Slovenec, ki je povezal dišavo in telefon: Svetujejo nam, da prenehamo

Gospodarstvo 09. Jan 202214:23 0 komentarjev
Marko Matijević
NINU Perfume

Parfum, ki v sebi skriva tri stekleničke in aplikacija, ki izbere vonj za različne priložnosti. To je bila ideja Marka Matijevića in Simona Mohoroviča, s katero sta uspela na Kickstarterju in odprla denarnice vlagateljev v višini 70.615 evrov. "Eni so navdušeni in si želijo sodelovanja, drugim pa predstavljamo grožnjo in nam "svetujejo", da prenehamo s projektom," je po uspehu na prvi stopnički dejal Matijević.

Slovenski projekt prvega pametnega parfuma Ninu je v četrtek zvečer končal z zbiranjem zagonskih sredstev. Idejo o pametnem parfumu, ki je povezan z aplikacijo na pametnem telefonu in lahko “pripravi” več kot 100 vonjev, je podprlo skoraj 400 ljudi, ki so projektu namenili 70.615 evrov.

Zdaj idejni vodji Marka Matijevića in Simona Mohoroviča čaka naslednja zahtevna naloga – izdelava in dostava izdelka podpornikom. Matijevića smo ujeli v Las Vegasu, kjer je Ninu predstavljal svetovni javnosti na najbolj znanem svetovnem sejmu zabavne tehnologije CES, kjer se zbirajo številni investitorji in svetovno znani proizvajalci.

Kako ste zadovoljni s celotno kampanjo?
S kampanjo smo zelo zadovoljni. Sedaj se bomo osredotočili na proizvodnjo in pa drugo crowdfunding kampanjo na Indigogo platformi (podobna platforma kot Kickstarter, op. p.).

Za cilj ste si postavili 15 tisoč evrov. Ste pričakovali 70.600 evrov, kolikor ste zbrali na koncu?
Nismo pričakovali, da bomo dobili toliko parfumskih navdušencev, ki bodo pripravljeni čakati na proizvod šest mesecev. To niso le naši kupci, ampak navijači. Ogromno so nam pomagali s svojimi mnenji in novimi idejami.

Kaj vas je med kampanjo presenetilo?
Uspeli smo priti na radar večjim korporacijam v industriji. Eni so navdušeni in si želijo sodelovanja, drugim pa predstavljamo grožnjo in nam “svetujejo”, da prenehamo s projektom. Seveda je to za nas še dodatna potrditev, da imamo v rokah nekaj posebnega.

Ninu parfum
NINU Perfume

Kako je bilo na sejmu zabavne tehnologije CES?
Izkušnja na CES-u je neverjetna. Vse svetovne inovacije na enem mestu. Za nekoga, ki obožuje inovacije in tehnologijo je to prava meka. Tu inovacije predstavijo tudi giganti kot so Mercedes, BMW, Samsung, Meta (Facebook), Google in ostali.

Ste srečali še kakšnega Slovenca, ki je predstavljal svoj izdelek?
Srečali smo še ekipo Chipola. Drugih slovenskih ekip ni bilo videti, vsaj ne na tem delčku sejma, ki nam ga je uspelo videti.

Kako ste prišli na CES? Ste bili povabljeni?
Na CES smo se prijavili sami. Lansko leto smo dobili ogromno medijske pozornosti, zato smo se odločili prijaviti še enkrat. Če bi želeli takšno promocijo, bi potrebovali krepko čez 200 tisoč evrov.

Idejo dobila pri ikoni slovenskega inovatorstva

Matijević in Mohorovič sta predhodnico ideje za pametni parfum dobila ob obisku ikone slovenskega inovatorstva Petra Florjančiča. Obiskala sta ga na Bledu, kjer jima je pokazal svojo patentirano parfumsko stekleničko.

Njuno razmišljanje se je nato nadaljevalo predvsem v smeri izpopolnjevanja sprožilca za razprševanja parfuma. Zelo enostavna ideja je bila, da bi posodobila sprožilec in bi ta aktiviral na dotik.

Pri raziskovanju sta ugotovila, da je parfumska industrija pravzaprav zelo konservativna na področju inovacij, saj ni bilo ne duha ne sluha o resnih izboljšavah, in to že desetletja. “Tako se tudi uporabniška izkušnja vsa ta leta ni veliko spremenila,” je pojasnil Matijević.

NINU
NINU Perfume

Kako deluje?

Za zdaj ponujajo tri sete stekleničk – moško, žensko in unisex. V notranjosti so tri stekleničke, ki se mešajo v različnih odstotkih. Aplikacija prilagodi dišavo glede na priložnost, na izbiro pa je več prednastavljenih možnosti, lahko pa uporabite tudi pomoč umetne inteligence. Ta upošteva letni čas, pretekle preference, vreme in zunanjo temperaturo.

“Lahko pa se sam zabavaš in narediš svojo mešanico,” delovanje pojasnjuje Matijević. Parfum lahko tako sestavi več kot 100 vonjev.

Aplikacija te prav tako opozori, kdaj je katera od treh notranjih stekleničk prazna in jih je treba zamenjati. Prvi podporniki so za parfum odšteli 159 evrov, do zdaj pa je projekt zbral več kot 66.500 tisoč evrov od 347 podpornikov. Zastavljen cilj, ta je bil 15 tisoč evrov, je presegel za več kot 400 odstotkov.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!