AP Ljubljana: Nova avtobusna postaja bo premajhna

Slovenija 12. Apr 202217:04 > 17:36 1 komentar
Emonika
Mestna občina Ljubljana

Do leta 2025 – vsaj tako napovedujejo investitorji – bo ob Vilharjevi cesti zrasla nova pokrita avtobusna postaja, ki pa ima v zazidalnih načrtih predvidenih manj peronov za avtobuse, kot jih ima zdajšnja stara.

Slovenske železnice bodo v novo avtobusno postajo, ki bo del potniškega centra Emonika, vložile 55 milijonov evrov. Nova stavba bo velika okoli 40 tisoč kvadratnih metrov, imela bo garažno hišo s 650 do 750 parkirišči in poslovno stavbo s 13 tisoč kvadratnih metrov površin, kamor bodo svojo dejavnost z različnih koncev Ljubljane selile Slovenske železnice, okoli 3000 kvadratnih metrov površin pa bo namenjenih za trgovske in gostinske lokale.

A je v pritličju načrtovanih le 30 peronov za avtobuse, kar je manj kot zdaj (35). Prav načrtovana širina predstavlja izziv za pretočnost avtobusov, predvsem ob prometnih konicah, opozarja Avtobusna postaja (AP) Ljubljana.

“Na povprečen dan pripelje med pol šesto in pol sedmo uro zjutraj kar 93 avtobusov, na povprečen dan pa glavna postaja sprejme 633 avtobusov,” je ocenil Matija Jeras, vodja prometno-komercialne službe na AP Ljubljana. Z novim koncesijskim obdobjem se bo po njihovih ocenah število prihodov avtobusov še povečalo. Kako bodo prostorsko stisko reševali, za zdaj še ni jasno. “Bo pa verjetno treba poiskati ustrezne rešitve,” je pozval Jeras in dodal, da na AP Ljubljana “ne dvomimo, da jih bodo Slovenske železnice v sodelovanju s partnerji, tudi z našim podjetjem, našle”.

Tako bo videti nova avtobusna postaja:

V potniškem delu Emonike bo nadgrajena železniška postaja s pripadajočo infrastrukturo, za katero je odgovorna direkcija za infrastrukturo, ta del je ocenjen na 111 milijonov evrov. To zajema novi nadhod s postajno dvorano, preureditev potniških in tovornih tirov z novimi pokritimi peroni, prenovljen in razširjen podhod, prenovo postaje, tudi nakup novih vlakov. “Zagotovljeno bo povečanje kapacitet za potniški promet in tovorni promet, tudi taktnih potniških vlakov na 15 minut z vseh petih prog, ki se križajo v Ljubljani. Zgrajena bo multimodalna prestopna točka, ki bo omogočala hitrejše prestopanje med prometnimi sredstvi, torej integrirani železniški in avtobusni prevoz,” je na ponedeljkovi predstavitvi povedal infrastrukturni minister Jernej Vrtovec.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje