Na nekaterih cestah kmalu nove talne označbe: kaj pomenijo in kje bodo

Slovenija 31. Avg 202310:19 5 komentarjev
Talne označbe
Prikaz posebnih talnih označb na R3-643, odsek 1436 Podpeč-Rakitna. Foto: Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo

Ker so se rezultati pilotnega projekta izkazali za pozitivne, bo direkcija za infrastrukturo na določenih odsekih regionalnih cest uvedla posebne talne označbe za motoriste. Z njimi želi izboljšati prometno varnost motoristov, zmanjšati hitrost ter hrup.

Direkcija za infrastrukturo je v pilotnem projektu leta 2016 analizirala število prometnih nesreč na določenih cestnih odsekih pred uvedbo posebnih talnih označb in po njej. Število nesreč so preverjali v petnajstih krivinah na odseku 1436 državne ceste R3-643 med Podpečjo in Rakitno.

Ugotovili so, da se je število prometnih nesreč motoristov po uvedbi posebnih talnih označb na izpostavljenih krivinah glede na primerljivo obdobje pred ukrepom zmanjšalo za 71 odstotkov, število nesreč motoristov na celotnem območju pa za slabih 21 odstotkov.

Zmanjšalo se je tudi število vseh nesreč, in sicer na izpostavljenih krivinah za več kot 56 odstotkov, na celotnem območju pa za 29 odstotkov.

Na direkciji so izsledke pilotnega projekta opisali kot “pozitivne”, zato bodo v prvi polovici septembra letos posebne talne označbe uvedli še na dodatnih cestnih odsekih. Kot so napovedali, bodo posebne talne označbe uvedli še v krivinah na regionalni cesti R1-210, odsek 1105 med Zgornjim in Spodnjim Jezerskim, ter na regionalni cesti R2-427, odsek 1351 med Latkovo vasjo in Trbovljami.

Talne označbe
Prikaz posebnih talnih označb na R3-643, odsek 1436 Podpeč–Rakitna. Foto: Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo
Talne označbe
Prikaz posebnih talnih označb na R3-643, odsek 1436 Podpeč–Rakitna. Foto: Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo

S posebnimi talnimi označbami za izboljšanje prometne varnosti motoristov želijo na direkciji za infrastrukturo “izvesti optimalno linijo vožnje voznikov enoslednih vozil skozi krivine, ki posledično vpliva na zmanjšanje hitrosti ter hrupa”.

“Z zagotavljanjem optimalne linije se voznikom enoslednih vozil onemogoči poseganje na nasprotno smerno vozišče. Pri izvedbi posebnih talnih označb je treba upoštevati širino obstoječega vozišča v krivini, prometno tehnične lastnosti ceste pred obravnavano krivino, velikost krivine in psihologije vožnje voznikov enoslednih vozil,” so zapisali.

Kako bodo videti označbe?

Na omenjenih odsekih bodo vozniki tako opazili dva tipa posebnih označb za motoriste. Prvi tip označbe bo v obliki elipse različnih velikosti, drugi pa v obliki črt širine dvanajstih centimetrov pod kotom 30 stopinj, katerih dolžina je odvisna od optimalne linije vožnje skozi krivino. Oba tipa posebnih označb bodo uvedli samo na eni strani smernega vozišča.

“Same označbe zaradi svoje oblike in širine ne vplivajo na drsnost in zmanjšanje prometne varnosti ostalih vozil,” so še dodali na direkciji.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in X

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje