“Vse, kar so več mesecev trdili o podmornici Titan, je laž”

Svet 13. Jun 202410:48 3 komentarji
Podmornica Titan
Foto: PROFIMEDIA

Skoraj eno leto po usodni imploziji, ko je v podmornici Titan umrlo pet ljudi, je preiskava razkrila nove razsežnosti dogajanja. Pojavila se je tudi nova teorija, zakaj se je zgodila katastrofalna nesreča.

Nekaj dni po usodni imploziji podmornice Titan 18. junija lani je začel krožiti zapis, ki naj bi podrobno opisoval dogajanje med posadko in podporno ekipo na matični ladji.

A preiskovalna komisija pod vodstvom Jasona D. Neubauerja, ki je bil zaposlen v ameriški obalni straži, trdi, da naj bi bil ta zapisnik v celoti ponarejen. Neubauer je za New York Times dejal, da niso našli dokazov, da bi potniki nekaj minut pred implozijo karkoli o njej vedeli.

“Prepričan sem, da gre za lažni zapis … da je bil izmišljen,” je dejal po poročanju časnika Times. Spomnimo, da je zapis, ki je zakrožil po spletu, namigoval, da so se po tehničnih težavah aktivirali alarmi na plovilu ter da je bila o tem pravočasno obveščena matična ladja. Nato je bila komunikacija nenadoma prekinjena. Prav tako naj bi dnevnik opisoval realistično dogajanje pred implozijo. Za povrh je zapis vseboval kratice in tehnične besede, kar je po pisanju tujih medijev bralce še bolj prepričalo o pristnosti.

“Nekdo je to naredil dovolj dobro, da je bilo videti verodostojno,” je dejal Neubauer in dodal, da je bil najbolj moteč element izmišljenega zapisa tišina iz podmornice, medtem ko je matična ladja obupno poskušala znova vzpostaviti komunikacijo. Vodja preiskovalne komisije Neubauer upa, da bo zapisnik prinesel nekaj tolažbe družinam pokojnih – predvsem, da niso trpeli v zadnjih trenutkih.

Po besedah Neubauerja je ta preiskava ena najbolj zapletenih, v katerih je doslej sodeloval. Dogajanje pa je še bolj zapletlo sodelovanje mednarodnih agencij.

V najnovejši študiji na ameriški univerzi v Houstonu so s simulacijo analizirali upogibno trdnost tankostenskih valjev z določenimi nepopolnostmi. Raziskovalci sicer niso neposredno preučevali Titana, a ugotavljajo, da bi bilo lahko za podmornice usodno upogibanje ogljikovih vlaken, iz katerih je bilo plovilo zgrajeno. Upogibanje vlaken bi lahko nato vplivalo na trdnost trupa plovila. “A še vedno ni povsem jasno, kako zelo se lahko vlakna izobčijo ob (pre)močnih obremenitvah,” izsledke študije povzema New York Post.

V primeru podmornice Titan je bila tragedija neizogibna zaradi številnih potopov, ki jih je podmornica že opravila. Trup Titana iz ogljikovih vlaken je bil med temi spusti izpostavljen številnim obremenitvenim pritiskom. Ogljikova vlakna, ki so sicer lahka in močna, lahko ob izpostavljenosti močnim silam sčasoma bistveno oslabijo, zaradi česar je vsak naslednji spust nevarnejši od prejšnjega.

“Znano je, da je pri visokih tlačnih obremenitvah konstrukcija iz ogljikovih vlaken bolj dovzetna za ‘mikrokrčenje’ in da se lahko odlepijo od delov, ki jih obdajajo,” je za New York Post pojasnil soavtor študije Roberto Ballarini z univerze Houston. Po njegovih besedah bi se trup Titana tako poškodoval pri izjemnih tlačnih obremenitvah med potopi. Z vsakim spustom pa se je trdnost plovila znatno zmanjšala, kar bi skupaj z neizpopolnjeno konstrukcijo plovila lahko prispevalo k imploziji.

Spomnimo, da so bili v nesrečni podmornici kapitan in štirje potniki, britanski poslovnež Hamish Harding, 58-letni letalec in vesoljski turist, v plovilu sta bila še britansko-pakistanski poslovnež Šahzada Davud in njegov sin Suleman, ki si je želel postaviti globinski svetovni rekord v sestavljanju rubikove kocke. Davud je bil podpredsednik pakistanskega konglomerata Engro. Med potniki sta bila tudi francoski oceanograf Paul-Henry Nargeolet, strokovnjak za Titanik, in Stockton Rush, ustanovitelj Oceangata in podmornice.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje