Koliko časa na teden naj bi preživeli v naravi za dobro počutje?

Magazin 09. Avg 202214:00
Delite:
narava
Foto: Profimedia

Če bi sešteli vse minute, ki jih preživite zunaj, koliko bi se jih nabralo v enem tednu? Jih je več kot za eno uro?

Obstaja raziskava, ki je pokazala, koliko minut tedensko naj bi preživeli v naravi, da bi občutili vse dobre posledice, ki jih to ponuja. Kako dobrodejno v resnici je preživljanje časa v naravi, kako učinkuje na nas?

– Spočijete si oči na zelenih površinah, kar je pomembno predvsem, če vsak dan več ur zrete v zaslone in si ne privoščite niti minute sprostitve.

– Na naše počutje vplivajo tudi zvoki narave. Ti pomirjajo in pozitivno vplivajo na telo.

– Če čas v naravi preživljamo sami , izboljšamo kreativnost.

– Ljudje, ki živijo blizu zelenih površin in veliko časa preživljajo v naravi, naj bi imeli manj težav z zdravjem.

– Če v naravi globoko dihate, potem ko ste čez dan skoraj gotovo dihali bolj plitko, privoščite pljučem dobrodejni sveži zrak.

– V naravo pojdite, ko boste imeli polno glavo skrbi in boste v stresu. Zagotovo se boste vrnili mirnejši in bistrih misli.

Zdaj pa k raziskavi

Raziskovalce ni zanimalo le, koliko časa moramo preživeti zunaj, da bi to dobro vplivalo na nas, ampak tudi, kaj moramo početi za izboljšanje počutja. Torej, katere aktivnosti naj bi v naravi izvajali, da iz tega potegnemo kar najboljše.

Najprej so se strokovnjaki osredotočili na to, koliko časa prostovoljci preživljajo zunaj. O dobrem počutju so začeli poročati po tem, ko so tedensko v naravi preživeli 120 minut, torej vsaj dve uri. Verjetnost za dobro počutje je narasla, če so našteli med 200 in 300 minut zunaj. Rezultati so bili enaki med zdravimi odraslimi kot med tistimi s predhodnimi bolezenskimi stanji (slednji niso ozdraveli, so se pa počutili bolje kot sicer).

Strokovnjaki zato priporočajo, da bi na teden vsaj 120 minut preživeli v naravi. 

Kakšne aktivnosti pa bi morali početi za boljše počutje?

Sodelujoči v raziskavi so imeli proste roke pri tem, kaj bodo počeli v naravi in kam natanko se bodo odpravili. Lahko so šli v manj urbane predele ali so ostali v mestu in se sprehodili do parka. Lahko so izbrali različne športe ali odšli zgolj na sprehod.

Izkazalo se je, da ni tako pomembno, kaj so sodelujoči počeli, saj so prav vsi poročali o boljšem počutju. Nekateri so 120 minut porabili za več kratkih sprehodov čez teden, drugi so vse naredili na proste dneve, ko so se odpravili v gore ali kam drugam. Vsi pa so se potem počutili odlično. Prav tako ni bilo pomembno, ali so čas preživljali v mestnem parku, gozdu, na travnikih, ob reki ali jezeru …

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar