Uspeh ideje, ki jo je vzpodbudil slovenski izumitelj Peter Florjančič

Gospodarstvo 07. Jan 202205:56 > 21:16
Ninu
NINU Perfume

Končala se je kampanja za prvi pametni parfum na Kickstarterju, pod katerega sta se podpisala Marko Matijević in Simon Mohorovič. Zbrala sta nekaj manj kot 70 tisoč evrov, ob zaključku kampanje pa sta kar nekaj pozornosti požela tudi na sejmu potrošniške elektronike CES v Las Vegasu.

Projekt prvega pametnega parfuma Ninu, ki sta ga zasnovala Marko Matijević in Simon Mohorovič, je na Kickstarterju končal zbiranje sredstev za zagonski kapital.

V dobrem mesecu so zbrali skoraj 70 tisoč evrov, zastavljen cilj pri 15 tisoč evrih pa so presegli v le dveh urah.

Matijević in Mohorovič sta idejo začetno zamisel dobila pred leti na obisku pri ikoni slovenskega inovatorstva Petra Florjančiča, trenutno pa se mudita na Las Vegasu na sejmu potrošniške elektronike CES. Kot je povedal Matijević, je njuna ideja o pametnem parfumu, ki se poveže z aplikacijo na vašem pametnem telefonu, v Las Vegasu pritegnila kar nekaj pozornosti in potencialnih investitorjev.

Parfumska industrija je zelo konservativna

Parfum Ninu deluje v povezavi z aplikacijo na pametnem telefonu, kjer glede na dogodek nameša vonj. Predvsem sta se posvetila izpopolnitvi sprožilca za razprševanje parfuma.

“Ideja, ki sva jo dobila, je bila razumljivo zelo enostavna, in sicer posodobiti sprožilec za razprševanje parfuma tako, da se aktivira na dotik (touch), ne da bi ga pri tem uporabljali,” razlaga Matijević.

Pri raziskovanju sta ugotovila, da je parfumska industrija pravzaprav zelo konservativna na področju inovacij, saj ni bilo ne duha ne sluha o resnih izboljšavah, in to že desetletja.

Kako deluje?

Za zdaj ponujajo tri sete stekleničk – moško, žensko in unisex. V notranjosti so tri stekleničke, ki se mešajo v različnih odstotkih. Aplikacija prilagodi dišavo glede na priložnost, na izbiro pa je več prednastavljenih možnosti, lahko pa uporabite tudi pomoč umetne inteligence. Ta upošteva letni čas, pretekle preference, vreme in zunanjo temperaturo.

“Lahko pa se sam zabavaš in narediš svojo mešanico,” delovanje pojasnjuje Matijević. Parfum lahko tako sestavi več kot 100 vonjev.

Aplikacija te prav tako opozori, kdaj je katera od treh notranjih stekleničk prazna in jih je treba zamenjati. Prvi podporniki so za parfum odšteli 159 evrov, do zdaj pa je projekt zbral več kot 70.600 tisoč evrov od 396 podpornikov. Zastavljen cilj, ta je bil 15 tisoč evrov, je presegel za več kot 460 odstotkov.