prižgali bakle.

Dnevnik.hr navaja, da bo na slavnostno odprtje povabljenih nekaj sto gostov, med njimi tudi predsednica Evropske Komisije Ursula von der Leyen, vendar na njeno dokončno potrditev udeležbe še čakajo. Hrvaška vlada pravi, da želi povabiti vse, ki so sodelovali pri projektu gradnje.

Prek videopovezave naj bi zbrane nagovoril tudi kitajski predsednik vlade Li Keqiang, saj je most zgradilo kitajsko podjetje China Road and Bridge Corporation (CRBC). Leta 2019 si je kitajski premier med uradnim obiskom na Hrvaškem tudi ogledal gradbišče.

Most je najdražji infrastrukturni projekt, sofinanciran z evropskimi sredstvi od leta 1986, ko je Evropska komisija začela s sofinanciranjem projektov. Stal je 418 milijonov evrov, 85 odstotkov je krila Evropska unija, preostalih 15 odstotkov pa Hrvaška.

Preberite še intervju s Slovencem Marjanom Pipenbaherjem, ki je bil glavni in odgovorni projektant mosta na Pelješac.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.