Kakšna je večerna rutina, ki vam lahko prinese dober spanec in uspešen nov dan

Magazin 03. Nov 202119:00
Delite:
telefon
Foto: Profimedia

Kar počnete zvečer, lahko vpliva na kakovost spanca. Kakšne so torej vaše navade?

Verjetno se tudi vi včasih zvečer radi zleknete na kavč pred televizor in tako zaključite dan. Zakaj bi mirne večere zamenjali z drugačno rutino? Ker lahko že nekaj majhnih drugačnih navad pomeni veliko razliko za kakovost vašega spanca.

Kako bi se odrezali čez dan, če bi se prebudili naspani in polni energije? Zagotovo bi se lažje pripravili na delo, bolje opravljali naloge, sprejemali zdrave odločitve o prehrani in morda bi celo oboževali jutra.

Nekaj večernih navad, ki jih lahko usvojite:

PRIPRAVITE SE NA JUTRI

Zvečer postorite vse, kar boste potrebovali naslednji dan: pripravite oblačila in službene stvari, preverite elektronsko pošto in poskušajte pripraviti čim več za jutro, vnaprej lahko naredite celo zajtrk (npr. skleda z ovsenimi kosmiči in sadjem).

Ko boste skrbi pustili zapisane na papirju ali jih boste pregnali s tem, ko boste vse preverili in pripravili, se boste z “lahko” glavo ulegli v posteljo in zatisnili oči. Ne dovolite, da vas kaj preganja.

NE UPORABLJAJTE ELEKTRONSKIH NAPRAV

Vsaj pol ure pred spanjem (lahko tudi več) ne uporabljajte telefona, ne glejte televizorja in ne preživite časa ob računalniku. Nasvet ste zagotovo že slišali, a le redki ga upoštevajo.

Ne gre le za modro svetlobo, na vaše misli lahko negativno vplivata tudi kopica informacij, ki jih preberete tik pred spanjem, in skrajšan čas za spanec, če boste na družbenih omrežjih preživeli preveč časa, kar se zgodi precej hitro. Omislite si hobi, s katerim boste nadomestili uporabo elektronskih naprav.

UREDITE SPALNICO

Upoštevajte tri pravila, zaradi katerih naj bi bolje spali. Prostor naj bo:

  1. tih (brez motečih šumov, tiktakanja ure in drugih zvokov, ki bi vas lahko motili)
  2. temen (prelepite tudi luči, ki gorijo ves čas, na primer na računalniku ali kabelskem podaljšku)
  3. hladen (soba naj bo ohlajena na približno 22 stopinj)

S postelje odstranite vse, kar bi vas lahko med spanjem motilo, redno menjajte posteljnino in izberite pižamo iz materialov, ki dihajo. Ni priporočljivo, da imate v prostoru elektronske naprave, kot je televizija ali računalnik, lahko pa si omislite sobne rastline.

HRANA PRED SPANJEM 

Če ste ljubitelji večernih prigrizkov, poskrbite, da bodo zdravi. Temna čokolada je odlično nadomestilo za sladke stvari, privoščite si lahko tudi kosmiče. Kakorkoli, če se boste prenajedli, ne boste mogli mirno spati, zjutraj pa vas bo verjetno obšel občutek slabosti. Nič ni slabšega, kot da jutro začnete z mislijo, kdaj boste lahko spet legli v posteljo.

Komentari

Vaš komentar