Prihodnost Škode bo (tudi) električna

Magazin 12. Sep 202213:15
Delite:
Škoda Vision 7D
Foto: Škoda

Češka znamka, ki deluje v okviru koncerna Volkswagen, se pod novim šefom še bolj intenzivno ozira proti elektromobilnosti. In bolj samostojni poti v prihodnost

Opogumljeni z uspehom prvega povsem električno gnanega in od začetka tako načrtovanega modela Enyaq, so pri Škodi razkrili načrte, kako naprej. Novi šef znamke Kalus Zellmer, ki je prišel iz Volkswagna in še prej Porscheja, je ne glede na kratek čas suvereno in pogumno predstavil ne le novo razvojno pot Škode, temveč tudi nov logotip in nov oblikovalski jezik znamke. Z vsem tem naj bi postala Škoda še bolj samosvoja in prepoznavna znamka v koncernu, ki se ne bo ustrašila kupcem ponuditi tudi večjih in bolj premijsko orientiranih modelov.

Do leta 2030 kar 70 odstotkov e-modelov

Škoda logo
Foto : Škoda

Da mislijo resno, je Zellmer potrdil tudi z zneski o vlaganjih – v naslednjih petih letih bodo investirali dodatnih 5,6 milijarde evrov v e-mobilnost in še 700 milijonov evrov v digitalizacijo. S tolikšno intenzivnostjo računajo, da bi lahko leta 2030 e-modeli predstavljali že 70 odstotkov prodaje.

Tri nove električno gnane modele torej načrtujejo pri Škodi spraviti na trg do leta 2026, in kako bo videti nov oblikovalski jezik in kaj je mogoče pričakovati v prihodnosti, je nakazala študija enega od teh. Gre za študijo Vision 7S, več kot pet metrov dolg avtomobil je z oblikovalsko zasnovo nekje med skoraj pozabljenimi velikoprostorci in velikimi terenci. Sedemsedežnik naj bi bil s sedežno zasnovo 2 + 2 + 2, sedmi sedež je vendarle bolj zasilne narave, saj gre za otroški sedež, ki je nameščen na osrednjo konzolo. A ta največji model s samosvojo podobo naj bi na trg prišel zadnji.

Škoda Vision 7S
Foto : Matjaž Korošak

2024 prvi kompaktni SUV

Prvi bi lahko bil kompaktni električno gnani SUV, ki sicer še nima uradnega imena, precej pa je slišati o skovanki Elroq, ta naj bi nastal na platformi MEB. Ime jasno nakazuje, da bi to lahko bil električno gnani ”brat” Karoqa. Če bo vse po načrtih, naj bi bil ta model pripravljen leta 2024. Leto zatem naj bi sledil mestni križanec, mali avto, torej, ki ga bo Seat oziroma Cupra razvijala za celoten koncern, torej tudi za Škodo (o tem govori študija UrbanRebel). Nato pa, kot rečeno, sledi še največji Vision 7S.

Škoda Vision 7S
Foto : Škoda

Najprej sledijo stari znanci

Ampak Škoda bo hkrati in še nekaj časa nadgrajevala in posodabljala tudi svojo floto modelov s termičnimi motorji in hibridi. Tako sta že v drugi polovici naslednjega leta na vrsti Kodiaq in Superb v novi generaciji, leto zatem pa sledi še nova generacija legendarne Octavie. Vsi ti modeli bodo že vsebovali elemente oblikovalskega jezika iz študije Vision 7S.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.