Fige za zajtrk poskrbijo za dobro prebavo in so odlično nadomestilo za sladkor

Magazin 05. Avg 202207:00
Delite:
fige
Foto: Prfimedia

Skoraj ni boljše sladice kot sladke, zrele fige, odtrgane z drevesa. Božanske so in v teh poletnih dneh zares prijajo. A fige niso le odličnega okusa in nadvse slastne v kombinaciji s sladoledom ali kakšno lahko solato, temveč so tudi dobrodejne za telo.

Fige so zelo bogate z vlakninami, ki naj bi jih posameznik na dan zaužil od 25 do 50 gramov. Po raziskavi harvardske univerze je pri moških, ki na dan zaužijejo v poprečju 29 gramov vlaknin, možnost za to, da doživijo srčni napad, zmanjšana za kar 40 % v primerjavi s tistimi, ki dnevnih potreb po vlakninah ne zadovoljijo. S prehrano, bogato z vlakninami, tudi uspešneje vzdržujemo enakomerno raven sladkorja v krvi, lažje pa nadzorujemo tudi telesno težo.

Kalcij, magnezij in kalij

Fige vsebujejo veliko kalcija. S šestimi srednje velikimi figami boste zaužili približno 80 mg kalcija in 34 g magnezija, kar je trikrat več kot s kozarcem pomarančnega soka. Fige so prav tako bogate s kalijem. Ljudje, ki uživajo prehrano, bogato s kalijem, imajo manj možnosti za razvoj bolezni srca in ožilja. Poleg tega je kalij tisti element, ki skrbi za zniževanje krvnega tlaka. Obstaja že vrsta raziskav, v katerih so se znanstveniki ukvarjali z vplivom kalija na zniževanje krvnega tlaka. Ameriški raziskovalci so na primer v eni od raziskav ljudem z normalnim krvnim tlakom v obliki prehrane ali prehranskih dopolnil dodali še 2.340 gramov kalija. Ugotovili so, da so tako možnost pojava visokega krvnega tlaka zmanjšali za kar 25 odstotkov.

Sladek vonj

Ob nakupu svežih sadežev moramo biti pozorni, da so ti res zreli na pogled (a ne preveč zreli), poleg tega morajo imeti prijeten sladkast vonj. Sveže fige je treba hitro pojesti, saj tudi če jih shranjujemo v hladilniku, ne zdržijo več kot dva ali tri dni. Po drugi strani pa lahko suhe fige v hladnem in temnem prostoru hranimo tudi od šest do osem mesecev.

Sladica

Fige so lahko odlično nadomestilo za sladkor in preostala sladila. Približno 230 gramov fig s približno pol decilitra vode zmešajte v močnem mešalniku. Dobili boste figov pire, ki ga lahko namesto sladkorja uporabite v vseh receptih.

fige
Foto : Profimedia

Pripravek za zniževanje holesterola in sladkorja v krvi

Pripravek naredite zvečer, popijte pa ga naslednje jutro. Tri suhe fige z zobotrebcem večkrat prebodite, nato jih dajte v steklen kozarec, vanj pa nalijte še dva decilitra kakovostnega jabolčnega kisa. Pustite 12 ur na sobni temperaturi, zjutraj to pojejte. Jabolčnega kisa ne zavrzite, zvečer vanj ponovno dajte tri suhe fige. Kis lahko uporabljate sedem dni, nato nalijte novega.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar