Minister pričakuje termine za 5.977 pacientov, sicer bodo odgovarjali direktorji

Slovenija 16. Nov 202222:09 3 komentarji
Danijel Bešič Loredan
Žiga Živulović jr. /BOBO

Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan je na seji odbora državnega zbora, na kateri so razpravljali o nedavnem izbrisu veljavnih terminov za zdravstvene storitve naročenih bolnikov, napovedal pripravo zakona o zdravstvenem informacijskem sistemu. Pričakuje tudi, da bodo do konca meseca vsi oškodovani pacienti znova imeli termine.

Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan je napovedal pripravo zakona o zdravstvenem informacijskem sistemu in dejal, da pričakuje, da bodo do konca meseca vsi oškodovani pacienti znova imeli termine. “Če se to ne bo zgodilo, bomo terjali odgovornost direktorjev izvajalcev storitev,” je zatrdil minister. Ta se je danes tudi opravičil vsem, ki so jim v sistemu neupravičeno izbrisali termine.

Kot smo poročali, so na pristojnem ministrstvu namreč z oktobrom znova vzpostavili med epidemijo covida-19 ustavljeno storitev brisanja terminov zdravstvenih storitev s čakalnih seznamov, ki se jih bolniki niso udeležili in se niso opravičili. Pri tem izbrisu pa je bilo oškodovanih 5.977 oseb, ki se zaradi prenaročanja ali trajne napotnice, na katere je vezanih več terminov, “pregleda v prihodnosti” tako še niso mogli udeležiti.

O tem so na zahtevo poslanske skupine NSi razpravljali na nujni seji parlamentarnega odbora za zdravstvo. V uvodni obrazložitvi je minister zavrnil navedbe poslanke NSi Ive Dimic, da se težko znebijo občutka, da se “čakalne dobe poskuša administrativno odpravljati celo z brisanjem veljavnih napotnic”. “Nikoli in nikdar ne bo namen ministrstva ali te vlade, da ureja čakalne vrste z izbrisom pacientov. Vendarle pa smo dolžni spoštovati zakon o pacientovih pravicah, kjer je jasno definirano, kdaj se pacienti črtajo s čakalnega seznama,” je dejal Bešič Loredan.

Kot je pojasnil, je do zapleta prišlo zaradi neurejenih oziroma neposodobljenih čakalnih seznamov pri nekaterih izvajalcih zdravstvenih storitev, skrbnikih seznamov. Bešič Loredan je zagotovil, da na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ) aktivno iščejo tehnične rešitve, da bi se pri storitvi brisanja terminov vnesle ustrezne varovalke in da do teh napak napak ne bi več prihajalo.

Odgovornost porazdeljena med deležniki v zdravstvu

V odgovoru na vprašanje poslanca NSi Janeza Ciglerja Kralja, kdo nosi odgovornost, je minister ocenil, da je porazdeljena med vse deležnike v zdravstvu. Dejal je, da v luči pozitivnega pristopa reševanja ne želijo kazati s prstom na izvajalce, ki jih je zadnji dve leti zaposlovala epidemija covida-19 in se s seznami niso ukvarjali. Pričakuje pa, da so direktorji zdravstvenih zavodov toliko odgovorni in opolnomočeni, da bodo paciente dali na prvo mesto.

Na ministrstvu so se sicer že pred omenjenim zapletom lotili načrta urejanja čakalnih seznamov in pri tem ugotovili več težav. Med drugim skoraj tisoč ljudi čaka na določeno storitev v ustanovi, ki tega posega sploh ne izvaja. Slabost v sistemu, tudi zaradi česar ni točnih podatkov o čakalnih dobah, po ministrovih besedah predstavljajo okvirni termini. “To je stanje, prek katerega ne moremo iti. Ne moremo prisiliti izvajalcev, da imajo fiksirane termine za leto ali dve naprej,” je navedel. “Objektivnega podatka, koliko pacientov tako čaka na čakalnih seznamih, nimamo, nimamo ga že desetletje. Stanje je ob poslabšalo še epidemija covida-19,” je ugotavljal minister.

Ob tem obljublja pripravo rešitev, med drugim zakon o zdravstvenem informacijskem sistemu, v katerem bi določili pravice in obveznosti vseh v zdravstvenem sistemu. “S tem sledimo načelu modernih in delujočih zdravstvenih sistemov. Informacijska tehnologija zdravstva mora biti vodena centralno, ne samo eZdravje, pač pa tudi kaj in kako uporabljajo vsi, ki so del javne zdravstvene mreže,” je poudaril. Sistem mora biti povezljiv, to pa bo tudi osnova za eKarton, ki si ga na ministrstvu želijo vpeljati v najkrajšem možnem času.

Skladno s sklepom odbora bodo na ministrstvu na podlagi analize, ki je identificirala napake in šibke točke sistem eNaročanja, ustrezne rešitve pripravili in predstavili v treh mesecih, je še napovedal Bešič Loredan.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje