Nova24TV na Googlu zakupila imena strank KUL in Gibanja Svoboda

Slovenija 07. Apr 202218:35 > 20:5835 komentarjev
Nova24 TV
Foto: Srdjan Živulovič/BOBO

Pri Novi24TV so se odločili za kampanjo, ki za novičarske medije ni običajna. V največjem spletnem brskalniku Google so z zakupom imen strank KUL in Gibanja Svoboda zagotovili, da uporabniki pri iskanju teh ključnih besed visoko med zadetki naletijo na oglas z naslovom Politične stranke in programi, ki jih pelje na spletno stran Nove24TV. Na povezavi se jim ponudijo članki, ki so tem strankam izrazito nenaklonjeni, in takšni, ki so izrazito naklonjeni SDS.

Pri Novi24TV pojasnjujejo, da s tem odgovarjajo na “žaljive in neresnične trditve”, ki naj bi jih širile omenjene stranke o njih. Prof. dr. Marko Milosavljević medtem opozarja, da gre za medij, ki je lastniško povezan s stranko SDS in da je kampanja z zakupom teh ključnih besed, ki jo izvajajo v času predvolilne kampanje, izrazita strankarska propaganda.

Kaj je zakup ključnih besed?

Strokovnjaki s področja digitalnega marketinga pojasnjujejo, da gre za klasično kampanjo v iskalniku Google. Pomembna je za pozicioniranje v iskalnem omrežju, saj deluje po principu licitacije, in kdor ponudi več, tisti oglasi se prikažejo višje med zadetki. Podjetja običajno zakupijo besede, ki so pomembne za njihovo panogo oziroma storitve in produkte, s čimer ščitijo svojo blagovno znamko in zagotovijo, da so med prvimi zadetki v iskalniku.

Kampanja Nove24TV
Google/zajem zaslona

Zaradi etike poslovanja podjetja običajno ne zakupujejo ključnih besed drugega podjetja. “Seveda nimajo vsa podjetja te prakse in vseeno ’biddajo’ na ključne besede konkurence, ker želijo, da se njihovi rezultati prikažejo v Google omrežju, tudi če ljudje iščejo konkurenco,” pojasnjuje sogovornik iz ene od slovenskih digitalnih agencij.

Kaj je pri kampanji Nove24TV nenavadnega?

Pri kampanji Nove24TV gre po eni strani za poskus blatenja dobrega imena omenjenih strank, po drugi pa za preusmerjanje pozornosti na stranko SDS. Če namreč uporabnik v iskalnik vpiše Gibanje Svoboda, se visoko med zadetki (kako visoko, je odvisno od parametrov, ki jih lahko določi podjetje) pojavi oglas s povezavo do člankov Nove24TV, ki izrazito pristransko poročajo o omenjeni stranki. Med naslovi na pristajalni strani lahko zasledimo: Gibanje Svoboda je pravi golobnjak davkoplačevalskih pijavk, Kučanov kolesariat in Gibanje svoboda s podporo Jankovića – putinizacija, Poglejte si to oligarhovo stisko, ko ga povprašajo po dohodninski napovedi!, …

Če v brskalnik vpišemo ime stranke Levica, je ponovno visoko med zadetki oglas Nove24TV s povezavo do člankov, kot so: Levica s predlogom dodatne obdavčitve nepremičnin napovedala vojno podeželju, Po vzoru Putina bi tudi tranzicijska levica v Sloveniji propagirala in denacificirala, Levica se pajdaši s hudičem, …

Podobno je tudi s ključnima besedama “LMŠ” in “SAB”.

Še bolj zanimiv pa je izplen člankov na povezavi, ko v iskalnik vpišemo kratico SD, saj je med njimi kar nekaj takšnih, ki omenjene stranke v naslovu sploh ne omenijo, ampak so posvečeni uspehom SDS: Večja, kot bo volilna udeležba, večja bo podpora SDS; SDS, NSi, Povežimo Slovenijo in Naši deželi bi uspelo sestaviti vlado!, V SDS bodo vpeljali neobdavčeno 13. plačo in dve dodatni pokojnini!, Poslanec SDS Jože Tanko: Vlada je izvrstno opravila svoje delo, …

Kampanja Nove24TV
Pristajalna stran na Novi24TV za ključno besedo “SD”. Nova24TV/zajem zaslona

Milosavljević: Gre za politično propagando

Milosavljević opozarja, da je Nova24TV medij, ki je tesno povezan z največjo koalicijsko stranko SDS in da je tudi kampanja namenjena politični propagandi. “Specifika Nove24TV je ta, da gre za medij, ki je v solasti vidnih članov stranke SDS, med njimi tudi premierja Janeza Janše. Zato je to medij, ki velja za podaljšek in na nek način orodje – ali orožje – te stranke. To ni klasičen neodvisni novičarski medij.”

Marko Milosavljević
Bobo

“Mediji so del digitalnega sistema in digitalne ekonomije in z namenom povečanja obiska in s tem svojih prihodkov počnejo v kontekstu brskalnikov in družbenih omrežij marsikaj, se promovirajo na najrazličnejše načine. Prvič pa slišim, da nek novičarski medij zakupi lastna imena političnih strank kot ključne besede. Drugo je, ko recimo Netflix zakupi besedo “Squid game” ali HBO zakupi tudi besedo Sopranovi. To so mediji, a niso novičarski mediji. Ko pa gre za novičarske medije, pa to ni običajno. Sploh je nenavadno, da zakupi lastna imena političnih strank.”

Prof. dr. Marko Milosavljević

“Z zakupom teh besed želijo vplivati na to, kaj ljudje lahko najdejo, ko brskajo po spletu. Gotovo glavni namen ni objektivno in nepristransko poročanje o konkurentih SDS. Samo dejstvo, da so zakupili samo imena glavnih konkurentov, ne pa tudi svojih partnerjev ali drugih strank, kaže na to, da je njihov namen izrazito propagandne narave,” še ocenjuje profesor.

Po njegovem mnenju s kampanjo ciljajo predvsem na neopredeljene ali na tiste, ki imajo še določene pomisleke glede tega, koga bi volili. Po zadnji javnomnenjski raziskavi, ki jo je za RTV Slovenija opravila Ninamedia, je neodločenih več kot deset odstotkov vprašanih.

Kako kampanjo pojasnjujejo na Nova24TV?

Direktor Nova24TV Boris Tomašič pravi, da so se za takšno kampanjo odločili zato, da branijo svoje dobro ime. “To so stranke, ki zelo blatijo naše ime, označujejo nas z raznimi pridevniki, ki so za normalno politično kulturo neprimerni, zato smo se odločili, da bomo na to odgovorili,” pojasnjuje Tomašič.

Boris Tomašič
Srdjan Živulovič / BOBO

Ob tem zagotavlja, da nikakor ne gre za vključevanje medija v predvolilno kampanjo. “Tega ne počnemo ne prvič ne zadnjič,” odgovarja na vprašanje o časovni umestitvi kampanje. “Gre izključno za ščitenje našega ugleda, in kdor bo trdil drugače, je zlonameren.”

Kakršne koli povezave s stranko SDS Tomašič zanika. “To, da so med delničarji člani SDS, ne pomeni, da imamo s stranko povezave,” pravi. Kot izhaja iz podatkov, objavljenih na Ajpesu, so med delničarji Ivan (Janez) Janša, Franci Matoz, Aleš Primc, Božo Predalič, Andreja Valič Zver, Alenka Jeraj in drugi.

Koliko sredstev so vložili v kampanjo, sogovornik ni natančno vedel, dejal pa je, da “ne prav zelo veliko”. Povedal je, da so poleg imen omenjenih strank zakupili tudi ključni besedi “volitve” in “volitve 2022”.

Ko smo želeli s spletnimi orodji preveriti, kakšna je okvirna vrednost zakupljenih besed, se je izkazalo, da to (še) ni mogoče. Večinoma je namreč te podatke mogoče preverjati historično, omenjena kampanja pa je še zelo sveža, pojasnjujejo sogovorniki s področja digitalnega marketinga.

Spremljajte volitve 2022 na n1info.si. #volitve #volitve2022 #n1slovenija

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar