Najvišje dovoljene cene pogonskih goriv na Hrvaškem, kjer počitnikujejo številni Slovenci, se bodo v torek malenkost znižale. Rahlo pocenitev je v sredo pričakovati tudi v Sloveniji.
V Slovenijo je od srede mogoče znova pričakovati rahlo pocenitev goriv. Po izračunih časnika Finance naj bi regulirana cena litra 95-oktanskega bencina na bencinskih servisih zunaj avtocest z 1,534 evra padla na okoli 1,50 evra, cena litra dizla pa z 1,676 evra le na okoli 1,66 evra.
Padec cen bi bil večji, če vlada ne bi z 2. avgustom v ceno spet vključila dajatve za obremenjevanje okolja z emisijo ogljikovega dioksida, s 17. avgustom pa še prispevka za energetsko učinkovitost za pogonska goriva, s katerim se sofinancira ukrepe Eko sklada na področju podpore investicijam v energetsko učinkovitost.
Še naprej se medtem ne obračunava prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji električne energije v soproizvodnji z visokim izkoristkom in iz obnovljivih virov energije.
Po koliko bosta dizel in bencin na Hrvaškem?
Hrvaška vlada je določila nove najvišje dovoljene cene za prihodnje sedemdnevno obdobje. Liter bencina bo po novem stal 11,19 kune (okoli 1,49 evra), kar je 11 lip manj kot v zadnjih sedmih dneh, liter dizla pa 12,12 kune (približno 1,61 evra), kar je dve lipi manj od trenutne cene.
Prav tako se s sredo najvišja dovoljena višina marže trgovcev na servisih zunaj avtocest zvišuje s 0,0591 evra na liter dizla na 0,0983 evra, pri bencinu pa s 0,0607 evra na 0,0994 evra za liter. Vlada je namreč junija ob vnovični uvedbi delne regulacije cen pogonskih goriv za obdobje do 17. avgusta uvedla nekoliko nižje dovoljene marže.
Cene 95-oktanskega bencina in dizla so v Sloveniji spet delno regulirane od 21. junija. Ceni dizla in 95-oktanskega bencina se izračunavata na podlagi metodologije, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečaja ameriški dolar-evro. Modelske cene se izračunavajo na podlagi 14-dnevnih povprečij cen mineralnih naftnih derivatov. Cene pogonskih goriv na bencinskih servisih ob avtocestah in hitrih cestah se medtem še naprej oblikujejo prosto na trgu oziroma jih trgovci določajo sami.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje