Če se potovanje zelo podraži, lahko od pogodbe tudi odstopite, a ne vedno

Slovenija 26. Maj 202311:27 > 11:27 0 komentarjev
morje
PROFIMEDIA

Turistični aranžmaji, ki ste jih rezervirali oziroma plačali v turistični agenciji, se lahko tudi podražijo – a le, če so za to izpolnjeni določeni pogoji. Ob tem pa v Zvezi potrošnikov Slovenije pojasnjujejo, da lahko potrošnik ob podražitvi za več kot 8 odstotkov od pogodbe tudi odstopi.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarjajo, da morajo biti potrošniki ob sklenitvi pogodbe o paketnem potovanju in povezanih potovalnih aranžmajih pozorni na to, ali je ta cena končna. To je nemogoče vedeti brez tega, da potrošnik prebere pogodbo oziroma splošne pogoje ponudnika storitve – seveda pred samim podpisom pogodbe, še dodajajo.

Ob tem navajajo, da zakon o varstvu potrošnikov določa, da je povišanje cene po sklenitvi pogodbe o paketnem potovanju dovoljeno le izjemoma, in sicer morajo biti izpolnjene točno določene predpostavke. Ta možnost mora biti določena v pogodbi, ki mora v takem primeru vsebovati tudi določilo, da je potrošnik upravičen tudi do znižanja cene. Prav tako pa mora pogodba vsebovati tudi način izračuna spremembe cene.

Agencije morajo potrošnika o podražitvi obvestiti čim prej oziroma vsaj 20 dni pred začetkom potovanja z vključeno obrazložitvijo in izračunom tega povišanja, še navajajo v Zvezi potrošnikov Slovenije. Opozarjajo, da se tudi v primeru, ko je možnost dviga cene predvidena v pogodbi, ta ne sme povišati iz kateregakoli vzroka, ampak so ti omejeni in predpisani z zakonom.

Cena potovanja se lahko poviša:

  • kot neposredna posledica spremembe cene prevoza zaradi spremembe cene goriva ali
  • zaradi spremembe davkov ali pristojbin za potovalne storitve, vključene v pogodbi, ali
  • zaradi spremembe menjalnega tečaja valute, ki je povezana z določenim paketnim potovanjem.

Pojasnjujejo še, da če se cena zviša iz kakšnega drugega razloga, agencije tega stroška ne smejo preložiti na potrošnika. “V tem primeru gre za prekršek, za katerega je prepisana globa od 1.500 pa do 5.000 evrov. Če se potrošnik znajde v takšni situaciji, se naj obrne na Tržni inšpektorat,” svetujejo na ZPS.

Če so torej izpolnjeni zgoraj našteti pogoji in če povišanje ne presega 8 odstotkov dogovorjene cene turističnega paketa, potem je potrošnik tako povišanje dolžan plačati. Če pa povišanje presega 8 odstotkov, ima potrošnik možnost, da odstopi od pogodbe o paketnem potovanju, ne da bi moral plačati odstopnino, pri čemer pa mu mora podjetje vrniti vsa plačila. Če se z dvigom cene strinja, pa poravna razliko, so še zapisali pri Zvezi potrošnikov Slovenije.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!