Kam vse boste lahko poleti leteli iz Ljubljane

Gospodarstvo 14. Mar 202209:55 > 10:09 0 komentarjev
Potniki na letališču
Foto: Žiga Živulović jr./BOBO

Ljubljansko letališče v letošnji poletni sezoni, ki se začne konec tega meseca, pričakuje večjo ponudbo letov. Zadnja usklajevanja poletnega voznega reda sicer še potekajo, po trenutnih napovedih pa bo v poletni sezoni z Brnika letelo 16 prevoznikov, ki bodo letališče povezali z 20 destinacijami. Obeta se tudi močna čarterska sezona.

Kot so danes sporočili iz Fraporta Slovenija, ki upravlja Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana, okrepljeno povpraševanje kaže, da se evropski letalski promet izvija iz primeža pandemije covida-19. V vrhuncu poletne sezone bo število tedenskih frekvenc rednih letalskih prevoznikov bistveno večje kot lani, napovedujejo. Trenutne napovedi kažejo, da bo z ljubljanskega letališča v najprometnejših tednih poletne sezone mogoče potovati s približno 140 leti na teden.

Letališče bo neposredno povezano z 20 destinacijami. Air France bo dvakrat dnevno letel v Pariz, Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico in od junija dalje štirikrat tedensko v Tivat, Air Serbia osemkrat tedensko v Beograd in trikrat tedensko v Niš, British Airways od maja dalje petkrat tedensko na londonski Heathrow, Brussels Airlines šestkrat tedensko v Bruselj, Easyjet šestkrat tedensko na Gatwick v Londonu, Finnair pa od junija dalje petkrat tedensko v Helsinke.

Flydubai bo petkrat tedensko letel v Dubaj, Israir Airlines od junija dvakrat tedensko v Tel Aviv, LOT Polish Airlines petkrat tedensko v Varšavo, Lufthansa dvakrat dnevno v Frankfurt in od maja dalje petkrat tedensko v München, Swiss International Airlines dnevno v Zurich, Transavia štirikrat tedensko v Amsterdam, Transavia France od aprila dvakrat tedensko na pariško letališče Orly, Turkish Airlines desetkrat tedensko v Istanbul ter Wizz Air dvakrat tedensko v Bruselj (Charleroi) in trikrat tedensko na letališče Luton v Londonu.

Zaradi razmer ob ukrajinsko-ruski krizi so medtem do nadaljnjega odpovedani leti Aeroflota v Moskvo in družbe Rossiya Airlines v Sankt Peterburg. Prav tako najverjetneje ne bo napovedanih letov prevoznika Windrose v Kijev, pravijo v Fraportu Slovenija.

Obeta se močna čarterska sezona

Napovedujejo tudi močno ponudbo čarterskih letov. Čarterski potniki so lani predstavljali petino vsega potniškega prometa na letališču, letos je pričakovati še več tovrstnega prometa. V ponudbi turističnih agencij, ki organizirajo poletne čarterje z ljubljanskega letališča, bodo po zdajšnjih napovedih turška Antalya, španski Barcelona in Vitoria, številni grški otoki, Jordanija, Madeira, egiptovska Hurgada in Šarm el Šejk, Malta, Azori, Albanija, Nizozemska, italijanska Sicilija, Islandija in Latvija.

“Spodbudno je, da bo ponudba letov po številu prevoznikov in destinacij presegla tisto, ki je bila na voljo tik pred nastopom pandemije covida-19, pogostost letov pa se glede na zimsko sezono 2021/2022 občutno povečuje,” je trenutna pričakovanja komentirala poslovodna direktorica Fraporta Slovenija Babett Stapel, ki se veseli tudi čarterske sezone: “Prve počitnikarje bomo začeli pozdravljati že aprila.”

V podjetju pozdravljajo tudi ponovno vzpostavitev sheme državne podpore za spodbujanje letalske povezljivosti Slovenije. “Ta bo nedvomno prispevala k pripravljenosti prevoznikov za krepitev prisotnosti in širitev mreže letov z ljubljanskega letališča ter omogočila hitrejše okrevanje prometa,” je prepričana Stapel.

Ljubljansko letališče najbolj prometne mesece beleži v poletni sezoni. Ob omenjenih napovedih letenja za poletni vozni red Fraport Slovenija pričakuje, da bo letos oskrbel še enkrat več potnikov kot lani. Pričakovano število potnikov za 2022 bo doseglo 52 odstotkov obsega potniškega prometa, ki ga je letališče zabeležilo v letu 2019, torej pred pandemijo.

V Fraportu Slovenija so postregli tudi z napovedmi združenja letališč ACI World za letos. Mednarodni potniški promet naj bi letos še naprej okreval počasneje od domačega potniškega prometa (tega sicer Slovenija nima). Po pričakovanjih združenja naj bi dosegel 53,8 odstotka obsega iz leta 2019 (domači potniški promet pa 84 odstotkov obsega iz leta 2019).

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!