Leta 2017 je največji ponudnik pretočnih vsebin Netflix tvitnil: Ljubezen je deljenje gesla. A časi se spreminjajo, s tem pa očitno tudi njihov odnos do te teze. Netflix namreč želi začeti zaračunavati uporabnikom, ki delijo svoje geslo z uporabniki zunaj svojega gospodinjstva, s čimer pravzaprav kršijo pravila uporabe.
Kmalu bomo morda lahko pomahali v slovo časom, ko smo si najljubše serije lahko ogledali z geslom bivšega ali bivše oziroma na račun radodarnega prijatelja.
Love is sharing a password.
— Netflix (@netflix) March 10, 2017
Če se bo Netflixov načrt, da bo začel zaračunavati za deljenje gesla, izide, mu to lahko prinese še 1,6 milijarde dolarjev (približno 1,46 milijarde evrov). To pomeni približno 4-odstotno povečanje prihodkov za leto 2023. Podjetje Netflix namreč računa na to, da se bo približno polovica gospodinjstev z novimi pravili spremenila v plačljive stranke. Analitik družbe Cowen & Co ocenjuje, da deset odstotkov od skoraj 116 milijonov gospodinjstev v ZDA gleda Netflixove filme in serije, ne da bi za to plačevali naročnino.
Podjetje za zdaj testira svojo novo politiko v Čilu, Kostariki in Peruju. Stranke lahko za okoli dva oziroma tri dolarje na mesec (poleg standardne naročnine) dodajo do dva računa za dodatne člane. Če se v teh “testnih državah” njihova predvidevanja o uspešnosti tega poslovnega modela uresničijo, to najverjetneje čaka ves svet.
Potrošniki se bodo tako lahko odločili za upoštevanje pravil in nakup dodatnih naročnin ali pa za prekinitev naročniškega razmerja in izbiro drugega ponudnika pretočnih vsebin. Analitiki ocenjujejo, da bo ta zaostritev prinesla petodstotno rast števila naročnikov, a ljudje bodo na ta račun tudi odhajali, zato finančno to Netflixu ne bo prineslo veliko, menijo.
Uspeh tega poslovnega modela pri Netflixu bi lahko vodil v to, da se kaj podobnega odločijo tudi konkurenti. Mogoče pa je tudi, da se bo ideja zaključila že v testni fazi v državah Latinske Amerike.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje