Na kaj morate biti pozorni pri kratki vadbi

Magazin 25. Jul 202215:00
Delite:
ženska
Foto: Profimedia

Ko se lotite kratke vadbe, ki traja le 15 ali 20 minut, se morate držati nekaterih pravil, če želite, da bo uspešna.

Kadar nimate časa za daljšo vadbo, ki jo izvajate običajno, se lotite kratke vadbe, saj vam tudi ta lahko prinese veliko dobrih posledic. Vsekakor boste zase naredili več dobrega, kot če je sploh ne bi opravili. Vendar se je lotite na pravilen način, da boste od nje imeli kar največ.

Na kaj morate biti pozorni pri krajši vadbi?

Tu so tri priporočila:

1. Pod vodstvom trenerja

Vsi, ki se boste kratke vadbe lotili prvič ali ste v tem začetniki, se raje udeležite skupinske vadbe ali si privoščite nekaj ur z osebnim trenerjem. Ko se vadbe lotite sami, lahko hitro prestopite svojo mejo in pretiravate. S tem boste povečali tveganje za poškodbe in si kakšno verjetno pridelali že prvič.

Dobro je, da poznate svoje zmožnosti in veste, kakšen tempo je za vas še primeren.

2. Intenzivnost

Bistvo kratke vadbe je visoka intenzivnost, ki naj bi vam omogočila doseganje podobnih dobrih učinkov kot pri daljši npr. enourni vadbi. Običajno je kratka vadba kardio vadba, ki hitro pospeši srčni utrip. Od sebe morate torej dati največ, kot zmorete, vendar ne smete prestopiti meje, ki bi vas privedla do popoldne izčrpanosti. Ni lahko ujeti ravnotežja, zato vas še enkrat opozarjamo na upoštevanje prve točke.

3. Izjema

Kratka vadba naj ne bo stalnica, ki bo počasi nadomestila vse vaše vadbe, ampak izjema oziroma rešitev za takrat, ko nimate dovolj časa. Verjetno ne boste zdržali intenzivnega tempa, poleg tega bo vaše telo počasi začelo kazati znake, da potrebujete tudi lažje oblike vadbe in druge vrste vadb.

Kot pri vsem, tudi tu nima smisla niti ni priporočljivo pretiravati, zato s kratkimi vadbami le popestrite svojo rutino.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS

Komentari

Vaš komentar