Začela se je preiskava implozije Titana: je bila kriva oblika podmornice?

Svet 25. Jun 202312:16 2 komentarja
podmornica titan
PROFIMEDIA

Ameriške in kanadske oblasti so začele preiskovati, kaj je botrovalo tragični imploziji podmornice Titan v Atlantskem oceanu. Razlog za smrt petčlanske posadke bi lahko tičal v obliki plovila ali celo materialu, iz katerega je bila zgrajena.

Jasno je, da trupel petčlanske posadke, ki se je s podmornico Titan odpravila na ogled potopljenega Titanika, ne bodo našli.

Na krovu je bil izvršni direktor in ustanovitelj podjetja OceanGate Stockton Rush. Poleg njega so življenje izgubili še 58-letni britanski milijarder Hamish Harding, nekdanji potapljač francoske mornarice in raziskovalec Titanika Paul-Henry Nargeolet, pakistanski poslovnež Šahzada Davud in njegov sin Suleman.

Implozija jih je najverjetneje spremenila v pepel, je za novozelandsko oddajo povedal strojni in pomorski inženir Jasper Graham-Jones.

“Edina tolažba v tej tragični zgodbi je, da se je implozija zgodila takoj, umrli so dobesedno v milisekundi, niso imeli pojma, kaj se dogaja,” pa je povedal David Mearns, strokovnjak za reševanje v globinah morja.

Zdaj je jasno tudi, da je ameriška mornarica eno uro in 45 minut po potopu zaznala zvok implozije. “Niso bili prepričani, kaj zvok pomeni, vendar so to informacijo posredovali poveljniku preiskave incidenta,” je dejal John Kirby, tiskovni predstavnik ameriškega Sveta za nacionalno varnost.

Zakaj je do implozije prišlo, kako je bila videti, kaj je posadka čutila in kdo je bil kriv? To pa so vprašanja, ki ostajajo odprta in na katera poskušajo strokovnjaki zdaj odgovoriti z mednarodnimi preiskavami. Obstaja več teorij.

Nekaj ​​je jasno že na prvi pogled – oblika podmornice Titan je bila nenavadna za plovilo, ki bi moralo vzdržati pritisk teže Eifflovega stolpa. “Običajna podmornica je navadno okrogla, trup Titana pa so raztegnili, da bi imeli več prostora za stranke in druge ljudi,” je dejal Graham-Jones.

Podmornica Titan
OceanGate Expeditions

Necertificirano podmornico je izdelalo podjetje OceanGate in se ni zmenilo za številna opozorila, da morda ni varna. Od desetih podobnih na svetu se je razlikovala tudi po materialu. “Trup je izdelan iz kompozita namesto iz titana,” je kot morebiten razlog za nesrečo še izpostavil Graham-Jones.

Iskanje podmornice se je začelo minulo nedeljo zvečer, ko je osebje na kopnem z njo izgubilo stik. Plovilo je uporabljalo dva komunikacijska sistema – besedilna sporočila, ki so šla do ladje na površini in nazaj, ter varnostne signale, ki so se oddajali vsakih 15 minut. Oba sistema sta prenehala delovati približno uro in 45 minut po začetku spuščanja, podvodno daljinsko vodeno vozilo pa je razbitine približno 500 metrov od ostankov ladje Titanik v Atlantskem oceanu.

Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje