Ali moramo v pisarnah nositi zaščitne maske?

Koronavirus 02. Sep 202109:43 > 11:54 0 komentarjev
Maske v pisarni
PROFIMEDIA

Zaščitne maske so obvezne v vseh zaprtih javnih krajih oziroma prostorih. Preverili smo, ali med njih spadajo tudi pisarne.

Obveznost nošenja zaščitnih mask v zaprtih prostorih določa odlok o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in širjenja okužbe s koronavirusom. V njem je zapisano, da je uporaba zaščitne maske obvezna pri gibanju in zadrževanju v vseh zaprtih javnih krajih oziroma prostorih.

Kot so za N1 pojasnili na inšpektoratu za delo, lahko pisarne umeščamo med prostore za skupno uporabo, ne glede na to, koliko je omejena javnost, ki do tega prostora dostopa. Po tej definiciji pisarne spadajo med zaprte javne kraje oziroma prostore, v katerih so zaščitne maske obvezne ne glede na to, ali smo prebolevniki, cepljeni ali testirani.

Po odloku o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in širjenja okužbe s koronavirusom je zaprt javni kraj “javni prostor, ki ga pokriva streha in ima zaprto več kot polovico površine pripadajočih sten oziroma stranic (ne glede na vrsto uporabljenega materiala), ne glede na to, ali je objekt stalen ali začasen, pri tem pa okna in vrata štejejo kot del zaprte površine”.

Obveznost nošenja zaščitnih mask v pisarnah tako izhaja iz interpretacije tega, ali pisarne veljajo za zaprt javni prostor.

Javnost, četudi omejena

Septembra lani je zdravstveni inšpektorat pojasnil, da je kot zaprti javni prostor treba razumeti “prostor, ki je brezpogojno ali z določenimi omejitvami dostopen vsem in v katerem se odvijajo družbeni procesi in javno življenje. V primeru podjetij oziroma pri opravljanju dejavnosti se za zaprt javni prostor tako šteje vsak prostor, ki je brezpogojno ali z določenimi omejitvami dostopen strankam.” 

Maske v pisarni
PROFIMEDIA

Na družbenih omrežjih smo pogosto zasledili razlago, da je pisarna zaprt javni prostor vedno, ko je dostopna javnosti, četudi gre le za omejeno javnost. Na zdravstvenem inšpektoratu so nas za pojasnilo preusmerili na inšpektorat za delo, ki nadzoruje delovna okolja, tam pa so tovrstno razlago potrdili.

Prostor za skupno uporabo

Pojasnili so, da predpisi s področja njihovih pristojnosti sicer ne določajo definicije zaprtega javnega prostora. Gre pa definicijo iskati denimo v zakonu o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov, ki določa, da je javni prostor tisti prostor, ki je dostopen širši javnosti, ali prostor za skupno uporabo, ne glede na lastništvo ali pravico do dostopa.

“Pisarna, enako kot ostali delovni prostori, velja za zaprt javni prostor, če izpolnjuje zgoraj navedene pogoje,” so sporočili z inšpektorata za delo.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!