Kakšna je strategija in kako se kandidata pripravljata na zmago (ali poraz)?

Slovenija 08. Nov 202210:17 7 komentarjev
Nataša Pirc Musar, Anže Logar
BOBO

Po dolgih in pestrih mesecih predsedniške kampanje se je ta prevesila v sklepni teden, preden bo v petek nastopil volilni molk. V nedeljo, 13. novembra, bodo volilke in volilci odločili, kdo bo postal novi predsednik oziroma predsednica republike. Za Anžetom Logarjem in Natašo Pirc Musar so nešteta soočenja, intervjuji in pogovori z volilci na terenu, a ključno vprašanje je, kako bosta v zadnjem tednu nagovarjala volilke in volilce, da jima namenijo svoj glas.

Več kot štirje meseci so minili, odkar sta Nataša Pirc Musar in Anže Logar napovedala, da se bosta podala v predsedniško tekmo. Čeprav so se volilna opravila začela 22. avgusta z začetkom zbiranja podpisov podpore volilk in volilcev za vložitev kandidatur, uradna kampanja pa 22. septembra, sta oba kandidata že pred začetkom kampanje pripravljala teren, da bi ta tekla nadvse gladko.

Prva ovira, ki sta jo morala preskočiti, je bilo zbiranje podpisov podpore, da sta lahko uradno postala predsedniška kandidata. Logarju je to uspelo v pičlih treh dneh, ko je zbral več kot 12 tisoč podpisov, Pirc Musar pa je podpise zbirala dobra dva tedna dlje kot Logar.

Čeprav so raziskave javnega mnenja v tednih pred prvim krogom predsedniških volitev dajale vtis, da se bo Anže Logar brez težav uvrstil v drugi krog predsedniških volitev, je bilo v štabu Nataše Pirc Musar vendarle nekoliko bolj napeto. Ključno vprašanje je bilo, ali bo Milan Brglez, skupni kandidat koalicijskih strank Gibanje Svoboda in SD, v zadnjih tednih pred prvim krogom volitev nadoknadil zaostanek za Pirc Musar in se uvrstil v drugi krog. A so volilci 23. oktobra s svojimi glasovi v drugi krog predsedniških volitev poslali Anžeta Logarja in Natašo Pirc Musar.

Kandidata sta torej vstopila v sklepni teden dolge predsedniške tekme, ki se bo v nedeljo zaključila na voliščih. Slovenija pa bo tako dobila novega predsednika oziroma predsednico republike za obdobje naslednjih petih let.

Zadnja javnomnenjska raziskava, ki jo je za RTV Slovenija izvedla agencija Valicon, kaže, da bi, če bi drugi krog predsedniških volitev potekal minulo nedeljo, 43,5 odstotka vprašanih izbralo Natašo Pirc Musar, Anžeta Logarja pa 34,2 odstotka vprašanih. 6,9 odstotka tistih, ki so sodelovali v merjenju javnega mnenja, je še neopredeljenih, 7,6 odstotka se jih volitev ne bi udeležilo, 3,9 odstotka pa bi jih oddalo neveljaven glasovalni listič.

Ob upoštevanju samo opredeljenih anketirancev bi Pirc Musar prejela 56, Logar pa 44 odstotkov glasov, je še pokazala anketa Valicona, kar pomeni, da bi nova predsednica republike postala Nataša Pirc Musar.

Pirc Musar: Svoje strategije v zadnjem tednu kampanje ne nameravam spreminjati

V štabu Nataše Pirc Musar se z rezultati javnomnenjskih raziskav, ki sicer govorijo v njeno korist, ne ukvarjajo preveč. Kot poudarjajo, jih spremljajo, a jih rezultati, čeprav ugodni, ne smejo uspavati pri doseganju zastavljenega cilja. “Delamo tako, kot da teh rezultatov javnomnenjskih raziskav ni. Še naprej se trudimo, da dosežemo želeni cilj, torej zmago na predsedniških volitvah,” so sporočili iz štaba predsedniške kandidatke.

Nataša Pirc Musar
Denis Sadiković/N1

Zastavljene strategije v sklepnem tednu predsedniške kampanje ne nameravajo spreminjati. “Naša strategija se je izkazala za primerno in dobro. Tako rekoč jo bomo v polni izvedbi pripeljali do konca. Naša ključna sporočila v zadnjem tednu predsedniške kampanje pa bodo usmerjena v to, da na volišča povabimo volilce, saj bo tako na koncu izvoljeni kandidat imel še večjo verodostojnost, če bomo dosegli visoko stopnjo volilne udeležbe,” so povedali v štabu Nataše Pirc Musar.

Ob tem poudarjajo, da je za celotnim štabom, ki vodi predsedniško kampanjo nekdanje informacijske pooblaščenke, ogromno število delovnih dni, veliko teh pa so preživeli predvsem na terenu med ljudmi. Po njihovem mnenju so bili tam tudi najbolj dejavni od vseh predsedniških kandidatov, saj za seboj niso imeli lokalnih strankarskih odborov, ki bi jim pri terenski kampanji lahko pomagali. “V tem tednu ne bomo več dejavni na terenu, saj je čas, ki ga še imamo na voljo, osredotočen na soočenja in medijske obveznosti,” še poudarjajo.

Na soočenja se pripravljajo zelo resno in odgovorno, saj želijo “dati volilcem jasne in konkretne odgovore”, da bo odločitev volilcev v drugem krogu predsedniških volitev na koncu lažja.

Logar: Prava javnomnenjska anketa bo drugi krog predsedniških volitev

Tudi v štabu Anžeta Logarja ne načrtujejo večjih sprememb v sklepnem tednu predsedniške kampanje. “Nameravamo nadaljevati strategijo iz prvega kroga, predvsem s poudarkom na terenski kampanji. Veseli pa nas tudi mednarodna podpora, ki jo dobivamo zadnje dni. To namreč tudi krepi mednarodno vizijo predsedniške kandidature,” so za N1 sporočili iz njegovega štaba.

S sloganom “Sodelujmo za prihodnost” želi Logar volilkam in volilcem sporočiti, da je sam predsedniški kandidat, ki prisega na dialog, ki posluša in ki razume tudi tiste, ki ga ne podpirajo. “In ravno zato menim, da je strpnost, ki jo predstavljam in zastopam v kampanji, tudi ena od mojih ključnih obljub,” je pred dnevi za STA povedal Logar.

Anže Logar
Denis Sadiković/N1

Glede zadnjih javnomnenjskih raziskav, ki Logarju ne napovedujejo zmage, pa v njegovem štabu pravijo, da bo prava anketa javnega mnenja drugi krog predsedniških volitev, ko bodo volilci odšli na volišča. “Odzivi na terenu so dobri, ljudje želijo predsednika republike, ki bo predsednik vseh, ki bo prenehal politiko delitev in bo iskal tisto, kar nas povezuje. Skupaj bomo oblikovali Slovenijo priložnosti za vse in zagotovili varnost državljankam in državljanom tudi v teh zahtevnih časih,” so poudarili.

Medtem ko v štabu Nataše Pirc Musar pravijo, da se na soočenja pripravljajo zelo resno, pa v štabu Anžeta Logarja stavijo na njegove dolgoletne izkušnje v politiki in na mednarodnem parketu. “Soočenja so priložnost, da ljudje spoznajo razlike v vizijah protikandidatov. Glede na izkušnje v politiki, mednarodnem okolju in glede na obsežno terensko kampanjo se Anžetu Logarju na soočenja ni treba posebej pripravljati,” so povedali v štabu nekdanjega zunanjega ministra in dodali, da bodo vsak razpoložljiv trenutek zadnjega tedna kampanje izkoristili za kampanjo na terenu.

Kako se v štabih Nataše Pirc Musar in Anžeta Logarja pripravljajo na morebiten poraz na volitvah?

Oba predsedniška kandidata smo povprašali, kako se v štabih pripravljajo na razplet nedeljskega drugega kroga volitev.

V štabu Nataše Pirc Musar poudarjajo, da se pripravljajo na oba scenarija, tako kot so se tudi pred prvim krogom. “Tudi zdaj v drugem krogu – zelo konkretno, brez kakršnihkoli napihnjenih ambicij, z vsemi možnostmi, ki se lahko zgodijo – se pripravljamo tudi na ta zaključni večer,” so povedali za N1.

“Pripravljamo se samo na zmago,” pa se je glasil odgovor Anžeta Logarja na dotično vprašanje.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje