3 razlogi, zakaj ne morete zaspati po naporni vadbi

Magazin 22. Maj. 202215:30
Delite:
telovadba
Foto: Profimedia

Po intenzivni vadbi bi morali samo pasti v posteljo in zaspati v trenutku. Če se to ne zgodi, morda delate katero od spodnjih napak.

Se po napornejših vadbah zvečer borite še z nespečnostjo? Ta ne naredi usluge vašemu zgodnjemu vstajanju niti telesu, ki noč izkoristi za celjenje mikropoškodb od vadbe in okrevanje. Poglejte, kaj počnete narobe in napako čim prej odpravite.

Ponagajajo vam hormoni

Verjetno veste, da imajo na dober (in slab) spanec vpliv tudi hormoni. Sproščati se začne melatonin, ki telesu sporoča, da bo kmalu čas za spanje. Zaradi njega postanete zaspani in se odpravite v posteljo. Med vadbo pa se sprošča drug hormon: kortizol. Takrat vam to koristi, pri nočnem počitku pa je kortizol vaš sovražnik. Pozne večerne in zelo intenzivne vadbe zmotijo naravni proces spanja in stanja budnosti, saj naraste vznemirjenje in pripravljenost na izzive.

Ni časa za ohlajanje

Ste vedeli, da je ponoči telesna temperatura za približno dve stopinji nižja kot čez dan? Ravno to vam morda povzroča težave.

Temperatura je del priprav telesa na spanje, ki se zgodi, če se tega zavedate ali ne. Padati začne kakšni dve uri pred običajnim časom za počitek (odvisno od vašega spalnega ritma). Vadba po drugi strani dvigne temperaturo, ki do spanja ne more dovolj upasti, kar privede do tega, da težko zaspite in tudi pozneje ostanete v spečem stanju. Čaka vas veliko premetavanja po postelji in zjutraj zamujena budilka.

Pred vadbo pijete kavo

Ali pred vadbo potrebujete nekaj dodatnega zagona in zato spijete skodelico kave? S tem ni nič narobe, lahko vam celo koristi. Škodovalo pa vam bo, če telovadite popoldne ali zvečer. Kavo raje pijte dopoldne, popoldne pa najdite drugo poživitev, ki ne bo zmotila spanca. Že nekaj razteznih vaj lahko naredi veliko razliko.

Če se ne najdete v nobeni napaki, je možno tudi, da vašemu ritmu ne ustreza telovadba pozno popoldne. Enostavno jo prestavite na zgodnejše ure in opazujte, ali se težave s spanjem umirijo. Če še vedno ne boste imeli mirnega nočnega spanca, verjetno ni kriva vadba, ampak kaj drugega …

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar