Za koliko kilometrov je še goriva, ko se prižge rumena lučka

Magazin 18. Sep 202316:19 1 komentar
gorivo, avtomobil
Profimedia

Ko se v avtomobilu prižge opozorilna lučka, da zmanjkuje goriva, je čas, da zavijete na bencinsko črpalko. Vožnja "na hlape" ni priporočljiva, pravijo strokovnjaki. Avtomobili se sicer precej razlikujejo pri tem, koliko rezerve je še ostalo v rezervoarju po tem, ko zasveti lučka.

Ko se na instrumentni plošči prižge rumena ali, pri nekaterih avtomobilih, rdeča opozorilna lučka, je to poleg kazalca, ki se spusti proti ničli, dodatno opozorilo, da zmanjkuje goriva in da je treba čim prej zaviti na bencinsko črpalko. Pri vožnji z rezervno količino goriva razdalja, ki jo je mogoče prevoziti, preden motor ugasne, običajno zadošča do najbližje bencinske črpalke, poroča Avto-magazin.

Vožnja “na hlape” ni priporočljiva, piše Avto-magazin. Opozorilni sistem za rezervo lahko namreč odpove ali ne deluje natančno. Poleg tega je doseg z zadnjimi decilitri goriva odvisen od načina vožnje, konfiguracije cest in modela avtomobila, saj imajo ti različne nastavitve opozorilnih znamenj.

Pri voznikih vožnja z rezervno količino goriva lahko povzroči tesnobo, ki negativno vpliva na varnost vožnje, v nekaterih državah pa ustavljanje zaradi pomanjkanja goriva celo kaznujejo. In čeprav se je vožnji z minimalno količino goriva najbolje izogniti, se lahko zaradi različnih dejavnikov ta neprijetnost zgodi tudi vestnim voznikom.

Britanska organizacija za tržne analize Compare The Market je opravila analizo avtonomije razpoložljive rezervne količine goriva pri posameznih avtomobilih in jih razvrstila glede na razdaljo, ki jo lahko prevozijo, ko zasveti opozorilna lučka.

Največ je od testiranih avtomobilov prevozil Volkswagen Passat, 120 kilometrov, najmanj pa precej bolj “žejni” športni avtomobil BMW M3, 51 kilometrov.

AVTI, GORIVO
N1

Rezultati študije kažejo, da je pretiran strah, ko se prižge opozorilo o nizki količini goriva, odveč, saj avtomobilski proizvajalci upoštevajo pravilo desetih odstotkov prostornine rezervoarja. Toliko naj bi ostalo goriva po tem, ko zasveti lučka. To je v skoraj vseh primerih dovolj za obisk bližnje črpalke.

Upoštevati je sicer treba, da se poraba goriva zaradi nekaterih dejavnikov poveča, na primer zaradi delovanja klimatske naprave ali ekstremno nizkih temperatur. Zaradi skoraj povsem praznega rezervoarja lahko pride celo do okvare motorja, saj se sesalna črpalka lahko pregreje, v sistem pretoka goriva pa lahko pridejo kondenzirana vlaga in usedline umazanije, ki se naberejo na dnu rezervoarja, opozarjajo strokovnjaki.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje