Fotografija nove največje ladje za križarjenje na svetu je razdelila splet

Magazin 11. Avg 202312:44 11 komentarjev
The Icon of the Seas, nova največja križarka na svetu.
The Icon of the Seas, nova največja križarka na svetu. (Foto: Royal Caribbean International)

Na krov nove največje ladje za križarjenje na svetu ni stopil še niti en turist, pa je na spletu že poskrbela za senzacijo. Nekateri so nad njo navdušeni, spet drugi se zgražajo. Na kateri strani ste vi?

The Icon of the Seas, kot so poimenovali razvpito potniško ladjo, je pred kratkim opravila prve pomorske preizkuse, preden bo januarja 2024 prvič s polnim krovom odplula v širno morje. Nova največja križarka na svetu se lahko pohvali s 365 metrov dolžine, kar je 96 metrov več kot legendarni Titanik. V širino meri 48 metrov in ima 20 krovov, na katerih lahko sprejme skoraj 10.000 potnikov.

Julija je na spletu zakrožila fotografija, ki je ljudi razdelila na dva nasprotujoča si pola, enega bolj strastnega od drugega. Prvi so bili vzhičeni, drugi pa so se nad umetnino zgražali. Fotografija je prikazovala ogromno ladjo živahnih barv, ki je bila do zadnjega kotička napolnjena z gosti, v oči pa je bodel ogromen vodni park z rekordno dolgim toboganom.

Ladje niso vsi prepoznali kot čudovit simbol razkošnosti in sprostitve na morju. Nasprotno, nekateri so ji celo nadeli vzdevke, kot so “pošast”, “kup dekadence” in “ikona bolezni”. Označili so jo za “sluzasto, razuzdano in vulgarno” ter jo primerjali z neokusnim “plavajočim Walmartom”.

Največja križarka na svetu.
Foto: Royal Caribbean International

Negativni komentarji so se vrstili. Nekateri so med drugim vlekli vzporednice s podobami pekla. Zloglasna ladja naj bi spominjala na ustvarjanje nizozemskega renesančnega umetnika Hieronima Boscha, ki je bil poznan po slikah pokrajin, posutih s človeškimi moralnimi pregrehami. Spet drugi ‘komentator s kavča’ jo je primerjal z distopičnim podzemnim svetom iz televizijske serije Silo. V seriji človeštvo preživi apokalipso tako, da se umakne v podzemno mesto, ki leži na stotine metrov pod zemljino površino.

Toda kaj je tisto, kar je v ljudeh vzbudilo tako močna čustva?

Trik perspektive

“Tudi meni se je zdela podoba ladje nenavadna,” je za CNN dejal Tom Davis, profesor na univerzi v Alabami. “Ko sem se malo poglobil, sem v razburkani podobi zagledal kombinacijo izbranega umetniškega pristopa in nekakšen trening postpandemičnega sveta, ki je v naše glave zasidral idejo osebnega prostora oziroma družbene distance.”

Davis je povedal, da je dejstvo, da gre za t. i. render fotografijo oziroma zgolj upodobitev in ne za dejansko fotografijo, ključnega pomena. Dodal je, da daje render vtis prekratkega, previsokega, stisnjenega plovila, ki lebdi na razburkanem morju. V resnici je ladja tri- do štirikrat daljša od prvega vtisa s fotografije. “Slike iz profila po mojem mnenju dajo veliko bolj realen občutek višine v kontekstu celotne dolžine,” je pojasnil.

Nasprotujoča si mnenja so po njegovem pričakovana, odziv ljudi pa je odvisen od različnih dejavnikov, vključno z osebnimi strahovi in fobijami ter osebnimi izkušnjami z letovišči in križarjenji. “Za nekatere ogromna križarka, ki ponuja neskončno priložnosti za razvedrilo, simbolizira osvoboditev od dolgčasa, spet drugi, ki morda še niso dopustovali na križarki, pa menijo, da je vsega skupaj enostavno preveč.”

Notranjost križarke.
Foto: Royal Caribbean International

“Končna odločitev bo odvisna od lastnih izkušenj in osebnega ustroja,” je pojasnil. “Če vam nepredvidljive družbene situacije, odprto morje in majhni utesnjeni prostori vlivajo strah v kosti, boste ob fotografiji luksuzne križarke pomislili na vse negativne novice iz preteklosti. Na misel vam bo prišlo vse, od virusov do filmov, kot so Žrelo, Titanik in Pozejdonova avantura. Druga stran bo v teh istih podobah videla popolno nasprotje.”

“Igrača”, petkratnik Titanika, ki vzbuja strah

Podobnega mnenja je psiholog in strokovnjak za fobije Adam Cox, ki je dejal, da lahko neprestano poudarjanje informacije, da gre za petkrat večjo ladjo od Titanika, za nekatere prinese več škode kot dobrega. V teh ljudeh bo ta informacija vzbudila strah pred potencialno še večjo katastrofo. “Še toliko bolj po nedavni tragediji s podmornico,” je razlagal. “To v ljudeh vzbudi nekakšen obrambni mehanizem, s katerim bi podobno tragedijo preprečili.”

“Ladja, ki je zgrajena v več nadstropjih, lahko ustvarja občutek klavstrofobije, saj se tem ljudem zdi, da je na ladji ujetih na tisoče ljudi, kar jih utesnjuje, namesto da bi uživali v brezskrbnem dopustu. Za vse skeptike bi lahko bila z vidika občutka varnosti problematična tudi pisana paleta živih barv, s katero so pobarvali križarko, saj je ladja zato videti kot igrača,” je še pristavil.

CNN se je pogovarjal tudi z Jonathanom Abramovičem, psihologom z Univerze Severne Karoline v Chapel Hillu, ki je dejal, da podoba križarke deluje kaotično. Misel na toliko dogajanja naenkrat, na enem mestu, sredi neskončnega oceana, kjer ne moreš nikamor, če se zgodi nesreča, bi lahko določeno skupino ljudi spravilo s tira.

Pogled od zgoraj na križarko.
Foto: Royal Caribbean International

Ladja, ki bo na teden prinesla 10 milijonov dolarjev

Po drugi strani je strokovnjak za križarke in sociolog z Univerze Memorial Newfoundland Ross Klein izpostavil, da gre za logično evolucijo podjetja Royal Caribbean, križarske linije s sedežem v Miamiju, ki je ponosna lastnica odmevne ladje. V nasprotju z drugimi Klein v podobi križarke vidi komičnost s pridihom mistike. Prepričan je, da bodo ljubitelji križarjenja nad ekstravagantno ladjo navdušeni in že neučakano odštevajo dni do trenutka, ko bodo lahko užili vse razburljive novosti ladje. Gotovo pa je, po njegovem mnenju, nekaterim ljudem bližji drugačen slog križarjenja, ki je bolj intimen in umirjen.

Tiskovni predstavnik družbe Royal Caribbean za CNN ni komentiral burnih odzivov na razvpito fotografijo ladje, je pa opomnil, da je podjetje po prvem razkritju ladje Icon of the Seas oktobra 2022 doživelo neverjeten odziv. V tednu, ki je sledil, so imeli največje število rezervacij v zgodovini družbe.

Za sedemdnevno križarjenje na luksuzni ladji boste odšteli najmanj 2.000 ameriških dolarjev na osebo, kar je nekaj več kot 1.800 evrov. Mnogi termini so že razprodani. Ross Klein, ki je prepričan, da bo ladja podjetju prinesla ogromno denarja, je izpostavil, da je Royal Caribbean znan po tem, da povpraševanje po njihovih križarjenih presegajo razpoložljivost. “Razlog za to je tudi dejstvo, da podjetje ljudem ponuja nekaj, zaradi česar želijo priti na ladjo in zapraviti veliko denarja,” je dejal.

Pa vi, bi dopustovali na razvpiti ladji?

Avtor: Jacopo Prisco/CNN

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje