“134 kolegov meni, da so spremembe korak v napačno smer”

Slovenija 25. Nov. 202113:38 > 15:168 komentarjev
Delite:
Informativni program RTVS
Foto: Saša Despot/BOBO

Predlog programsko-produkcijskega načrta (PPN) RTVS se kljub opozorilom kolektiva informativnega programa ni bistveno spremenil, je dejal novinar in voditelj Igor E. Bergant. Programske svetnike so ob tem pozvali, da osnutek PPN zavrnejo in ga prilagodijo tako, da bo bolj "ustrezno uresničeval poslanstvo RTV".

Ključni pomisleki in opozorila zaposlenih v informativnem programu RTVS ostajajo, da določene spremembe “po strokovnem mnenju informativnega programa škodijo poslanstvu javnega zavoda”, saj ukinjanje in premeščanje oddaj spominja na neki drug čas in prostor, je dejal novinar in voditelj Igor E. Bergant.

“Problem je, da je načrt v pomembnem delu nedorečen, predvsem pa je nejasno, kako bi ga ob najboljši volji sploh lahko realno izvajali, kar še posebej velja za obsežne programske sklope na 2. programu,” je dejal Bergant.

Po Bergantovem zatrjevanju spremembe ne rešujejo problema gledanosti, na kar se sklicujejo predlagatelji. “Informiranje ni edino, a je zagotovo eno od ključnih poslanstev evropskih radiotelevizijskih servisov, pri čemer kriterij gledanosti ni in ne sme biti edini, pa tudi ne glavni,” je dejal.

Pojasnil je, da se sodelavci informativnega programa Televizije Slovenija (TVS) sprememb ne bojijo, saj si želijo delati “še več, še bolje in v boljših razmerah”.

Igor E. Bergant
Foto : Saša Despot/BOBO

“Zavedamo se, da je veliko odvisno od nas samih, smo pa zaskrbljeni, ker predlagane rešitve vsega tega ne omogočajo. Predlagatelji celo izrecno govorijo o eksperimentu,” je dejal. Po njegovih besedah čas finančnih težav RTVS ni primeren za eksperimentiranje, pač pa osredotočenje na že znano.

Posebej so poudarili, da ob teh vprašanjih ne gre ne za posameznike, ne za politiko in ne za težavo v komunikaciji, temveč za “nepremišljen, v delu nestrokoven” ter kadrovsko “neusklajen načrt”.

“Spremembe korak v napačno smer”

Da krčenje programa in prestavitev dela sporeda na drugi program slabi vlogo in poslanstvo RTV, meni tudi vršilka dolžnosti odgovorne urednice Manica Janežič Ambrožič. “134 kolegov – in vsak od nas ima seveda različno mnenje o različnih stvareh – glede načrtovanih korenitih posegov meni, da so spremembe korak v napačno smer,” je dejala Janežič Ambrožič.

Poudarila je, da se na RTV niso poenotili zaradi strahu pred spremembami, ampak ker je načrtovana sprememba programa “izjemno tvegano početje”. Kljub temu meni, da so spremembe nujne, “a treba jih je strokovno, profesionalno utemeljiti, se o njih pogovoriti, jih kadrovsko in produkcijsko uskladiti”.

Manica Janežič Ambrožič
Foto : Saša Despot/BOBO

V nagovoru so poudarili še, da želi nov programski načrt ukiniti oziroma prestaviti oddaje Politično s Tanjo Gobec, Utrip, Zrcalo tedna in Globus, pri čemer so izpostavili, da je slednja edina zunanjepolitična televizijska oddaja pri nas.

Po podatkih kolektiva informativnega programa TVS se je 126 od skupno 143 sodelavcev in zaposlenih v informativnem programu podpisalo pod poziv vodstvu RTVS, naj temeljito premisli o predlogi in prenovi informativnega programa za prihodnje leto. Razprava in odločanje o programsko-produkcijskem načrtu (PPN) se bosta sicer začela na seji programskega sveta v ponedeljek.

Izjavo v podporo kolektivu informativnega programa TV Slovenija so podpisali tudi sodelavki in sodelavke ZRC SAZU.

“Ob trenutno izrazito kaotičnem upravljanju zavoda, s katerim ta postaja vse bolj dovzeten tudi za neformalne pritiske zunanjih akterjev in njihovih privatnih interesov, je prav stališče kolektiva zaposlenih tisto, ki lahko nastopi kot sidrišče razumnega premisleka,” so zapisali.

Prav zaposlene in zaposleni so namreč tisti, ki se zavedajo težav v delovanju informativnega programa, a hkrati vedo, da kompleksnih težav ni mogoče reševati z nepremišljenimi posegi, pišejo podpisniki.

“A četudi bi bile spremembe povsem dobronamerne, ostaja nesporno: diagnoza, ki kot problematične prepozna prav nekatere najbolj kvalitetne vsebine, je globoko zgrešena,” dodajajo. Na koncu so še dodali, da mora razprava, ko pride do delovanja javnega medija, ostati odprta za kritike zainteresirane javnosti, a da je osrednji glas lahko le glas zaposlenih.

“Na eni strani množično izgubljamo gledalce, na drugi nas pozivajo, naj ne ukrepamo”

V odzivu na zahteve kolektiva je v. d. direktorja TVS Valentin Areh zapisal, da je informativni program v resni krizi. Od leta 2003 so Dnevnik in Odmevi izgubili 250.000 oziroma polovico nekoč zvestih gledalcev, piše, zato pa so se odločili za spremembe programa po zgledu javnih televizij, kot so BBC, ZDF in ORF.

“Žal nam je, da del zaposlenih na TV Slovenija nasprotuje vsem predlaganim spremembam. Na zadnjem sestanku so celo postavili zahtevo, da se kljub drastičnemu padanju gledanosti ne sme nič spremeniti. Torej na eni strani množično izgubljamo gledalce, na drugi strani nas pozivajo, naj ne ukrepamo. Mi se s tem ne strinjamo in menimo, da smo dolžni upoštevati predvsem želje in interese gledalcev, ki kot davkoplačevalci financirajo naš program,” je zaključil Areh.

Komentari

Vaš komentar