Squid Game je hit, a morda ne dovolj velik za Netflix

Gospodarstvo 19. Okt 202107:30 > 11:05 1 komentar
Squid Game
PROFIMEDIA

Dobršen del leta so Netflixove delnice capljale za delnicami tehnoloških rivalov – Facebooka, Appla in Amazona. A ni več tako: preobrat je sprožila južnokorejska serija Squid Game.

Netflixove delnice so bile še avgusta v rdečem. Investitorje je skrbelo, da je platforma morda izgubila svoj čar, potrošniki so se preusmerjali na nove platforme za gledanje videovsebin, kot so Disney+, Amazon Prime Video, Apple TV+, Paramount+ in HBO Max, ki je, enako kot CNN, v lasti podjetja WarnerMedia.

A Netflix, ki bo danes objavil bilanco poslovanja v tretjem letošnjem četrtletju, je nedavno doživel velik preobrat, ko je gledalce po vsem svetu zasvojila južnokorejska serija Squid Game. Drama, ki prikazuje, kako se udeleženci prebijajo čez igre preživetja in nevarna tekmovanja, je namreč septembra prinesla težko pričakovano vznemirjenje – in gledalce. Netflix je ta mesec ekskluzivno za CNN Business povedal, da si je serijo od premiere ogledalo 117 milijonov uporabnikov.

Vrednost delnic Netflixa je zdaj v porastu: delnice podjetja so pridobile vrednost približno toliko kot Facebookove ter več kot Applove in Amazonove. Medtem se je vrednost delnic Googla, ki je v lasti podjetja Alphabet, povečala za 60 odstotkov, kar pomeni, da gre podjetju najbolje v tej skupini elitnih tehnoloških podjetij. Netflixu gre trenutno prav tako bolje kot tekmecem, ki ponujajo oglede videovsebin na spletu.

Tempo narekuje število uporabniških računov

Kar zadeva vrednost Netflixovih delnic, je vprašanje za Wall Street, ali bo serija Squid Game platformo vodila do še večjega finančnega uspeha. Analitiki namreč pričakujejo, da se bodo prihodki podjetja v tretjem četrtletju povečali za 17 odstotkov na 7,5 milijarde ameriških dolarjev (oziroma okoli 6,5 milijarde evrov) ter da se bo neto zaslužek povečal za 47 odstotkov na 1,2 milijarde dolarjev (okoli milijarda evrov).

Squid Game
PROFIMEDIA

A to, kar bo Netflixove investitorje najbolj zanimalo, je število uporabniških računov. Glavni razlog za to, da se je Netflixova rast letos ustavila, so namreč pomisleki zaradi počasi rastočega števila uporabnikov.

Analitiki z Wall Streeta ocenjujejo, da je Netflix v tretjem četrtletju dobil približno štiri milijone uporabnikov, kar pomeni, da jih ima po vsem svetu skupno 213,3 milijona. Pričakujejo pa tudi, da bo porast še večji v četrtem četrtletju – število uporabnikov naj bi takrat naraslo za osem milijonov, torej skupno na 221,4 milijona.

Ker je vrednost Netflixovih delnic po navadi odvisna od obeta števila uporabniških računov, je še posebej pomembno, da bodo napovedi podjetja o prihodnosti še posebej samozavestne, optimistične. Kajti če bodo napovedi razočarale, lahko delnice Netflixa doživijo skoraj tako nasilno usodo kot nesrečneži v seriji Squid Game.

Rezultate bo predstavilo tudi Muskovo podjetje

#related-news_1

Ta teden bo rezultate poslovanja v tretjem četrtletju predstavilo tudi podjetje Tesla, ki ga je ustanovil Elon Musk. Pričakujejo se dobri rezultati; analitiki napovedujejo skoraj 55-odstotno rast prodaje. Na glavni ameriški borzi prav tako pričakujejo, da bo dobiček dosegel znesek 1,6 milijarde ameriških dolarjev (približno 1,4 milijarde evrov), kar je skoraj dvakrat toliko kot pred letom.

Investitorji so nagradili uspeh Tesle. Vrednost delnic je večja za več kot 15 odstotkov v letu 2021 in podjetje je zdaj vredno 820 milijard ameriških dolarjev (okoli 706 milijard evrov) in je šesto na lestvici najvrednejših podjetij na svetu (indeks S&P 500). A čeprav to zveni impresivno, se na Wall Streetu uveljavlja razmišljanje, da bodo prevlado Tesle na področju električnih avtomobilov kmalu spodkopali tradicionalni proizvajalci avtomobilov.

Avtor: Paul R. La Monica, CNN Business

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje